bevallen thuis of ziekenhuis

Hoi, ik wilde van mijn eerste graag thuis bevallen maar door te vroeg gebroken vliezen en een nog onrijpe baarmoedermond ben ik ingeleidt in het ziekenhuis. Van mijn 2e ben ik wel thuis bevallen maar dat was wel even spannend want de verloskundige was telaat en toen heeft mijn vader ( opa ) zijn kleinzoon op de wereld geholpen. Om deze stress te voorkomen heb ik toch besloten om van mijn derde in het ziekenhuis te bevallen. Ik was toen der tijd om ongeveer 17.30 uur in het ziekenhuis en om 18.05 uur is mijn zoon geboren. Dus dat was krap aan maar wel een hele mooie rustige bevalling. Ik heb inderdaad met weeën in de auto gezeten maar dat viel best wel mee. Van mijn 4e kindje is alles heel anders verlopen en kwam ik onder behandelijk van een gynaecoloog en dan valt de optie om thuis te kunnen en mogen te bevallen helemaal weg. Dus ben ik van nr 4, 5, 6 en 7 in het ziekenhuis bevallen. En dat is me letterlijk "goed bevallen" ik had de regie bijna altijd in eigen handen en ik heb ook iedere keer laten weten dat ik niet de hele tijd aan bed gekluisterd wil liggen met die CTG banden om mijn buik en dat ze ook niet te vroeg mijn vliezen breken maar bij een cm of 6 á 7 en die wensen zijn ze me altijd te gemoet gekomen. Nu ben ik dus zwanger van mijn 8e en ga ik dus weer naar het ziekenhuis. Ik zie daar totaal niet tegenop en vind het heerlijk. Je moet gewoon bevallen waar jij je het lekkerst en veiligst voelt en dat is per persoon verschillend. Dus doe lekker wat je gevoel je ingeeft. En het gebeurt maar zo dat jouw wens helemaal in de war wordt gegooid omdat de situatie dit niet toelaat. Maar het komt altijd goed.

gr. Nicole

mmmmmoses nicloe67 8 kinderen?

ik krijg een 2ling de 2e en 3e maar ik maak me nu al zorgen hoe en wat we het allemaal moeten gaan doen, jij spreekt zo heerlijk rustig over nummer 8. hoe doe je dat. hoe doe je het met vervoer? op de fiets in de auto op vakantie ....... ach. ben ik nu zo een stress kip.

gr martina

Ik wil in het kraamhotel bevallen.
Bij mijn eerste heb ik 24 uur in het hotel gelegen maar ivm met een vacuumverlossing moest ik voor het laatste gedeelte naar het ziekenhuis.
maar ik wil deze keer toch weer proberen om het in het kraamhotel te doen!

Thuis is niets voor mij.
Teveel 'rotzooi', angst dat er iets misgaat en dat ik niet op tijd in het z'huis ben, we mogen in onze woonplaats niet op de tweede verdieping bevallen want als je dan naar het z'huis moet draagt het ambulancepersoneel je niet naar beneden en moet je door de brandweer uit je huis getakeld worden...ahum. Zie het niet zitten om mijn bed naar de woonkamer te verplaatsen....Kortom,

bewondering voor alle dames die de rust en het huiselijke en knusse van thuisbevallen wel inzien ;-)

Ik ga voor het kraamhotel! Gezellig, goede service, 24 uur kraampersoneel en vk's aanwezig, lcd tv op kamer, muziek,, eigen badkamer met bad en douce en wc....leuk behangetje aan de muur. Heerlijk ;-)

Terug
Bovenaan