bevallen?

hey meiden,

ik ben nu 21 weken zwanger dus de bevalling is nog ver weg maar toch lig ik erover na te denken...hoe zou het zijn een bavalling??
hoe mijn vriend reageren??
wat moet je je e bij voorstellen...

zouden jullie me een eind op weg kunnen helpen en misschien jullie verhaal kunnen doen dan hoef ik me minder druk te maken

liefs en jullie allemaal su6

Ik kan je niet blijmaken met een verhaal, want dit is mijn eerste zwangerschap.

Ik weet niet of je van plan bent om een zwangerschapscursus te volgen? Daar krijg je alle informatie die je wilt. Ook het boek 'Veilig bevallen' van Mariel Croon is erg goed. Dat boek heb ik zelf en daar staat echt alles in, zelfs een apart hoofdstuk voor je man/vriend.

Groetjes, Marisa

Nou, vrolijker zul je niet worden van bevallingsverhalen! Want je doet het niet voor je plezier... Eerlijk is eerlijk, het is een ware hel!
Het enige wat je kunt denken is: ik zie het wel, laat het over me heen komen en overleven doe ik toch wel, het móet er uit.
Verder zou ik er niet over nadenken en gewoon praktische informatie inwinnen. zo'n cursus wordt je meestal ook niet vrolijker van, of het wordt je allemaal te mooi voorgespiegeld. Je VK zal je terzijnertijd ook voorlichten.
Dus: houd het hoofd koel!

Lees inderdaad een boek over bevallen maar probeer niet teveel verwachtingen te hebben over hoe het gaat. Je leest altijd het standaard verhaal maar elke bevalling is anders. Laat je niet gek maken door dramabevallingen van  familie en vrienden en over alles wat er mis kan gaan.  Ook over de bevallingsduur niet teveel verwachten. Het kan erg kort duren en meevallen maar ook veel langer dan gemiddeld. Laat het dan geen domper zijn. Ikzelf heb er 24 uur over gedaan maar achteraf gezien zijn het de kortste 24 uur uit mijn leven geweest.

Het heeft pijn gedaan en er waren momenten dat ik het niet meer zag zitten maar achteraf vind ik het een hele mooie ervaring en kijk uit (hoe vreemd het ook klinkt) naar de volgende bevalling over ongeveer 2 maanden. Laat het over je heenkomen. Je weet vooraf niet hoe je reageren gaat of hoe je man er tegenaan kijkt!

Veel succes,
Ingeborg
(31+4 weken)

hoihoi

Ik heb een dochtertje van 2,5 jaar, en ben nu zwanger van de tweede (heel pril)
Mijn bevalling heb ik echt niet als een hel ervaren hoor!!!!!!
Maar, dat is echt bij iedereen verschillend!
Mijn vriendin heeft er 30 uur overgedaan, en ik 9 uur, zonder scheuren etc..
De weeën zijn niet echt heel prettig, maar als je probeert om zoveel mogelijk te ontspannen (daar bedoel ik mee, niet in paniek raken, en goed zuchten, en vertrouwen op jezelf)
Het is namelijk heel moeilijk om te ontspannen, maar je weet waarvoor je het doet.
Het laatste gedeelte, toen het hoofdje stond (dus bijna eruit kwam) deed het wel even zeer, maar ik heb echt geen krimp gegeven.
Ik zie er dus nu niet tegenop om het weer te doen.
Maar even voor alle duidelijkheid; Het  is echt per persoon verschillend.
Je zult het nooit weten van te voren, en dat is maar goed ook.
Op het moment dat je bezig bent, verkeer je echt in een soort roes, dus beleef je alles heel anders dan dat je "nuchter" zou zijn.

Heel veel sterkte hoor!!!

Groetjes Vilies

hoi hoi
het enige wat ik kan zeggen is dat als je echt niet meer kunt van de pijn je er ook bent.
heb dit tegen heel veel mesne gezegt en die hebben me allemaal gelijk gegeven.
wens je nog een fijne zwangerschap en een snelle bevalling.
liefs sil

Hallo,
gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik heb ook mijn bevalling niet als een hel ervaren.
Al klinkt het wel als een hel (kotsen bij elke wee voor 4 uur lang, daarna 1 uur persen, toen een vaccuumpomp, toch een spoedkeizersnede) maar ik zou het zo weer doen.
Hoe cliché het ook klinkt: je krijgt er iets heel moois voor terug en als je je kindje in je armen hebt ben je alles weer vergeten.

En elke bevalling is anders.
Ikzelf zal nooit meer bevallen, zal altijd een keizersnede moeten krijgen.

Succes!! Geniet van je zwangerschap!

hallo

ik heb 3 kids net bevallen van de derde ! dus zo erg is het niet ik vind het elke keer weer een feestje het is zoiets moois !en je doet het niet op de manier en je denken van nu er worden stoffen aan gemaakt je lichaam neemt het over .Ik vind het echt geweldig de eerste 2 waren makkelijk de laaste was deed het meeste pijn !maar echt als je kind er 1 sec uit is ben je alles vergeten en is het volop genieten ik wil er nog wel een maar kan het niet aan het is best druk 3 kindertjes maar o zo leuk!

moeder van 2 zoons en 2 dochters(1 overleden)

Terug
Bovenaan