bevallen?

Hoi daar,

Ik heb, zoals de meeste hier , de bevalling als een ware nachtmerrie ervaren!
De bevalling duurde maar liefst 24 uur!!!
"S nachts zijn de weeen begonnen, meteen om de 5 minuten!
13 uur later heeft de verloskundige, met drie cm ontsluiting, de vliezen gebroken.
De weeen kwamen nu om de anderhalve a twee minuten!
Niet vol te houden! Maar goed, Weer drie uur later, in totaal dus 16 uur later, mocht ik eindelijk naar het ziekenhuis! Daar aangekomen (een goed uur later!) kreeg ik meteen een infuus (die misgestoken werd, waardoor ik na de bevalling een hele blauwe pols had!) en een ruggeprik (klinkt pijnlijk maar op dat moment wil je deze graag!!!)
5 uur later werd de "pomp" van de ruggeprik stopgezet, bij 9 cm ontsluiting, zodat ik het gevoel terug kreeg met de persweeen. Een uur later was deze uitgewerkt. En weer een uur later is eindelijk onze Thijs geboren!!

Maar meid, maak je vooral niet druk.
Elke bevalling is anders!
En het cliche is waar, een half uur na de bevalling weet je niet eens meer hoe een wee voelt!!
En wij kunnen er nu, na vier maanden, erg leuk op terug kijken.
Was nog best gezellig, samen met je vriend de weeen bij houden, hoe lang ze duren enzo.
Best lachen hoor!
En je krijgt er iets supermoois voor terug!
Zie onze site......

Heel veel succes en geniet van de zwangerschap, en strax van je lieve mooie pasgeboren baby'tje!!!!

Groetjes Ilona

www.babymaijers.beebiesite.nl

ik heb een geweldige bevalling gehad.
ik werd om 2.30 uur wakker doordat mijn vliezen braken.
ik heb meteen de zuster gebeld [lag al in het ziekenhuis]
ik kreeg meteen weeen remmers elk kwartier een tablet.
was namelijk 32 weken en 6 dagen zwanger van mijn drieling.
die weeenremmers werkte dus echt niet.
om 3.30 uur toch mijn man laten bellen en die was er gelukkig om 4.00 uur
om 4.25 werd de eerste dochter geboren en om 4.29 werd de tweede dochter geboren.
mijn zoon moest even gedraaid worden want die lag over dwars.
om 4.40 is ook mijn zoontje geboren.
we hebben zelfs nog gelachen en grappen gemaakt tijdens de bevalling.
het was een heerlijke ontspannen bevalling die ik zo weer over zou doen.

Mijn bevalling was ook niet echt fijn.. 31 uur heeft'ie geduurd!

Maar je kan ook op www.youtube.com en dan bij zoeken:
-childbirth
-homebirth
-natural birth

Dan krijg je ook bevallingsfilmpjes.. Die zijn natuurlijk wel heel kort enzo maar je kan dan toch een beetje zien hoe het eraan toe gaat..
Ik vind het wel mooi en leerzaam om naar te kijken ; zo zie je er heel veel verschillende voorbij komen.
Succes!

Hoi,

Ik heb achteraf gezien een hele fijn en bijzondere bevalling gehad. Mijn vliezen braken  rond 0:00 uur en om 01:38 was ze er al. Nadat mijn vliezen waren gebroken hebben we de verloskundige gebeld maar omdat ik nog geen weëen had moest ik gewoon rustig aan doen of gaan slapen  want het was mijn 1e kindje dus kon uren duren zei ze. Mijn weëen begonnen om 0:30 maar stelde nog niks voor, pas na 01:00 werden ze heviger en kwamen ze snel achter elkaar, toen weer de verlokundige gebeld maar waarschijnlijk dacht ze dus dat ik me aanstelde.  Twintig minuten  later weer gebeld want ik hield het niet meer en moesten we meteen naar het ziekenhuis. Dus ik klaarmaken om naar het ziekenhuis te gaan  maar kwam niet verder dan de voordeur want ik kreeg persweeen.  Weer terug naar bed en dus weer de verloskundige gebeld dat ik persweeen had. Ik ging uiteindelijk op bed liggen en voelde het hoofdje al maar hield het tegen van de angst. Mijn vriend belde meteen ook de ambulance voor het geval dat het mis ging. Uiteindelijk ging ik toch maar persen op verzoek van een vriendin die er ook bij was  en mij dus vertelde dat de kleine kon stikken als ik niet zou persen. Maar hoe dan ook een perswee kan je moeilijk tegenhouden maar uit angst deed ik het toch (handen  tussen mijn benen en benen flink op elkaar). Na 3x persen was mijn kleine meid en gelukkig is alles goed afgelopen. De verloskundige en ambulance waren er binnen 5 minuten na de bevalling. Het was echt chaotisch en op zo'n manier wil ik het niet meer meemaken maar ben echt blij dat alles zo snel is gegaan. Dus achteraf gezien toch een superbevalling.

grt Jacy

Oh en ik zit nu trouwens bij een andere verloskundige praktijk en ze zijn van alles op de hoogte en  komen meteen na mijn 1e telefoontje dus een hele geruststelling.
Allemaal heel veel succes met de bevalling.

Grt Jacy

Hoi!

Mijn eertse bevalling was zwaar maar goed te doen. Maar mijn 2e...Die vond ik echt niet leuk. Ik kreeg al met 5cm persweeën en een weeënstorm. Bovendien moest ik ineens
naar het ziekenhuis vanwege meconium houdend vruchtwater.
Maar het schijnt maar weinig voor te komen hoor, zo snel al perweeën.
En, ze was er wel met 4 min uit. haha, dat was bij mij dan weer het voordeel.
Nu ben ik bijna 30 wkn  zwanger van de derde en ik zie wel hoe het gaat.
Maar het moment dat je kleintje bij je wordt gelegd is zo super fijn!!! Dan ben je alle pijn gelijk vergeten!!!

liefs Daan

Terug
Bovenaan