beval bed, of hoe dat ook heet, hihi

Misschien een beetje onnozele vraag.
Ik hoop thuis te bevallen.
En ik had bedacht dat ik een bed op hoogte op de beebie kamer zou zetten. Zodat alles bij de hand is, en mijn vriend niet persee ook in zo'n hoog bed hoeft te liggen.

na de bevalling, lekker douchen, badkamer is vlak bij. En ik kan gewoon in mijn eigen bed slapen.
toch heb ik het idee dat mijn theorie nergens op slaat.
volgens mij kom ik zo net na de bevalling helemaal niet in of uit mijn eigen gewoon onverhoogde 2 persoons bed.
hoe doen jullie dat of hoe hebben jullie dat gedaan.
welk bed, wel of niet hoog, blabla enz enz

knuf
smooty

Hey,

Ik beval beneden in de huiskamer omdat wij een waterbed hebben.
Het (beval)bed staat zo in elkaar niks niet schroeven enz.
Ik moet zeggen dat het me een heel gerust gevoel geeft, dan hoeft onze floortje er inprinciepe niets van de merken. Ja goed de badkamer is boven enzo maarja na de bevalling lekker douchen en dan mijn eigen bedje in met onze kleine.
Zijn wiegje is bij ons op de kamer dus onderwijl dat ik douche kunnen ze boven mijn kleine aankleden enz en zijn we samen tegelijk klaar.
Ik zorg dat hier beneden doeken enzo klaar liggen dus dat moet goed komen en anders zien we wel.
Misschien heb je er wat aan.....

liefs louise

ik zal gewoon in me eigen bed bevallen met 36 weken krijgen we de bedverhogers geleverd van de kraamzorg..
met 37 weken moet je gewoon dan alles klaar hebben staan na de bevalling tijdens het douchen word me kamer helemaal opgeruimd en schoongemaakt door de kraamverzorgster en ga ik dus weer in een schoon en fris bed en kamer..

maar zet je dan het 2 persoons bed op de bedverhogers??
En blijft na de bevalling het bed nog gewoon op die ophogers staan??
Marc heeft een hele serie bierkratjes leeg gedronken om als ophogers te gebruiken. kon ie gelijk de zenuwen weg drinken hahaha.

Heej Smooty,

Ik had ff gevraagd aan de vk laatst over dat ik mijn eigen bed wou verhogen. maar die raadde dat af. omdat je dan boven ligt en mocht je onverwacht toch naar het ziekenhuis raken. of de ambu je ophalen.. krijgen ze je heel slecht naar beneden. Advies, bed bestellen en in de woonkamer zetten.
Ik wil ook erg graag thuis bevallen. Toen ik mijn kraamdoos haalde ook meteen naar het bed gevraagd. de mevrouw van de groene kruis winkel zei dat ik met 35 weken de aanvraag moest doen, week later word je gebeld en bezorgen ze je bed. incl alles... ook de po word mee bezorgd. Haar ervaring was als je het eerder aanvroeg, ze je konden vergeten omdat de tijd ertussen te lang was. en aangezien je pas vanaf week 37 thuis mag bevallen was met 35 weken aanvrragen ruim optijd.

En ik woon trouwens in Harkema, zo'n 30 kilometer van Heerenveen...

Liefs Ann

Ojah een verhoogd bed is wel een must, anders krijgt de vk last van zijn of haar rug...... :S

hihihi pff... zal mij een zorg zijn dat hij/zij last van zijn rug krijgt ik moet er een baby uitpersen!

@ smootylama
het bed gaat inderdaad op bed verhogers is verplicht het bed moet verhoogt worden naar 80 cm anders word je naar het ziekenhuis/geboortehuis gestuurd

het bed gaat naar beneden in de loop van de week wanneer daar tijd voor is..

krattenbier is te laag dan moet je frisdrankkratten gebruiken maar bedverhogers kun je zo gratis lenen en naar de thuis zorg moet je toch want je hebt ook een po nodig..

Deze keer moet ik naar het ziekenhuis omdat we een tweeling krijgen. Bij de eerste ben ik bevallen in mijn normale bed we hadden het een paar weken van te voren verhoogd wel gebruikte ik een klein opstapje. We hebben het nog 3 maanden hoog gelaten omdat de wieg op onze Kamer stond kon ik er precies in kijken. Onze vk heeft het nooit gehad over een ander bed.Ik moest trouwens midden in de nacht als nog naar het ziekenhuis maar het was geen probleem omdat ik niet met de ambulance ging maar met de auto van de verloskundige. Nu zetten we het bed alleen hoog voor de kraamweek dit moet ook nog voor de kraamhulp ik snap dan ook niet hoe je dat doet als je meteen weer naar een laag bed terug gaat.

Terug
Bovenaan