Bevallen en bang

Ik had al jaren niet meer overgegeven en ook tijdens mijn zwangerschap helemaal niet. Toch kwam tijdens mijn bevalling alles eruit, ondanks dat ik echt wel heel relaxt was! Blijkbaar wordt door de weeën je maag geprikkeld waardoor het je natuurlijk reflex kan zijn om over te geven.. Dus ik ben bang dat je er niet veel aan kunt doen om het tegen te houden. Ik vond het overigens wel een stuk minder erg dan ik me kon herinneren uit het verleden!

Ik heb dit nog nooit gehoord ? heb bij m'n vorige zwangerschap ook bewust niets opgezocht over bevallingen van anderen, omdat ik er zelf graag relaxed in wilde gaan. Zo van we zien het wel, en ik kom er wel doorheen. 
Heb tijdens m'n zwangerschap niet overgegeven, en tijdens de bevalling ook niet. Ook geen neiging gehad. 
Nu ben ik 29weken zwanger en heb tot nu toe ook nog niet hoeven overgeven.
Probeer er niets meer over op te zoeken en ga je bevalling gewoon tegemoet. Als het zo is dat je moet overgeven, is dat nou eenmaal zo. Waarschijnlijk lucht het dan ook weer op als het eruit is. ?

Denk niet dat je overgeven kunt tegenhouden als je echt moet. Maar zelf ken ik niemand in mijn omgeving, inclusief mezelf die heeft moeten spugen tijdens de bevalling. Probeer het los te laten. Je lichaam is gemaakt om kinderen te dragen en te bevallen. 

ja flink overgeven bij beide keren .. en gepoept.  geloof me op dat moment maakt t je niks uit. wat moet dat moet. Je houdt het niet tegen hoor 
achteraf had ik wel schaamte maarja het was al gebeurd ?‍♀️

Tijdens 2 zwangerschappen NOOIT overgegeven, bij beide bevallingen wel. Je houdt het niet tegen. Ik vond het ook niet erg, het gebeurt gewoon en is echt niet raar.
Ik was banger om te gaan poepen of om ingeknipt te worden haha (dat is dan allebei gelukkig niet gebeurd) Laat het los..  Je hebt het toch niet in de hand! 

Tijdens 2 zwangerschappen NOOIT overgegeven, bij beide bevallingen wel. Je houdt het niet tegen. Ik vond het ook niet erg, het gebeurt gewoon en is echt niet raar.
Ik was banger om te gaan poepen of om ingeknipt te worden haha (dat is dan allebei gelukkig niet gebeurd) Laat het los..  Je hebt het toch niet in de hand! 

Moet zeggen dat ik daar nooit over heb gehoord.. Overgeven tijdens het bevallen. Ken niemand die het heeft gehad en heb het zelf ook niet gehad. Er is ook geen moment geweest dat ik misselijk was of het gevoel had dat ik zou moeten overgeven. Maar als dat wel zo is, ben ik bang dat je er vrij weinig aan kunt doen.

Terug
Bovenaan