Bewust kiezen voor flesvoeding?!!!

Nou, dit wordt de 2e keer dat ik dit verhaaltje typ... Dat iritante forum doet weer raar, GRRRR!!

He Ivy,

Dapper dat je het toch de derde keer weer gaat proberen!!
Zelf neig ik hier ook toe als er een derde zou komen, maar meer omdat ik een soort druk voel van de omgeving, terwijl dit niet is waar ik diep in mijn hart achter sta.

Een leuke tip voor moeders die zat zijn van de vraag: Voed jij zelf?
Zeg gewoon ja, geef je kind lekker de fles waar ze bij zijn, en als ze dan reageren met, huh, jij voedde toch zelf, dan zeg je; Nou dat doe ik toch ook, ik geef haar toch zelf de fles!! Dan staan ze gelijk met de mond vol tanden, en heb jij duidelijk gemaakt hoe jij erover denkt!!

Laat alstjeblieft moeders die bewust geen bv geven in hun waarde; ze zullen er heus hun goede redenen voor hebben, en anders maar niet! Ieder zijn eigen toch?!

Gr.Mij
 
Hoi   hoi



Als je er zo tegen op ziet om weer borstvoeding te proberen, moet je
het helemaal niet doen. Gewoon doen wat voor jou het beste lijkt!!!

Je baby voeden moet leuk zijn, een intiem moment. En je moet er niet op terug hoeven kijken met pijn.

Een goede vriendin van me kan nu nog in huilen uitbarsten als ze terug
kijkt naar de beginperiode. Bij haar deed het ook ontzettend pijn.

Laat iedereeen gewoon kletsen, ze weten   niet wat het is als het niet lukt, of zo pijn doet.



Bij mij lukt het wel, nu bij de tweede ook, maar daarom veroordeel ik
anderen niet. Het lijkt me verschrikkelijk als je steeds zoveel pijn
moet hebben of als je alles doet en het lukt niet.

Gewoon voor jezelf kiezen!!!!



Een blijde en gelukkige moeder is volgens mij belangrijker dan welke voeding je geeft!!!



Groetjes Ria

 
Hoi,

Ik snap er werkelijk niets van. Waarom is er toch altijd die eeuwige discussie over de borst of fles. Is het nu zo moeilijk om elkaars keuze te respecteren?

Ik ben er zo 1 van de bv Maffia (zoals er hier ergens stond) ik heb mijn dochtertje 2 jaar en 3 maanden gevoed met plezier, bloed, zweet, tranen, dieeten enz enz. Maar dat woog niet op tegen alle leuke, lieve, tedere momenten en die heb je met de fles toch ook?
Waarom kan je niet gewoon genieten van de keuze die je maakt en maak je je druk om de mening van een ander. Je doet het toch niet snel goed in de ogen van een ander. Want ik moest maar stoppen met de bv vonden ze.

Iederen stimuleert de bv tot een maand of 3 dan word er verwacht dat je gaat afbouwen wat tot 6 maanden geen bijvoeding ook al zo raar. Daarna nog niet afbouwen. Na een jaar zwijg je dat je nog bv geeft. Na 2 jaar word je gezien als een freak zo wat IK stond achter mijn keus mijn beslissing.

Dus of je nu kiest voor de borst of de fles doe het met overtuiging en geniet gewoon van je kind ongeachte wat andere zeggen.

Mijn advies is overweeg het te proberen je kan altijd overstappen op de fles als je meteen de fles geeft en spijt krijgt kan je moeilijk terug naar de borst.

heel veel plezier en succes
 
Hoi Joyce,

Die opmerking opver Bortvoeding maffia was van mij, maar begrijp me niet verkeerd, daar bedoel ik niet de mama's mee die (lang) borstvoeding geven. In tegendeel, als je dat kunt/wilt ... geweldig! En ik vind dan absoluut niet dat je na 3 maanden moet afbouwen. Als het goed gaat, je houdt het vol en je hebt er een goed gevoel bij, juist fantastisch om langer door te gaan. Alleen maar lof van mijn kant.
 
Ik bedoel juist de borstvoeding moeders of consulenten die contant kritiek hebben op de moeders die niet voor borstvoeding kiezen of waarbij het niet lukt, of die het simpelweg niet volhouden. De mensen die  moeders een schuldgevoel aan (proberen te)  praten in een tijd dat ze vaak toch al heel kwetsbaar en onzeker zijn, dat noem ik de "borstvoeding maffia".

Ik vind het zo vreselijk dat dat er onderling zoveel kritiek gegeven wordt. Mijn motto is net als bij jou, RESPECT voor elkaars keuzes. En elkaar STEUNEN in plaats van altijd maar kritiek leveren.

Tanya
 
Wat jij zegt Tanya, is precies wat ik bedoel. Ook al heb je geprobeerd om borstvoeding te geven en lukt het je niet, er zijn altijd van die felle types die reageren alsof je hen iets aangedaan hebt of zo!
Ik heb zelf bij de 2e zelf een cursus borstvoeding gedaan...
Daar krijg je percentages om je oren gesmeten, ik geloof dat 99% van de vrouwen borstvoeding zou moeten kunnen geven....
Als ik in mijn omgeving hoor hoe de praktijk uitpakt, vind ik dat wel erg hoog gegrepen!
Ook 1 van de dingen die je constant hoort is dat je door borstvoeding te geven een band met je kindje krijgt....... Nou, als een kindje op je schoot ligt, lekker tegen je aan, en jij geeft het een flesje.... en je kindje kijkt jou in de ogen.... Dan komt het met die band ook prima voor elkaar hoor!
Sorry dat ik misschien wat fel over kom, dit zit mij gewoon heel hoog!
 
