bevallen thuis of ziekenhuis

hoi hoi,

Ik ben van mijn dochter in 2005  thuis bevallen, en dit beviel mij prima, lekker in je eigen omgeving en niet de deur uit met weeen en ook lekker in bed blijven na de bevalling, maar ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen, want dat is het belangrijkste.
Als je wilt dat de bevalling lekker verloopt is het belangrijk dat je je op je gemak voelt.
En argumenten dat het in het ziekenhuis veiliger is zijn niet echt terecht, want je mag idd pas met 5cm komen, nou dan heeft de verloskundige thuis ook al wel gezien of het goed gaat of dat je naar het ziekenhuis moet. En als je poliklinisch in het ziekenhuis bevalt is dat meestal ook gewoon met je verloskundige en is er meestal ook geen arts in de buurt.
Dus ik denk dat je echt op je gevoel af moet gaan.

laat even weten wat je tot nu toe beloten hebt.

xx natascha

Hallo allemaal,

Ik ga zeker weer naar het ziekenhuis. Het ziekenhuis waar ik nu ga bevallen ligt ook nog een eindje uit de richting. Ik denk dat het ongeveer een half uur rijden is.
Toen ik moest bevallen van mijn dochter wilde we ook in het ziekenhuis bevallen omdat mijn man al een kind heeft waarbij het fout is gegaan tijdens de bevalling. Hij kreeg te weinig zuurstof met alle gevolgen van dien.

En inderdaad ik mocht ook pas bij mijn dochter met 6 cm. ontsluiting naar het ziekenhuis, maar als we daar niet heen waren gegaan dan waren we onze dochter waarschijnlijk verloren. Ze hebben zo drastisch moeten ingrijpen dat dit alleen ging in het ziekenhuis met zowel een verloskundige en een gyn erbij. Het wil dus niet zeggen als je poliklinisch bevalt dat er geen gyn bij komt. Als het dreigt mis te gaan dan moet de verloskundige toch de gyn erbij roepen.

Onze zoon moest zo wie zo in het ziekenhuis geboren worden.
En nu word onze nieuwe spruit ook in het ziekenhuis geboren alleen dan wat verder weg.

Liefs Margret, mama van Kaylee, Reno* en ?

ik denk dat een keuze vooral gebaseerd is op ervaring. Van jezelf of je omgeving. Ik ben 1x in het z'huis bevallen vanwege langdurig gebroken vliezen. #x thuis, in een sneltreinvaart. Volgens mij voel ik mijn weeen niet behalve de persweeen. Alle 3 de keren was mijn man en de verloskundige een half uur in huis en de baby was eral. Al die 3 keren mocht ik gelijk persen als ze binnen kwam en de oppas kwam toen het kind al was geboren. Het ziekenhuis zou ik dus ws niet halen. Gelukkig is het niet ver. En snacht en in het weekend is niet altijd een gyn aanwezig. Al zijn ze daar nu wel mee bezig.

Hoi

Ik denk dat het vooral ligt aan de zwangerschap,
ik ben 1 keer in het ziekenhuis bevallen omdat ik een veel te hoge bloeddruk had en wat eiwitten in mijn urine.
van de 2e ben ik lekker thuis bevallen! dit beviel me prima!! ik voelde me enorm op mijn gemak en vond het heerlijk thuis..
het is een hele andere sfeer dan in het ziekenhuis natuurlijk.
zoals het nu lijkt zeg ik dat ik weer thuis wil bevallen maar goed het is even afwachten hoe deze zwangerschap verloopt!
bij de meiden ben ik 1 keer 7 dagen overtijd geweest en 10 dagen! dus tja als deze nog later komt zit ik straks al vast aan het ziekenhuis!!

groetjes trotsemama3

Van onze eerste moest ik ook in het ziekenhuis bevallen omdat hij 15 dagen langer dan gepland bleef zitten (ik wilde toen ook al naar het ziekenhuis).
Bij de 2e werd het weer een med. indicatie omdat ik bij de eerste een liter bloed verloren was. Toen zat ik met BIJNA volledige ontsluiting in de auto!! We kwamen in het ziekenhuis en ik mocht meteen gaan persen en 10 minuten later was onze dochter er. Dat is best raar, maar goed: blij dat we toch in het ziekenhuis waren, want wéér veel bloed verloren.
Nu ben ik vanochtend voor de intake bij de verloskundige geweest en ik heb gevraagd of ik deze keer eventueel thuis mag bevallen omdat dat me nu toch ook wel trekt, maar dat mag echt niet .... Ik heb een vergroot risico om veel bloed te verliezen. 't Viel me even tegen, maar ik ben blij dat ik het in zo'n vroeg stadium heb gevraagd. Nu kan ik me er op instellen.
Dus soms ( of redelijk vaak) heb je niks te kiezen.

Groetjes, Henrike

ik weet het gewoon nog niet zo goed....
maar gelukkig hebben we nog even de tijd om erover na te denken. En misschien mag ik sytraks wel helemaal niet thuis bevallen en wordt de keuze gewoon gemaakt.
we zullen zien!!

Terug
Bovenaan