Bewust kiezen voor flesvoeding?!!!

hallo dames

ik wil hier graag ook wat over kwijt want het zit me hoog!!
ik wordt ook gek van die discussie wel of geen bv of fv!
ik geef zelf met plezier borstvoeding. ik vind goed dat er veel aandacht aan besteed wordt. maar we leven in een vrij land met vrije keuzes en flesvoeding is eerste keus na borstvoeding! sommigge doen als of   flesvoeding gif is!
en wat ik al hellemaal belachelijk vind is dat kunstvoeding bv nutrilon1 niet in de aanbieding mag dat is juist fijn in deze tijd beetje geld besparing.
afentoe vind ik het gewoon pure discriminatie!
iedereen heeft een reden waarom wel of niet borstvoeding en dat is een goede reden!
zo ik ben het kwijt.........
sorry hoor dat ik het zo neerzet maar moest ff


 
Hallo moeders,

Al vrij vroeg in mijn zwangerschap heb ik al te kennen gegeven mijn kind flesvoeding te geven. Het leek me makkelijker, minder pijnlijk en de flesvoeding van tegenwoordig kan toch niet slecht zijn???
Toen ik  aan de  zwangerschapsgym ging, vroeg de begeleidster wie fles- en wie borstvoeding wilde geven. Bijna iedereen zei borstvoeding, behalve ik...
Tot mijn grote verbazing zei de begeleidster dat ze haar twee kinderen ook borstvoeding had gegeven, maar dat ze het eigenlijk niet kon aanraden!!! Het deed meer pijn dan dat het leuk was  om van die tepelkloven maar te zwijgen.
Ook zei ze dat we als we besloten flesvoeding te gaan geven ons niks moesten aantrekken van de reacties die we zouden krijgen. We moesten gewoon dat doen wat ons het beste leek! Kijk, daaaaaar heb je wat aan. Zelfs die ouwe taart van het consultatiebureau voor het intakegesprek deed daar niet moeilijk over!!!! En ze hebben geen uren ingekort in de kraamtijd.

Ik hoop binnenkort weer zwanger te worden van ons tweede kindje, en natuurlijk kies ik weer voor flesvoeding. De eerste is er ook gezond mee groot geworden... nu 3 jaar en 8 maanden!

Heel veel succes met jullie beslissing,
Groetjes,
Dyonne
 
Hallo dames,

Het is best grappig dat op veel sites dezelfde discussie loopt. Hot item dus...

Ik heb  mijn zoontje (nu 3,5 jaar) 2 weken borstvoeding gegeven en toen bleek dat ik te weinig voeding had. Ben toen overgegaan op de fles.

Ik vind dat als je kan kiezen, niemand mag veroordelen op de keuze die zij maakt. En tegenwoordig kunnen we kiezen of we wel of geen borstvoeding geven, want wij hebben de mogelijkheid om flesvoeding te geven. Iets wat vroeger niet bestond dus. Mooi toch?

Lang leve de flesvoeding!! Ik verwacht in juli de 2e en ik ga geen borstvoeding geven. En iedereen die het wel doet of gaat doen moet dat zelf weten en wens ik veel plezier en succes.

Groetjes,
Siets
 
Terug
Bovenaan