Bewust mama en papa zeggen...

Hoi,
mijn meisje zegt al zoveel,begint ook echt met 2 woorden te praten....nee mama...
zegt airco, kanroe(kangarou), hupkee(huppakee)   ,opa,oma,ulkie(hulkie,onze hond) ,auto ,boom ,bloemetje,eten, drinken, slapen ,sesamsaat(sesamstraat), ernie,bert,pino,purk en zo nog heel veel woorden,heel veel,en alle dieren nadoen enz.
Op bureau zeiden ze ook met 14 mnd dat ze echt voor lag met praten enzo.
groetjes gaby

Ja, hoor ook hier worden we al een tijdje helemaal blij als Linde papa en mama zegt.
Ook opa, oma, Roos, kindjes(bij Roos op school en op het kdv) en meest favoriet is Nijntje en daar gaat ze bij "zingen" en dansen erg leuk, zeker nu ze een pratende nijntje van sinterklaas heeft gehad.
Als haar fles leeg is legt ze nu sinds een paar dagen "op!" zo leuk dat praten, er zijn nu ook een heleboel dingen waarvan ik echt geen idee heb wat ze bedoeld.
En dan kijkt ze me aan zo van, dat snap je toch wel, en kletst dan lekker verder.
Iedere fase van een kindje is leuk maar ik geniet nu wel echt enorm van mijn meisje, veel kletsen, inderdaad heel bewust dingen en personen benoemen, en veel staan en lopen, niet los maar wel achter een wagen, stoel etc...wat er op dat moment in de buurt is.
En op het moment een stralend koppie als ze richting kerstboom gaat en dan nog even omkijkt van...."ik weet het wel maar nu moet jij nog even NEE zeggen hoor".

groetjes Daniëlle.

Jaaa!!! gaaf gevoel he!

Hier is het de hele tijd, Mama? Mama???? Echt zo vragend en dan zeg ik ja Tess wat is er en dan krijg je een big smile. Ook wijst ze bewust mijn foto aan en zegt dan mama.
Opa wordt ook bewust benoemd alleen heet hij niet opa in Tess haar wereld maar Ata (en eigenlijk vinden we dat wel leuk, want straks als ze buiten een keer Ata roept draaien niet alle grijzige mannen zich om )
Sinds een paar dagen is oma (awa) ook intrek, eerst benoemde ze mijn moeder met een hele kleine ata.
En ze weet wie ze zelf is Tessss.

Verder spreekt ze echt veel en ook in zinnetjes (Poes is slapen, Voet is auw, tanden poeten), wat moet het worden met mijn meisje? ben wel heel erg trots op haar hoor, maar het gaat zo snel

Merken jullie ook dat ze opeens dingen ook niet meer zeggen? Zo  kon ze altijd Nijntje zeggen (nog wel maar niet tegen nijntje wel tegen het konijn) en ballon (is nu maan) en bloemen wil ze ook niet meer zeggen. En het schaap zegt geen  bèhhhh maaar boe)
Ach het komt wel goed!

Het is in ieder geval 1000% genieten.  

Liefs Nanda

Hiya mommas!

Max zei al heel lang papa tegen zijn papa, maar ook tegen mij. Gecombineerd waren we mapa. Nu doet hij inderdaad ook dat vragende mama? en dat hele verliefde....dan zeg ie aaie mama en komt ie me een knuffel geven.
Als ik de laptop tevoorschijn haal begint Max heel opgewonden papa! te roepen want hij video chat iedere ochtend ff met mijn man.
Verder noemt ie onze vuilnismannen allemaal papa...haha heel hard uit het raam. Hij moet altijd kijken als ze het vuilnis op komen halen, en inmiddels weten de vuilnismannen dat ook. Dus nu wordt er iedere keer druk naar Max getoeterd en als ruil roept Max dan dus papa (tja....weer eens wat anders dan van de melkboer hihihi)

Ajuus, ilja

Terug
Bovenaan