Ook ik heb het geprobeerd.  Ongeveer 4 weken. Het was een gebed zonder einde dat kan ik wel zeggen. Ik ging er 100% voor, zag het helemaal zitten. Ik heb een keizersnede gehad en daarna kwam de borstvoeding niet echt goed op gang. Toen mijn kindje en ik eenmaal doorhadden hoe het werkte en de borstvoeding goed op gang was kwam het probleem dat mijn zoontje zo ongeveer  12 uur per dag aan de borst hing. Hij dronk op zijn gemakje en als hij klaar was (na ong. 1 uur) dan kon ik hem iets van een uurtje of anderhalf laten slapen en dan kwam ie weer om de voeding. Ik had zelf mijn rust nog heel hard nodig na een zwaar begin van de bevalling en een spoedkeizersnede (anders was hij overleden dat realiseerde ik me maar al te goed, en daar had ik het nog best moeilijk mee zo vlak na de bevalling). Ik had het gevoel dat ik geleefd werd door mijn kind. Op een gegeven moment was ik zover dat ik een uur na de voeding hem hoorde huilen en dacht: oh nee he, moet ie weer eten....? Ik raakte dan helemaal overstuur omdat ik dan weer een uur voeden  moest. na 3,5 week heb ik besloten dat het zo niet meer ging (mijn mannetje was het helemaal met mij eens) en heb ik het CB gebeld: ik wil stoppen met borstvoeding, hoe doe ik dat zo goed mogelijk? Telefonisch een schemaatje gekregen en de volgende dag begonnen met afbouwen. Wel met een dubbel gevoel want ik had zo graag de borst willen blijven geven, maar aan de andere kant.... gaf het mij nu ook een ongelooflijke rust om de fles te kunnen geven. Mijn mannetje kon het nu ook af en toe eens doen en hij vond dat echt helemaal geweldig. Met 5 weken zaten wel volledig op flesvoeding en hadden een heerlijk ritme.
In de toekomst willen we misschien nog een tweede. Bij een tweede wil ik denk ik meteen flesvoeding geven, dat geeft zo'n rust. Maar ergens... is dat gevoel van jouw kindje dat aan je borst drinkt ook onvergetelijk en onvervangbaar door het flesje. kortom: ik weet het nog niet, maar mocht ik het gaan proberen en het bevalt toch niet: de flesjes en voeding staan dan al klaar.

Groetjes Patricia
 
hallo allemaal,
nou hier wil ik ook wel even op reageren. Ik heb zelf bij de eerste BV geprobeerd. Dit liep uit op een drama. Hij had zijn sleutelbeentje gebroken tijdens de bevalling en is middels een vacuum geboren. Huilen huilen en nog eens huilen. Het aanleggen was een ramp want dan ging hij nog harder huilen. Na 3 dagen had hij behalve wat bijvoeding met een cupje nog niets binnen terwijl hij wel honger had. Ik kon toen gaan kolven maar dat zag ik gezien mijn lichamelijke toestand ook niet zitten. Ik b en toen gestart met de fles en vanaf dat moment was er rust.
Bij de tweede zag ik BV helemaal niet zitten. Ik heb dit al snel aangegeven bij de VK en die bleven me elke keer maar bestoken met hun mening.
Dat het zo gezond is en dat je het op z'n minst kunt proberen! Ik werd er niet goed van.

Ik weet wel dat het het meest natuurlijke is en dat het ook voordelen heeft. Maar ik ben een intelligente en ontwikkelde (ahum) vrouw die zelf wel haar keuzes kan maken. Er hoeft mij niet iedere keer de les gelezen te worden. ZO voelde het wel namelijk. Maar goed, die tweede drinkt heel goed de fles dus wat mij betreft is het prima. Helemaal gezien het feit dat ik nu kamp met een ppd. Kan nu tenminste ook af en toe de fles door een ander laten geven.

En oh ja ik ga me iedere keer ook weer zitten verdedigen waarom ik geen BV wil geven.

Groet lies
 

Borstvoeding iets voor jou?
- Ja borstvoeding lekker makkelijk
- Ja borstvoeding is belangerijk voor mijn kindje
- Nee, helaas mij niet gelukt;
- Nee, flesvoeding net zo goed!

Deze vraag staat op de home-page van kinderen...
Persoonlijk vind ik dit ook van die bevooroordeelde antwoorden waar je uit kunt kiezen! Iedereen weet dat borstvoeding het beste is voor het kindje.....
Je kunt hier niet kiezen voor het antwoord; nee, ik kies heel bewust voor de fles, bijvoorbeeld!
Heel frustrerend vind ik dit persoonlijk!!!
Moet dit nu zo?

Mirjam
 
Terug
Bovenaan