Bevallen en bang

<p>Klinkt misschien heel raar maar ben meer bang voor het overgeven straks dan de weeen opvangen. Hoor dat heel veel vrouwen overgeven tijdens bevalling en vroeg me af hoe ik dat ksn voorkomen heb namelijk zware angst ervoor. Kans op dat ze me gaan inleiden is ook trouwens groot.</p>

2x Maar 1x overgegeven tijdens de zwangerschap en 2x niet overgegeven tijdens het bevallen en ook helemaal niet misselijk ofzo. Misschien bij jou dus ook als je tijdens de zwangerschap niet hebt overgegeven. 

Ik ben ook op zijn zachtst gezegd geen fan van overgeven, ik ben niet misselijk geweest tijdens de  bevalling en ik heb dan ook niet overgegeven. Ik had ook niet zoveel gegeten die dag, want mijn zoontje was er in 3 uur, ik had alleen een cracker op met ontbijt, dus ik denk dat dit ook wel helpt dat je niet dat volle gevoel krijgt, waardoor je mogelijk over gaat geven 

Echt voorkomen kun je niet. Overgeven is een reactie van je lichaam op de gebeurtenis. 
Maar ik denk dat als je er zelf ontspannen in staat, dat de kans op overgeven veel kleiner is.
ik ben met 38+5 ingeleid en ben geen moment misselijk geweest. Mijn vliezen zijn om 20:30 uur gebroken en rond 18:00 uur heb ik nog gewoon een groot bord stamppot gegeten.
vertrouw erop dat je lichaam dit aan kan. Heb je een curus gevolgd en de tips aangenomen? Heb je je partner verteld wat je van hem verwacht als jij weeen opvangt? Dan ben je al goed voorbereid! Mocht het rust geven dan zou je nog een rondleiding in het ziekenhuis kunnen aanvragen.

Ik ben ook geen fan van overgeven, maar heb het tijdens de zwangerschap 16 weken lang bijna dagelijks gedaan. Ook tijdens de bevalling heb ik overgegeven, maar daar zat ik in zo'n roes door de weeën dat dat wel het laatste was waar ik me druk over maakte.
Probeer het los te laten, makkelijker gezegd dan gedaan, maar het werkt wel. Goed diep doorademen helpt ook vaak om de misselijkheid wat weg te nemen.

Ik heb heel ontspannen in bad gezeten, maar wel 2 keer overgegeven. Geloof me, het maakt je écht écht niks uit op dat moment. Je bent gewoon bezig met weeën opvangen en dat overgeven doe je er even bij. Maar je had in het begin van de zwangerschap ook al last van overgeefangst. Misschien moet je er een keer hulp voor zoeken?

Terug
Bovenaan