bevallen,weeen en dan??

Hallo,

Bij mij begon het sochtends om 10.10u met kleine rommelingetjes. Het duurde hooguit 10 seconden. Ik vond het lijken op lichte menstruatie krampjes. Voordat ik er erg in had waren die krampjes voorbij. Deze rommelingetjes kwamen eerst om de 20 minuten, maar toen al snel om de 10 en 5 minuten. Pas tegen 15.30u kreeg ik het idee dat ze iets krachtiger werden. Ze duurde nogsteeds maar 10-20 seconden, en tussen de "weeën" door voel je totaal geen pijn. Toen om 17.00 de verloskundige een inwendig onderzoek deed, had ik al 3 cm ontsluiting. De laatste ontsluitingsweeën vond ik wel heftig. Net alof je je buik heel krachtig inhoud/samentrekt en dan zoveel mogelijk druk erop uitoefend. Tijdens een wee had ik het bloedheet, en vlak erna ijskoud. Ook had ik tijdens een wee erge last van mijn onderrug en was ik erg misselijk.

Hoi,

Bij mij voelde de weeën meer als een soort van hevige buikkrampen die je krijgt voordat je diarree hebt..de eerste lichte weeën ving ik op door een warme kruik op mn buik te leggen, hierdoor sliep ik zelfs door de eerst weeën heen! Daarna liep ik gewoon wat heen en weer en zuchtte de weeën weg. De bovenbeen weeën daar is helaas niets tegen te doen maar de rest lukt wel, je moet je alleen niet verzetten en go with the flow. Je lichaam maakt van nature een stof aan en daardoor zou het makkelijker gaan. Trouwens die paar uurtjes is toch niet vergeleken met een heel mensen leven en dan te bedenken dat je er iets prachtigs voor terug krijgt!

Wat een leuk onderwerp!! Ineens ben ik weer 4 weken terug in de tijd, en ben ik de verloskamer maar weer ingegaan......

Ik dacht altijd dat ik de weeën zat aankon, want ik kan altijd prima tegen pijn. Ik vond vrouwen die zo krom stonden en aan het puffen en mekkeren waren altijd zo aanstellerig.  Helemaal toen ik thuis nog lekker op de bank mijn weeën aan het opvangen was.....een makkie!!!! Toen braken mijn vliezen en moest ik naar het zh ivm ontlasting in het vruchtwater. Daar aangekomen kwam ik erachter dat ik thuis dus echt geen weeën heb gehad, want wat ik toen voelde was een regelrechte hel!!! Rug- been- en buik-weeën, aan één stuk door!!! Ik zat dan ook binnen 3 uur op volledige ontsluiting, maar die 3 uurtjes dacht ik echt krankzinnig te worden. En bij elke wee op het moment dat ik dacht dood te gaan, zakte hij weer af. En direct daarna was de volgende eral weer. Ik heb geschreeuwt, gepuft, krom gestaan, zo ongeveer alles wat ik dacht NIET te hoeven hahaha. Ik verzette me er op de hoogtepunten tegen en raakte steeds in paniek. Dus inderdaad, niet tegen verzetten, maar proberen te concentreren op het puffen. Ik weet nog hoe ik me voelde, hoe erg ik het vond, maar ik weet niet meer hoe de pijn voelde......gelukkig maar, anders komt er bij ons vast nooit een tweede...

groetjes janine

als tegenhanger van de horrorverhalen, hier dan ook een positieve.
ik kan het gevoel van weeen niet goed omschrijven; ik voelde het als een rare druk in mijn buik, die ik niet kon onderdrukken, maar die ook niet echt pijn deed. niet dat ik me kan herinneren, tenminste.
ik had het gevoel dat ik met een wee op een loopband werd gezet, die iemand anders steeds harder zette. ik kon niet anders dan meelopen, en heel erg snel ook. en voor ik er goed en wel in zat, zette iemand die loopband weer langzaam zachter. heel apart, maar wel ontzettend hard werken. ik ben er zelfs een keer van over mijn nek gegaan. gelukkig had mijn man een emmer bij de hand....

de persweeen vond ik echt voelen alss giga moeten poepen. ook niet pijnljk op zich. maar toen het hoofdje eraan kwam, voelde ik de huid daaronder wel heel erg op spanning staan en dat deed wel echt echt heel erg pijn.

de geboorte zelf was een opluchting; ineens is het over. ik heb geen naweeen gehad.
ik had door het geweld en de kracht in mijn lijf wel een enorm trots gevoel; die allergrootste klus had ik toch maar gedaan.

het enige wat ik nog mee wil geven is dat onspanning bij mij het best werkte. zodra er drukte was, toen de vk en de kraamhulp kwamen, was ik van slag en wist ik niet meer hoe ik zo'n wee moest opvagen.

succes
greet

Terug
Bovenaan