Bewust jong moeder worden

Ja ik kan me heel goed voorstellen dat het dan wat sneller is gegaan dan bij anderen. Juist goed toch!

ik heb zelf ook altijd het gevoel gehad dat ik alleen echt gelukkig zou worden met een gezin, en nu het zo ver begint te raken wordt ik ook steeds gelukkiger! Ik gun het jou ook :)

over 2 jaar beginnen met aflossen is  zeker te doen. Fijn dat jullie het beide zo naar jullie zin hebben op het werk! En fijn dat er kansen zijn om hogerop te komen en door te groeien. Altijd goed! En een studie volgen waar je niet op je plek zit is zonde van je energie, als je er toch niks mee gaat doen.. Kan je inderdaad beter gaan werken en je gezin opbouwen ;)

Leuk om jouw verhaal zo te horen. Jullie hebben al heel veel op orde :) erg mooi :)

 
Fijn zeg! Hartstikke leuk ook en ik kan het me goed voorstellen dat je alleen maar gelukkiger wordt!

Ik kijk nu ook echt uit naar het zwanger zijn. Het moment dat de test positief is en de 'echte' zwangerschapsverschijnselen om de hoek komen kijken. Ik zie het al helemaal voor me dat ik een soort van enthousiast zal worden als ik merk dat alles begint te groeien en te veranderen en dat mijn lichaam daar op kan reageren. Dan gaat het écht gebeuren allemaal.

Ik heb 1,5 jaar geleden met mijn vriend al een setje gekocht bij de Hema voor ons kindje voor later. We waren dolgelukkig toen we het kochten. Ik heb het er laatst weer bij gepakt en begon te janken hahaha
Het komt steeds dichterbij en ik ben nu lekker aan het voorzwangeren, heerlijk!

@Zwangere 22-er, ook veel geluk toegewenst! Ik hoop dat het bij mij snel raak zal zijn. Voor nu is het nog een weekje wachten om te kunnen testen of het misschien nu al gelukt is, wat ik toch niet echt verwacht eerlijk gezegd. Maar het blijft spannend natuurlijk!
 
Als je alles op orde hebt doet leeftijd er niet toe. Dus zou er gewoon voor gaan als ik jullie was. Ik ben zelf net 30 en heb 3 kinderen. Heerlijk jong moeder zijn, je lijf snel terug en vol energie om hele dagen met ze bezig te zijn.

Wat ik wel raar vind om te lezen in sommige reactie is het financiële stukje....er wordt wel heel licht over gedacht! Het is niet alleen je starterspakket, kinderen hebben heel het jaar veel nodig. Ontzettend veel luiers, als je geen bv geeft dan voeding, kleren, bij mijn zoontje zijn die niet aan te slepen. Sparen voor de toekomst? Je wilt ze toch iets bieden qua studie ofzo?

Dus thuis blijven en als je het niet red een lening vind ik echt belachelijk! Je betaald ontzettend veel rente voor zoiets en je komt er niet zo maar vanaf als je het zonder lening al niet red.

Ik werk zelf 3 dagen als verpleegkundige en mijn man heeft een goede baan waar hij 40uur werkt. Tuurlijk zouden wij minder uit kunnen geven zodat ik minder kan werken maar ik zal sowieso moeten blijven werken want anders wordt het hier ook steeds kijken of bepaalde dingen wel kunnen.

Werken vergroot ook je sociale kring en je bent even geen mama. Ik zit nu in mijn verlof en vind het werkelijk heerlijk! Echt genieten van mijn 3 kinderen maar straks toch weer aan de slag, kinderen vinden de opvang en bso ook leuk. Alleen het gaan vinden ze niet leuk maar als ze er eenmaal zijn wel. Ze worden er echt niet slechter van maar in mijn ogen een stukje zelfstandiger.

Maar ieder voor zich natuurlijk ;)
 
Hoi!

Reacties vanuit je omgeving krijg je altijd wel. Mensen vinden het blijkbaar altijd nodig om zich overal mee te bemoeien. Ik ben zelf 25 en heb nu een dochter van 4,5 maand. Ook ik krijg geregeld de vraag: 'Maar hoe oud ben je dan?'. En toen ik zwanger was ook om de haverklap: 'Was het gepland?'. Het is ook nooit goed, maar dat maakt me niet uit. En dat zou jou ook niet uit moeten maken!

Een kind heeft liefde en geborgenheid nodig. Spullen hoeven niet duur te zijn, als je maar goed zoekt en durft te vragen om je heen. Al dat gedoe altijd met 'ik wil mijn kind alles kunnen geven'. Ik en mijn partner hebben het heel goed voor elkaar en we kunnen alles kopen wat we maar willen voor haar. Maar ze is net zo blij met een spuugdoekje als met haar sambabal van woezel en pip haha! Wat ik dus bedoel is dat je het zo gek kan maken als je wil, maar dat aan het einde van de dag je baby jou het liefste ziet.

En over dat werken, ik heb ouderschapsverlof opgenomen voor 2 dagen in de week. Ik werk nu dus 2 dagen per week en de rest van de week ben ik bij mijn dochter. Dit bevalt me heel goed. Ik vind het fijn om ook 2 dagen even uit de luiers te zijn. Mijn moeder past de ene dag op en mijn vriend is er de andere dag. Het is ook goed voor je kind om niet alleen maar mamma te zien ;-).

Liefs, Liselotte
 
Hoi allemaal!

Dinsdag mag ik testen. Ik ben zo ontzettend zenuwachtig!
Ik heb het idee dat ik al last krijg van heel wat 'kwaaltjes', maar ik ben bang dat mijn lichaam me misschien voor de gek houdt. Ik heb sinds een paar dagen last van puistjes in mijn gezicht, iets wat ik de afgelopen jaren nooit meer heb gehad. En nu zitten er in een keer 6 op mijn gezicht, en pijnlijk ook! Ik heb gelezen dat dit ook tijdens het begin van de zwangerschap voor kan komen. Nou ja, dinsdag weten we het zeker. Spannend...

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan