BI bij pilgeneratie

ha meiden,

ik had pas een gesprekje met een vk (niet mn eigen maar informeel) dat ging over bekkeninstabiliteit.

Nu vertelde zij dat er onderzoeken gaande zijn die een verband proberen te leggen tussen pilgebruik en BI. Dus dat pilgebruik de oorzaak zou zijn van het steeds vaker voorkomende bi in deze generatie vrouwen.

De hormonen die je jarenlang slikt doen net alsof je lichaam zwanger is en dat heeft een snellere verweking van je gewrichten tot gevolg als je echt zwanger raakt.

Grote medicijnbedrijven als Organon zien natuurlijk al een financiele ramp aankomen en doen er alles aan om deze conclusies stil te houden en te weerleggen.

Wat vinden jullie hiervan?

groetjes Maaike
 
Ik heb daar inderdaad al eens eerder geruchten over gehoord. Ze zouden het nog niet goed kunnen bewijzen, maar op zich is het best logisch.

een aantal jaar geleden wisten ze gewoon nog niet wat de langere termijngevolgen van pilgebruik zou zijn. Wij zijn de eerste generatie vrouwen die al zo lang de pil gebruiken. Zou wel erg zijn.

Leonie
 
Daar gaat het toch niet om anoniem, de pil lijkt inderdaad ideaal, maar als er toch iets aangepast kan worden zodat niet duizenden vrouwen rond lopen te strompelen tijdens hun zwangerschap zou dat veel idealer zijn.

Dit soort onderzoeken moeten bekend worden, vrouwen zijn toch geen domme wezens die maar volgepompt mogen worden met van alles wat schadelijk is!?
 
Ik vond de pil nooit het ideale voorbehoedsmiddel. Ik hou gewoon niet van pillen en dat ze dan nog hormonen in je lijf brengen. Ik merk nu ook dat het mijn humeur ook beinvloed heeft. Alles was een beetje monotoom zeg maar. Nu lijkt het wel (ook voordat ik zwanger was) dat er meer verschil in zit. Allemaal wat heftiger zeg maar.

Ik heb het overigens wel eens met mijn moeder over BI gehad en die zei: "vroeger hadden we dat ook allemaal, maar toen had het geen naam. Als je gelijk je bed weer uit komt en aan de slag gaat, komt het vanzelf wel goed". Volgens haar zijn de vrouwen van tegenwoordig dus watjes en moeten ze niet zo lang in de watten gelegd worden.

Nou maar hopen dat ik niet een kraamvrouw als mijn moeder krijg!!
 
Als dat inderdaad zo zou zijn, en het klinkt helemaal niet zo onlogisch moet daar snel wat aan gedaan worden.

Ik wordt ook behandeld wegens BI en ik vind het verschrikkelijk. Ik heb 10 jaar de pil gebruikt en ben verder altijd gezond geweest. De dag dat ik niet meer uit bed kon opstaan en mn vriend me aan moets kleden zou ik alle vrouwen willen besparen!!
 
hoi, ik weet t niet, zou best kunnen , maar voor mij gaat t niet op.. Ik heb nl bekkeninstabiliteit en slikte al heel lang de pil niet meer voor wij begonnen met kinderen proberen te maken. Dit ivm mijn vermoeidheidsziekte.
gr fie
 
Hoi hierboven van 10.52 of eigenlijk je moeder, jij denkt gelukkig wel na.

Ik heb dat ook al vaak gehoord, van vroeger zetten we gewoon even door! Nou geloof me:

MET BI IS HET GEEN KWESTIE VAN EVEN DOORZETTEN, JE ZAKT GEWOON DOOR JE ONDERSTEL HEEN!!
 
Terug
Bovenaan