beval bed, of hoe dat ook heet, hihi

oke, bedankt voor al jullie reacties. ben helemaal blij met al die ervaringen.

Dus;
bed moet 80 cm hoog zijn.
apart bed beneden is handiger voor t geval je naar z'huis moet.
bed en po zijn te bestellen bij groene kruis.
niet te vroeg zodat ze je niet vergeten.
t is een optie de vk te vragen of een appart bed wel nodig is.
marc moet aan de frisdrank, bierkrat is te laag, haha of we halen ophogers via t groene kruis.
en ik woon in wolvega.

nou, volgens mij heb ik alles.
meer tips en ervaringen zijn welkom.
alles wordt hier druk genoteerd.

knuf
smooty

Mijn man moest er even aan wennen maar daarna was het voor hem geen probleem. We hadden de verhitste trouwens via vrienden dus hadden we niks met lenen te maken.

Ik ben inmiddels al twee keer in ons eigen tweepersoons bed bevallen. Vanaf 37 weken hadden we het bed op verhogers en ook nu gaat dat gewoon weer gebeuren. Volgens mij zet je het bed niet alleen voor de verloskundige op verhogers, maar ook voor de kraamverzorgster?!?!?
Mijn man heeft er nog nooit moeilijk over gedaan als het bed wat hoger is. Na de bevalling ruimt de kraamverzorgster de boel weer op en inderdaad stap je dus na het douchen of wassen gewoon weer in een heerlijk fris bed.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit overwogen om een bed te bestellen. Tot nu is het mij prima bevallen in mijn eigen vertrouwde bedje.

Inderdaad, bij ons moet het bed op verhogers voor de kraamhulp (ivm arbo-eisen) had bedacht het niet te doen maar bij de intake hebben ze me nog speciaal gezegd dat het echt moet.
Wel zet ik mn bed pas op verhogers vlak voor of na de bevalling. Vond het irritant om zo hoog te liggen, maar wel handig met bed verschonen trouwens!

Je bed moet op 80 cm hoogte zoals al eerder geschreven werd, het hangt af van wat voor soort bed of je bier of frisdrank kratten gaat gebruiken.
Wij hebben een boxspring en met bierkratjes staat hij rond de 90 cm.
Haha met frisdrankkratten kan ik niet eens mn eigen bed meer in, heb nu al een krukje nodig.
We vonden het overigens allebei helemaal niet erg en hebben er geen last van gehad.

Bij ons zoontje werd gezegd dat als je bed niet op klossen staat, de kraamverzorgende niet je bed verschoont vanwege dat het te laag is voor haar rug, en je niet tempt of wast op bed, nu ga ik liever onder de douche en tempen doe ik zelf, maar er zou maar een complicatie zijn van het een en ander dat je bijv 2 dagen je bed niet uit mag, dan is het toch fijn dat je verzorging kan krijgen.

Liefs Marina

Wij hebben bij de eerste het bed ook omhoog gezet, omdat het moest ivm de arboeisen van de kraamhulp.

Wij vonden het echter geweldig zo'n hoog bed. Erg gemakkelijk in en uit bed en leuk voor de sex (bloos, bloos......)

Een bed beneden neerzetten heeft vooral te maken met je eigen gewicht. De norm ligt rond de 100 kg geloof ik. Als je namelijk te zwaar bent is het voor het ambulancepersoneel heel moeilijk om jou naar beneden te krijgen, wanneer dat noodzaak is.

In het ergste geval kan het zelfs zijn dat ze de brandweer moeten bellen om je uit het raam te tillen. (Ligt natuurlijk ook een beetje aan je trap)
Het is voor jouw veiligheid bedoeld.

Groetjes "zwanger van nummer 2"

Terug
Bovenaan