Bevallen met overgewicht

<p>Hallo dames, Zijn er hier mensen bevallen met (flink!) overgewicht? Momenteel (32 weken zwanger) loop ik gewoon bij de verloskundige, maar als ik nog 2 kilo bij kom moet ik naar de gynaecoloog. Ik ben nu bang geworden voor complicaties tijdens de bevalling. Ik hoop dat er mensen zijn die mij een positieve boost kunnen geven. <br />Ik wilde sowieso al in het ziekenhuis bevallen, dus dat vind ik geen probleem.</p>

Eh, ik ben 1,78 en momenteel 114,5 kilo (dan is wel 10 kilo van de zwangerschap) maar dus altijd al overgewicht. Nu 38 wkn en nog nooit iets gehoord van verloskundige of in het zkh dat er complicaties kunnen zijn? Beetje rot dat ze je die stress geven nu. Niet te druk maken ok? Geen enkele bevalling loopt perfect. Gewoon in het moment geloven en beslissingen maak je toch pas wanneer het nodig is, niet vooraf ?

Mijn bmi was tijdens zwangerschap 32. Mocht gewoon onder leiding van de verloskundige thuis bevallen. Ik was niet aangekomen tijdens de zwangerschap. Mijn zus had tijdens de zwangerschappen een bmi van 40 en moest toen wel verplicht in het ziekenhuis bevallen. Zij heeft 2 hele goede bevallingen gehad zonder complicaties en mocht na 1 à 2 dagen weer naar huis.

Mag ik vragen wat je weegt en hoe lang je bent? Ik heb dit namelijk nog niet eerder gehoord.

Ik ben 175cm en woog bij mijn eerste bevalling 140 kilo(38,5 weken) Weliswaar omdat ik door een zwangerschapsvergifting veel vocht vast hield, maar ik heb nooit een gynaecoloog gezien bij controles of de bevalling.
Bij mijn tweede bevalling woog ik 124 kilo (41 weken) en nu ben ik 19 weken zwanger en weeg ik 112 kilo. Dus ik verwacht de 120 wel weer aan te tikken...
Geef aan bij de verloskundige dat je bang bent en vraag waarom de grens nog 2 kilo is. Misschien kan ze je gerust stellen.

Maak je geen zorgen. Ik heb ook zwaar overgewicht en moest bij de eerste om die reden ook in het ziekenhuis bevallen. Ik kreeg toen 2 afspraken in het ziekenhuis bij de gynaecoloog, maar als alles soepel verliep mocht mijn eigen verloskundige gewoon in het ziekenhuis mijn bevalling doen.
Helaas was dit niet het geval.. maar dat had niks te maken met overgewicht. Heb een prima zwangerschap gehad met op veel vocht vasthouden na helemaal geen kwalen.

Dus maak je vooral geen zorgen!!

Dank allemaal! Het stelt me in ieder geval een beetje gerust. 
Ik vind het ook gewoon balen dat ik dan naar de gynaecoloog moet en dus naar het ziekenhuis voor controle en als ik denk dat de bevalling begint, in plaats van gewoon mijn verloskundige te kunnen bellen ?.
Ik ga deze weken nog mijn best doen met weinig snoepen en gezonder eten! 
Het begin van de zwangerschap was ik afgevallen, maar nu had ik de laatste weekjes echt trek in snoep en eten. Wel balen ?. Deze weken nog opletten, al weet ik niet of dat veel uit maakt de laatste weken.. Maar toch!

Terug
Bovenaan