Bewust één kind, waarom?

<p>Hallo mede mama’s en evt papa’s, wij hebben een kleine van bijna 1,5. Ik ben echt dol op hem en kijk enorm uit naar alles wat er nog komen gaat. Maar op onze planning staan niet het krijgen van nog meer kinderen. Voor mijn partner niet omdat hij die wens niet heeft. En ikzelf heb die wens ook niet, daarnaar vindt ik het ook best zwaar het moederschap en zou ik ooit pleegzorg willen overwegen ipv zelf nog kinderen te krijgen. Ik was gewoon benieuwd of er andere ouders zijn die bewust kiezen voor maar 1 kind en wat daarvoor van jullie de reden is! </p>
 
Hallo Jillroos,
Voor nu denk ik dat wij het er ook bij 1 laten. Dit omdat ons zoontje (7 maanden) een hele pittige baby is. Huilbaby in de volksmond maar ik hou niet van die term. 
Maar ik ga er zelf bijna aan onderdoor dus dat zou voor mij een reden zijn om het hierbij te laten. Al ben ik ook bang dat ik het mijn zoontje dan 'kwalijk' zou nemen, aangezien ik altijd heb gedroomd van een gezin met 2 of 3 kinderen. Ik ben er dus nog niet uit maar gelukkig heb ik ook geen haast. 
 
Hier precies hetzelfde. Zoontje is 22 maanden en heel eerlijk vonden mijn man en ik de babytijd echt niet leuk. Deze tijd beginnen we nu echt zo leuk te vinden. Daarnaast vind in het ouderschap ook zwaar. Wij zijn jaren met zijn tweeen geweest en toen toch besloten om voor een kindje te gaan, maar altijd gezegd we willen er eentje en zo denken we nu nog steeds. Het voelt voor ons gewoon compleet zo en zou het niet opnieuw willen doen. Heerlijk dat hij nu ouder wordt! 
 
Hoi! Ik heb een baby van 5 maanden en wil het er ook bij 1 laten. Mijn zoon is 7 weken te vroeg geboren. De moeilijke zwangerschap en kraamtijd (couveuse, ondersteuning bij ademhaling en sondevoeding) weerhoudt ons ervan om nog een tweede aan te durven...
 
Ik ben blij dat ik die babytijd heb meegemaakt (want je ziet je eigen kind echt zo groeien!) maar ik ben ook zooooo blij dat hij ouder wordt!
ik kan me voorstellen dat de keuze bij 1 blijft als je echt een lastige start hebt gemaakt, lijkt me ook eng! En ik heb daarover niks buitengewoons meegemaakt.
 
Ik vind het gewoon een beetje gek voelen dat dames om mij heen nu zwanger worden van de tweede... en ik daar totaal niet mee bezig ben. Niet dat ik jaloers ben want oh wat een heftige tijd z’n baby.. maar zwanger zijn vond ik wel heel bijzonder.
 
Wij hebben altijd gezegd we willen maar 1 kind. Hij is nu 1.5 en we denken er nog steeds Zo over. Zal ook niet veranderen. Ik vond de babytijd wel leuk, maar 1 is gewoon goed voor ons. Ik heb vaak gehoord dat is zielig en dan issie alleen. Maar ik ben ook enig kind en weet dus dat het echt niet zielig is. Het is ook zeker niet verkeerd om er maar 1 te willen. Ieder zijn ding!
 
Ik heb er nu 2, en snap heel goed dat mensen het er maar bij 1 laten. De vrijheid die je net had wordt weer compleet afgepakt. Tuurlijk, het is een investering voor lange termijn en zou zelf niet anders willen. Maar snap het wel dat jullie het bij 1 willen houden. 
 
Terug
Bovenaan