bevallen mèt ruggenprik eh heel erg blij!!!

Zondagmorgen ben ik bevallen van onze derde...
Dochter Sophie.

Ik heb een ruggenprik gehad (mijn verloskundige stond er helemaal achter en is gebleven totdat ik er 1 kreeg) en ik heb voor het eerst een fijne bevallingservaring....
En DAT is werkelijk een cadeautje voor mijn man en mij.

Ik was ook voor t eerst vanaf moment 1 heel erg blij met onze dochter en dat gevoel was fantastisch om mee te maken!!

Mijn oproep aan iedereen is dan ook; als erom wordt gevraagd en er is behoefte aan doe er dan asjeblief nooit krampachtig over.....
Beter een fijne bevallingservaring met prik dan zonder omdat dat zo'n oergevoel geeft....
Dat oergevoel is nl NIET aanwezig bij een slechte bevallingservaring.
Niemand is hetzelfde en iedereen beleeft bevallen op zijn manier...laat dan ook de keus aan mensen zelf! Het is sowieso al ingrijpend genoeg allemaal!

Hallo weegjes!!

Bevallen met een ruggeprik?? Ik, nooit niet, ja dat was mijn gedachte altijd. Want ja bevallen dat doen we zo even he!! Ja tot dat ik midden in de weeen zat en bleek dat onze zoon in aangezichts ligging lag en daardoor mijn rug bijna in tweeen brak (althans zo voelde het!). Bij 4 cm was ik dus in paniek, hoe houd ik dit in hemelsnaam vol, en ja toen werd me dus de ruggeprik aangeboden! wat een genot! Binnen 2 uur had ik volledige ontsluiting en mocht dus mee persen,  kon de persdrang niet echt voelen, maar  voelde  dan dus meer druk van onder  en dan persde ik maar mee!!  en iets meer dan een uur later was onze zoon er!!!  Ik ben nu bang dat een eventueele 2e bevalling  het niet kan halen aan de eerste...

groetjes  

Lieve weegjes27,

Je hebt het geweldig gedaan! Proficiat.
Voor jou was dit echt prima, zoals je schrijft.

Geweldig ja, ieder moet zelf kiezen. Voor anderen die zich langer en anders kunnen voorbereiden en nog geen (slechte) ervaring hebben is het niet aan ons te bepalen wat zij moeten kiezen. Laat hen maar leren, praten, trainen en groeien. Kennis en vaardigheden opdoen horen nu eenmaal bij moeder worden. Bevallen is geen of/of keuze zoals je nu weet.

Jij weet nu dat bevallen een vervulling kan zijn. Heerlijk voor je.
Neem maar gerust van mij aan (2500 bevallingen begeleid en jaren studie) dat er veel vrouwen zijn die met goede steun en support goede ervaringen hebben met bevallen zonder ruggenprik. Jij had je deel wel gehad, dit was prima voor je. Zelf zover gekomen, ik bewonder je openheid erover op dit forum.

Ja, we zijn allemaal anders en we hebben allemaal andere ervaringen in ons leven en met bevallen. Ik ben erg blij voor je dat je deze goede ervaring nu hebt en ik lees dat je genezen bent. Fijn voor je.

Fijne tijd lieve wijze moeder. Knuffel voor je bijzondere kind.

Ik wens jullie een heel goed en gelukkig leven met elkaar! Ook groeten voor je man.

Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

Wat ontzettend fijn voor je dat je een positief beeld hebt over gehouden aan deze bevalling. Het is je gegund (mij hopelijk ook over een jaar of wat.......whahaha!!)
Ga lekker van Sophie genieten!
Ben blij voor je dat het zo gelopen is!
Goed dat je zo duidelijk bent geweest dus, en niet voor niets zei ik al: stoere vrouw!!!

Dikke kus Rimke
Mama van Maudy 8-9-2008

Wat een fijne en lieve reactie van jullie allemaal!

Ik wilde mijn ervaring delen zodat iedereen weet dat zoiets wel mogelijk is als je een slechte bevallingservaring hebt.

Blijft dat ik wel jaloers ben op alle mama's die wel een fijne bevallingservaring hebben hoor! Dat is gewoon t fijnste als je terug kunt kijken op die manier.

Maar met deze laatste positieve ervaring ben ik zo superblij ....dat pakt niemand mij meer af!!!!

Tine bedankt voor je fijne woorden!!

En Rimke...k hoop dat je wat hebt aan je gesprekken en dat jij t ook zo mag ervaren over een tijdje..... !!!!

Groet!

Een blije en trotse mama!

Hoi weegjes,

ben blij dat ik je berichtje lees, mijn 1e bevalling was erg zwaar ik heb 4 uur lang persween moeten ophouden ik ging door een hel!!!
Ik heb de bevalling absoluut niet als prettig ervaren en toen mijn zoontje was ik wel blij maar ik was gewoon helemaal op! en kon niet echt genieten vond ik.

Ben nu van de 2 zwanger ( nog maar net 5 weekjes ) en ik denk er serieus over na om een ruggenprik te vragen.

Ik vind persoonlijk dat hier in nederland en de verloskundigen er erg moeilijk over doen terwijl het in zoveel landen als gewoon wordt beschouwd.

Dus ben blij dat ik je berichtje lees en is een keer een positief iets hoor erover.

groetjes
kirsten

Terug
Bovenaan