bevallen ? hoe zal het gaan?

ik zag dit onderwerp bij de februari mama's staan en ik herkende me er wel in!

nu ik tegen de 30 weken aanga ben ik toch wel al veel met de bevalling bezig..hoe zal het dit keer gaan ? eens natuurlijk of weer een inleiding ? mischien zelfs wel een keizersnede ? vind ik op tijd iemand die na jari kan kijken op dat moment ? zal ik weer inscheuren ? en natuurlijk hoe ziet mijn kleine mannetje eruit?!

ik heb wel totaal geen angst nu om te bevallen,denk eerder pff was het maar al zover!

zijn er meer die er al zo mee bezig zijn ?

liefs

Ik ben d,r ook al heel erg mee bezig,als ik denk aan de eerste bevalling,dan hoop ik allen maar dat deze makkelijker wordt.
De eerste keer liep ik door tot 43e week,dus ben ik opgenomen in het ziekenhuis,ze hebben de weeen opgewekt eerst met gel,wat niet lukte toen aan het infuus,maar het ging allemaal traag,ik heb in totaal een week in het ziekenhuis gelegen.Toen eindelijk m,n vliezen waren gebroken heeft nog een nacht geduurd en een halve ochtend totdat ik 10cm ontsluiting had,lag ik eindelijk in de verloskamer wou m,n zoontje er niet uit!Hij lag scheef,nou dan moet jij maar proberen om hem eruit te persen!Auw,uiteindelijk is het dan tog gelukt,ik ben wel uitgescheurt maar heb daar toen weinig van gemerkt!
Maar in ieder geval het was voor mij gevoel een helse bevalling,mijn gyn die ik nu heb houd me ook goed in de gaten nu,en als deze ook zo goed blijf groeien word ik ook weer ingeleid maar dan niet met de 43e week! haha erg!
Nou dit was mijn verhaaltje,en dat op de vroege ochtend!
xxx

oehh dat klinkt echt als een horror bevalling!
ik ben bij Jari met 39weken ingeleid ook met gel eerst en de volgende ochtend had ik 2cm ontsluiting en zijn de vliezen gebroken,toe kwamen ze er ook achter de hij in het vruchtwater had gepoept..dus maar goed ook die inleiding! toen kreeg ik nog niet echt weeen en kreeg ik ook een infuus..nou toen kwamen ze wel! wat een hel was dat zeg! weet ik hoeveel weeen stormen gehad..ik kwam amper tot adem en kreeg weer een wee..dat hoop ik toch niet weer mee te maken! de pijn vond ik wel te doen opzich..gewoon erop in spelen met zuchten..toen ik 5cm ontsluitng had praatte ik ook niet meer tegen mijn vriend of moeder..ik keerde helemaal in mijzelf.. om 12 uur had ik toe 6 cm ontsluiting en om 12.23 uur had ik jari op mijn buik liggen!
ging dus heeel snel de laatste centimeters..daarom houden ze nu ook rekening met een snelle bevalling.
ik was wel uitscheurd en pff een aambei eraan overgehouden..maar heb er weining van gemerkt inderdaad.

Beide vorige keren ben ik gelukkig snel bevallen (bij Famke na 4,5 uur, met 1x gel gehad bij 38 weken, bij Bastiaan in 3,5 uur en 2x persen). Beide keren kwam de placenta niet en ben ik 2,5 L bloed verloren en geopereerd. Ik (en vooral mijn man) maakt zich hier toch wel erge zorgen over. De kans dat het weer gebeurd is wel duidelijk vergroot, helaas.
Ook ben ik wel eens bang dat je geen oppas voor de kids kunt regelen of dat mijn man niet op tijd thuis is, maar ja volgens mij is dit een "normale" angst bij elke zwangere.
Nienke

dat zijn mooie bevallingen ja! alleen minder van die placenta..ik heb op die placenta ook harde moeten persen dan op mijn zoontje zelf! sjee dat ding ging er moeilijk uit! en waar ik ook heeeel erg tegenop zie nu zijn de hechtingen..wat deed dat pijn zeg toen ze die dingen erin gooide! pfff krijg liever nog 10 kinderen!

Hoi Jaribaby,

Gelukkig ben ik nooit ingescheurd en hebben ze ook niet hoeven te hechten, want dat lijkt me inderdaad geen pretje.
Hopelijk valt het dit keer mee, er is er tenslotte al eens een voor gegaan moet je maar denken. Bij mij kwam nummer 2 er ook een stuk makkelijker uit, terwijl hij toch bijna 900 gram zwaarder was.
Nienke

ik ben toen ook gehecht en ik heb daar niks van gevoeld ik was blijkbaar nog verdoofd van de bevalling!
ook mijn zoontje had toen in het vruchtwater gepoept en dat is zeker niet goed!

ik heb echt alles gevoeld van dat hechten! maar idd mischien heb ik nu geluk het is al eens opgerekt geweest nu hahaha
mijn zoontje had ook een hoofdomtrek van 35cm! en toch wel snel eruit binnen 5 min hahaha

Terug
Bovenaan