Hoi, ik wilde van mijn eerste graag thuis bevallen maar door te vroeg gebroken vliezen en een nog onrijpe baarmoedermond ben ik ingeleidt in het ziekenhuis. Van mijn 2e ben ik wel thuis bevallen maar dat was wel even spannend want de verloskundige was telaat en toen heeft mijn vader ( opa ) zijn kleinzoon op de wereld geholpen. Om deze stress te voorkomen heb ik toch besloten om van mijn derde in het ziekenhuis te bevallen. Ik was toen der tijd om ongeveer 17.30 uur in het ziekenhuis en om 18.05 uur is mijn zoon geboren. Dus dat was krap aan maar wel een hele mooie rustige bevalling. Ik heb inderdaad met weeën in de auto gezeten maar dat viel best wel mee. Van mijn 4e kindje is alles heel anders verlopen en kwam ik onder behandelijk van een gynaecoloog en dan valt de optie om thuis te kunnen en mogen te bevallen helemaal weg. Dus ben ik van nr 4, 5, 6 en 7 in het ziekenhuis bevallen. En dat is me letterlijk "goed bevallen" ik had de regie bijna altijd in eigen handen en ik heb ook iedere keer laten weten dat ik niet de hele tijd aan bed gekluisterd wil liggen met die CTG banden om mijn buik en dat ze ook niet te vroeg mijn vliezen breken maar bij een cm of 6 á 7 en die wensen zijn ze me altijd te gemoet gekomen. Nu ben ik dus zwanger van mijn 8e en ga ik dus weer naar het ziekenhuis. Ik zie daar totaal niet tegenop en vind het heerlijk. Je moet gewoon bevallen waar jij je het lekkerst en veiligst voelt en dat is per persoon verschillend. Dus doe lekker wat je gevoel je ingeeft. En het gebeurt maar zo dat jouw wens helemaal in de war wordt gegooid omdat de situatie dit niet toelaat. Maar het komt altijd goed.
gr. Nicole
gr. Nicole