Bevallen en bang

Hier bij de eerste wel overgegeven en bij de tweede niet. Tenminste, dat denk ik bij de tweede, er is een hele hoop langs me heen gegaan. Je kan voor veel dingen bang zijn, maar je hebt weinig invloed hoe je lichaam het doet en het kan je op dat moment misschien ook weinig schelen. 
Zoek hulp als het bij jou een trauma is en als het een beetje gezonde angst is, accepteer het. 

Ik ben niet misselijk geweest tijdens de bevalling en heb ook niet grote porties of veel gegeten. Uiteindelijk wel een paar keer overgegeven wanneer ik in overgangsfasen kwam waarin de pijn en intensiteit toenam. Heb me heel goed rustig en ontspannen kunnen houden maar kon overgeven niet voorkomen. 
Ik denk dat je moet proberen los te laten. Een bevalling verloopt het beste als je zo ontspannen mogelijk bent. Dus alle stress over pijn, weeën, overgeven proberen los te laten. Niet gemakkelijk maar veel succes. 

Zelf niet overgegeven tijdens de bevalling. Maar als je er echt veel last van hebt, zijn er wel therapeuten (zie website vgct) die dit behandelen, het heet emetofobie (valt onder de angststoornissen) en je bent niet de enige. Succes!!

Alles wat ik at of dronk tijdens de bevalling kwam er weer uit. Terwijl ik onder de douche zat zei de verloskundige, geeft niet hoor! En ik dacht huh wat? Oh ja ik moet gewoon even kotsen. Normaal raak ik daar ook van in paniek, maar nu had ik het amper door. Bevallen doet namelijk gewoon best wel pijn, dus had andere dingen aan m'n hoofd ;)
Heb je dit wel besproken met je verloskundige?

Ik herken de angst voor overgeven. Dit heb ik ook enorm gehad, voor mijn zwangerschap ben ik daarom EMDR therapie gaan volgen. 
Tijdens mijn bevalling niet overgegeven, enkel aan het begin misselijk geweest, maar dit ging over zodra de weeen begonnen. Ik denk dat als je er net zo bang voor bent als ik, je lichaam het daadwerkelijke overgeven tegenhoudt.

[quote quote=10342747]2x Maar 1x overgegeven tijdens de zwangerschap en 2x niet overgegeven tijdens het bevallen en ook helemaal niet misselijk ofzo. Misschien bij jou dus ook als je tijdens de zwangerschap niet hebt overgegeven.[/quote]
Nee:)

Terug
Bovenaan