Bevallen op 06-07-2007.. enne... nu dus weer zwanger! Wie nog meer zo kort op elkaar?

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Ik ben 06 juli bevallen van ons zoontje Jurian, helemaal geweldig en we genieten volop.
Na mijn bevalling ben ik  23 augustus weer voor het eerst ongesteld geweest, volgens mijn berekeningen zou ik dus dan weer ongeveer rond de 20e september ongesteld worden... maar dat bleef uit, ach dacht ik.. t moet ook allemaal weer op gang komen.
Aan de pil was ik niet gegaan, omdat ik die nog niet in huis had en me opnieuw moest inschrijven bij de apotheek, en ach.. gemeenschap hadden we eigenlijk nog niet zo erg gehad.
Nu hebben we dus een keer gemeenschap gehad sinds mijn bevalling..
En tot op de dag van vandaag was ik nog niet ongesteld geworden.. Ik heb dus maar besloten een test te doen vanmiddag.... en jaaaa hoor! ZWANGER!
Ongelovelijk, mijn zoontje word over 2 dagen 3 maanden en ik ben nu (zo volgens de berekeningen 6 weken zwanger?!?!) Ik was totaal overrompeld..
Het brengt zoveel te weeg, we moeten gaan verhuizen ( we wonen in een erg klein appartement, wat al te klein is voor nu met zn 3en) en mijn vorige zwangerschap heb ik enorme last van mijn bekken gehad. Dit alles speelt weer in mijn hoofd nu, en nu met al een kleine erbij zal het vast een ontzettend zware tijd worden.
Ik heb vandaag erg wisselende reacties gehoord van mensen uit mijn omgeving.. sommige reactie hebben mij echt enorm teleurgesteld, anderen hebben me weer blij gemaakt.
Het gevoel is zo dubbel, maar kan je wel zeggen, ik als net mama..sinds bijna 3 maanden, dat zwanger zijn en een kindje mogen krijgen echt t mooiste is wat je kan overkomen. Er is dan ook geen twijfel als we t al dan niet zouden houden (want zelfs waren er mensen vandaag die mij doodnormaal vroegen "en hou je het?" waarop wij zeiden, "tuurlijk, wat denk je dan"   waarop wij dan weer als antwoord kregen "nou, dan zijn jullie er mooi klaar mee dan"  
Achja. Ik ben blij, maar mijn gevoel is zo gemengd. Er speelt van alles door mijn hoofd.
2x bevallen in een jaar, verhuizen, enz enz.. Ik kan het echt waar niet bevatten.
Het is ook enorm vreemd om mensen te moeten vertellen dat je 'weer' zwanger bent, het is immers nog maar zo kort geleden dat het nog zo was.
Vandaag de verloskundige weer gebeld, en zelfs die kon zn oren niet geloven.. vind het helemaal super dat ik weer naar hun kan, en het is nog maar een week of 6 geleden dat ik ze voor het laatst zag.. en dat is natuurlijk geweldig, want je kent mekaar best goed zo ondertussen, vooral van de laatste maanden (mijn zoontje is met 41wkn en 6 dagen geboren)

Wel, ik kan alsmaar door tikken.. maar daar schieten jullie ook niets mee op.. Het feit is wel dat ik erg blij ben,al is het enorm wennen.

Ik vraag me af als er vrouwen zijn die het zelfde hebben meegemaakt, of toevallig nu ook zwanger zijn zo kort op elkaar.
Reacties van anderen zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Zo zat ik een tijdje geleden nog te kwekken bij de juli mamas, zo sluit ik me nu weer aan bij de zwangeren!

Liefs
Janet
6wk (ofzo.. hihi)

Wat leuk voor jullie zeg!!!! proficiat. Zou het allemaal lekker op me af laten komen. Groetjes en geniet er maar lekker van Wendy, mv Bas, Iris en Thijs

hoi,
gefeliciteerd met je zwangerschap!
ik kan het ook nog niet geloven maar net postitief getest!
ik heb al 2 dochters en de jongste is begin juni geboren!
wij hebben wel heel bewust geen anticonceptie gebruikt, maar nooit verwacht dat het zo snel zou gebeuren... beetje naief misschien maar het heeft anderhalf jaar geduurd voordat ik zwanger was van de tweede en heb daarvoor een bbz gehad en nog maar 1 eileider.
eigenlijk is dit heel bijzonder! mijn gevoel is nog een beetje dubbel...
financieel zitten we er op dit moment ook niet zo rooskleurig bij, maar ja het duurt nog 9 mnd en alle spullen zijn er al.

wil graag met je kletsen!

groetjes Ruby

Ruby, gezellig! Ik heb wel zin om met je te kleppen. Zitten eigenlijk een btje in het zelfde schuitje dan he! Jij dus ook vandaag positief getest? Wanneer ben jij uitgerekend?
Wauw! ook jij gefeliciteerd!!!   Heb je toevallig mail of msn? Gezellig!

