bevallen ? hoe zal het gaan?

Mijn 1e bevalling heb ik opzich goed doorstaan. Vanaf de 1e wee die ik 's avonds om kwart over 9 voelde totdat yordi er was waren 12 uur. Waarvan ik een kwartiertje heb geperst en toen was hij er al. Ik zag laatst in mijn gegevens dat ze erbij hadden geschreven van snelle en vlotte bevalling. Dus daar houden ze nu ook rekening mee.
Ik was 2e graads van yordi uitgescheurd. Het hechten vond ik wel wat gevoelig, maar ze hadden yordi bij mij gelegd, dus daar had ik wat afleiding van. Ook wou de placenta er bij mij toen moeilijk uitkomen en heb daar toen een spuitje voor in me been gehad. De laatste paar cm gingen hier ook redelijk snel, nadat ze mijn vliezen hadden door geprikt.
Hopelijk valt het dit keer ook weer mee. Het vervelendst vond dat ik een half uur lang persweeen heb op moeten vangen, omdat ik toen nog niet mocht persen. Dat vond ik toen een ware hel en hopelijk is dat dit keer niet zo.

Liefs marielle

oew die pers weeen opvangen nee dat is geen pretje! ik mocht gelukkig meteen persen,moest alleen wachten op mn moeder haha,die was beneden in het zh een broodje eten.dus heb er 3 moeten opvangen..in de volgende perswee was Jari er al. maar 5 min duurde dat! mijn moeder zei al je doet mij nog wat voor (zei had bij mij als haar eerste 15min nodig) dat vond ik dan wel weer leuk natuurlijk!

straks kunnen we weer allemaal gruwel verhalen vertellen over onze bevallingen hahaha.
maar het is het allemaal waard :)

Eerste bevalling ook ingeleid met 42 weken, heeft slechts 10 uurtjes geduurd hoewel de gyn had gezegd dat het toch zeker pas de volgende dag zou komen. Opzich niet een loeizware bevalling en hij dronk daarna ook gelijk goed. Wel redelijk flink uitgescheurd maar daar heb ook ik op het moment iig niets van gevoeld.
Tweede kwam wel spontaan op 41 wk en 6 dagen (ingleiding was al gepland), heeft 4 uurtjes geduurd, we waren net op tijd in ziekenhuis, ze was een sterrenkijkertje en vrij klein voor 42 weken ("mevrouw, weet u wel zeker dat ze 42 weken is???" ...ehe ja! Ik was er bij!) Alleen is bij haar de placenta met de hand gepakt omdat de gyn in opleiding aan de navelstreng had getrokken :s en daardoor was ie afgebroken.
Mijn grootste angst is nu, naast oppas voor de kids, of je man niet in de buurt natuulijk, dat we niet op tijd zullen zijn. Mijn dochter kwam vrij snel, hadden we nog langer moeten wachten (de verloskamers waren nl vol!) dan had ze in de auto gekomen en nu wonen we iets verder van het ziekenhuis vandaan...
En ik hoop van harte dat deze niet zo lang op zich laat wachten maar met een week of 38--40 komt! Ik hoop het maar denk het niet ;)

ik ben ook bang dat m,n vriend op dat moment op z,n werk is,lijkt me dood eng!En dan moet ook nog eens de buurman niet thuis zijn!die een auto heeft aaahhhhhhh,ik zie alweer spoken!!

bij mij werdt ook gezegt toen ik werdt ingeleid..ahhhh dat kan nog wel tot morgen duren..daar had mijn lichaam dus geen zin in ;-)
ook ik ben bang dat ik het niet op tijd haal als het zover is..35 min minimaal rijden na het ziekenhuis..pfff zie dat kind al geboren worden op de snelweg ofzo! auto heb ik zelf,maarja zie mezelf ook niet rijden dan!
mijn vriend moet ook nog eens van eindhoven terug komen,altijd drama daar met verkeer..en mijn moeder woont in limburg,die is ook niet zo snel hier..ben toch eens benieuwd!

Ik ga zowieso in het ZH bevallen,
T is mijn eerste en ik wil er gewoon zeker van zijn dat alles goedkomt.
Tja, ik maak me wel nogal zorgen over hoeveel pijn het gaat doen, als ik een beetje op mijn moeder lijk
(en dat hoop ik dan maar) doe ik het zingend en komt de pijn pas erna....
Ik zal wel zien, als ik het echt niet trek,
vraag ik wel om pijnbestrijding.
Ik zal wel zien als het zover is,
nu kan ik er nog niet veel zinnigs over zeggen den ik....
Maar als ik dit zo lees....ik heb begrepen dat je al vanat 37 weken kunt bevallen en dat je kindje dan gewoon voldragen is.
Dat de uitrekendatun van 40 weken een ' gemiddeld' is,
zeg maar.
Is een inleiding bij 42 weken dan niet erg laat?

Tja, ik maak me wel nogal zorgen over hoeveel pijn het gaat doen, als ik een beetje op mijn moeder lijk
Maar als ik dit zo lees....ik heb begrepen dat je al vanat 37 weken kunt bevallen en dat je kindje dan gewoon voldragen is.
zeg maar.

zeg maar.

Terug
Bovenaan