bevallen thuis of ziekenhuis

he dames,
de titel zegt het al!
willen jullie als het kan thuis bevallen of toch in het ziekenhuis. en wie heeft er ervaring??
dacht eerst dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen, maar ik hoorde dat je tegenwoordig pas bij 6 cm(ongeveer) naar het ziekenhuis mag. en om nou in die weeen nog de auto in de stappen.........
ik hoor het wel!!

Ik zou graag als het lukt thuis willen bevallen. Maar misschien dat ik in de loop van de zwangerschap nog wel anders over ga denken.
Weet eigenlijk niet eens waarom zo graag thuis, ik denk omdat het dan heel vertrouwd en rustig is. En misschien houd ik ook wel vast aan tradities/gewoontes, ik ben ook thuis geboren...
Mijn vriend wil trouwens ook graag het liefste thuis. Vind ik ook wel belangrijk dat we er ons allebei goed bij voelen.

Heb jij al een idee wat en waarom je wilt????

Groetjes, Irene

tja ik heb geen keus ik moet in het ziekenhuis
vanwege een eerdere ks.
en ja het idee dat je  eerst thuis het eerste stuk moet doen
vind ik ook niet wat
een vriendin zat in dezelfde situatie en werdt gewoon weer
naar huis gestuurd zolang er nog geen 5 cm. ontsluiting was
dat zie ook niet zo zitten

groetjes
Bianca mv Lorenzo  

Van de eerste moest ik vanwege 16 dagen overtijd in het ziekenhuis bevallen (dit was toch al mijn keus geweest)
Bij de tweede besloot ik weer in het ziekenhuis te bevallen omdat dit de vorige keer zo goed "bevallen" was. Achteraf had ik beter thuis kunnen blijven omdat ik inderdaad bij 5cm ontsluiting pas naar het ziekenhuis mocht en ons zoontje dus bijna in de auto is geboren!!
Bij de derde bleef ik dus thuis en dat was maar goed ook, want nu had ik binnen een half uur van 1cm tot 10cm ontsluiting en bij de eerste perswee werd onze dochter geboren.
Nu ben ik zwanger van de vierde en waarschijnlijk blijf ik ook nu thuis. Even afwachten hoe alles gaat verlopen.

Groetjes,
Els

HOI......

Zoals je al wel  vaker hebt gelezen van mij zul je hebben gezien dat ik al 2 keer een keizersnee heb gehad. Alhoewel ik nog niet in het ziekenhuis ben geweest voor controle  staat voor mij al vast dat ik weer in het ziekenhuis beval en ook weer met een keizersnee.  

Voor mij is dit zelfs een geruststellende gedachte. !!!

Groetjes Claudia. Mama van Dion en Senne*

Wij gaan het gewoon weer thuis proberen. De bevalling van de 1e duurde 47 uur en ik bleef op 3 cm hangen. Dus toen moetsen we toch naar het ziekenhuis. Al met al geen prettige bevalling. Dus ik hoop dat het deze keer wat sneller gaat en dat we thuis kunnen blijven.

Groetjes,
Nelly.

Ik ben nog heel erg aan het twijfelen.
Aan de ene kant het ik zoiets van ik ga het thuis doen, aan de andere kant vind ik het ziekenhuis ook wel zo "veilig" mocht er iets misgaan, dan is er altijd een arts aanwezig.
Daar komt nog bij dat zo rond de bevalling bij ons allerlij wegen zijn afgesloten, dus als er iets mis gaat zal het veel langer duren voordat de ambulance bij ons in de straat kan zijn. Kortom, ik weet het echt   nog niet. De tijd zal het uitwijzen, misschien verander ik ook nog 10 keer van gedachten.

Groetjes Natalie

Terug
Bovenaan