Liefs
Janet

You go girl,

Als het aan m'n man had gelegen liep ik nyu ook op het eind, de eerste is van eind sept 2006, en ik ben nu bijna 19 weken zwanger van de tweede.

Wat een belachelijke vraag zeg, of je het wilt houden, behoorlijk onbeschoft zelfs.

In ieder geval kei proficiat met je zwangerschap, geniet er maar van, want als je al dacht dat de eerste zwangerschap snel verliep, deze gaat nog harder.
X

hoi hoi
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap,en net als jij zegt het is en blijft een wonder.
mijn eerste is geboren on november 1996,dus 11 jaar geleden en ook ik was 8weken na die tijd al weer zwanger.helaas kreeg ik in maart een miskraam maar was in mei alweer zwanger.
we zijn nu elf jaar verder en als ik kijk hoeveel de kids aan elkaar hebben is dat geweldig.
ik ben nu zwanger van de zesde en ook tusen de jongsten zit niet veel leeftijdsverschil.
het is zwaar maar is het dubbel en dwars waard.
heel veel geluk en geniet er lekker van.
liefs sil(35 weken van de zesde).

Hoi Hoi,

Ook ik was er weer snel bij. Totaal onverwachts. Ik ben op 1 maart uitgerekend. Mijn zoontje is van 20 december. Ik ben nu bijna 20 weken. Ik ben erachter gekomen toen ik alweer 13 weken zwanger was. Ik slikte namelijk wel de pil, en kreeg ook mijn menstruatie. Ik kwam erachter omdat ik echt van die kwaaltjes kreeg die ik ook had toen ik zwanger was. Pijn in mijn stuitje, hoofdpijn, heel erg moe, kleine steken in mijn buik. Ik was wel heel erg geschrokken en heb wel aan een abortus gedacht. Maar toen ik daar zat en ik zag de echo ben ik snel weer weggelopen. Het was echt de schrik. Wij wonen ook veels te klein, met ons drieen al te klein, auto is te klein. Toen mijn zoon geboren was na een zware bevalling heb ik een aantal dagen flink koorts gehad. Ik gaf borstvoeding en mocht dus geen zware medicijnen. En ik kon totaal niet lopen, ik heb twee weken niet kunnen lopen. Daarbij heb ik totaal geen hulp gehad van familie. Alleen van mijn man. Het was dus heel zwaar voor mij en heb echt stress gehad. Ik ben nu ook zo bang voor die stress.... Dus tja allemaal twijfels. Tjonge het wordt een beetje een negatief verhaal..... Maar ik ben wel superblij!!... ik voel de kleine iedere dag flink bewegen... Veel en veel meer als mijn zoontje, hij is echt een superlief rustig kindje. Dus ben benieuwd ...  Over 10 dagen de 20 weken echo..... Spannend!!!
De twijfels blijven wel.... maar ik laat het allemaal op me afkomen. Ik wil genieten van mijn kinderen.....!!

Groetjes,
Christie

Hoi Janet. Ik heb het ook gehad alweer 7 jaar geleden. mijn oudste 2 schelen bijna 11 mnd. Alleen maar leuk. Mensen gaan vragen of je een tweeling hebt. Dan dacht ik: doe normaal, dat zie je toch wel. En nu zeggen de mensen het nog.    
Ja, en mensen maken nu eenmaal rare opmerkingen.

Nu ben ik 6 weken van de 5e. Als het bekend is dan zullen er ook wel weer opmerkingen komen.

Gewoon lekker genieten.

Ik ging toen voor de 1e afspraak naar de verlk en daar zat een kennis en die vroeg of ik voor nacontole kwam. en ik zei heel trots in de volle wachtkamer dat ik alweer   kwam.

Terug
Bovenaan