bij de gyn geweest vandaag

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

vandaag bij de gyn geweest. Mijn man gelukkig mee. :)

De gyn eerst de verwijsbrief doorgelezen en ons eigen kladblad waar ik dingen had opgeschreven wanneer ik ongi was en als ik klachten had etc.
Daarna kwam de vraag waarom wij er waren.
Uitgelegd dat het eigenlijk in de verwijzing staat 'geen ongi maar wel kinderwens' maar dat ik vorige week toch ongi ben geworden. Maar toch eigenlijk daar wel vragen over had en daarom niet de afspraak wilde afzeggen.
De gyn haar reactie: 'goed dat je die niet hebt afgezegd, want dit is wel iets om naar te kijken. die 2 maanden die je nog zou kunnen wachten, zijn echt niet nodig.'
Toen viel de eerste last al van mij af. :)
Daarna nog wat extra vragen gesteld en ook de info van mijn moeder doorgegeven. (hoe lastig die zwanger werd met haar PCOS)

Daarna heeft de gyn inwendig gekeken met die eendenbek. Alles zag er goed uit. Toen inwendig nog gevoeld, ook dat was goed.
Daarna nog een inwendige echo en toen zag zij wel wat ze zou vermoeden. Er zaten in de eierstokken een kring van 'cystes'.

Nu: weer bloedonderzoek op bepaalde andere hormonen dan de vorige keer. (direct maar laten doen)

Over 3 weken: een afspraak bij de gyn. Dan wordt deze bloeduitslag besproken en wordt er verder gekeken naar hoe en wat. Want zij zei nu al dat het mogelijk deels met voeding te maken kan hebben en met het gewicht. Dus als dat verder kan worden uitgesloten... (ikprobeer nu direct dan maar wat af te vallen...) Evt. wil zij ook zaad onderzoek doen, maar dat hangt ook weer af van de bloedwaarden.

Wat een gedoe. Maar toch ben ik wel blij dat wij vandaag wel hebben doorgezet en dus wel zijn geweest. We klussen ondanks alles wel gewoon door. Hoewel ik mijzelf heel erg schuldig voel. Schuldig om wat ik heb gedaan! Dat ik zoveel ben aangekomen. mei 2010 66kg, aug 2011 (einde pil) 69 kg en nu 72,5 kg. Pfff.... ik zit nu sowieso te hoog qua BMI, nl. 24,8. Dus daarom....

Pff.... tijdens het werk heb ik er geen last van gehad, maar op dit moment staan de tranen weer in mijn ogen.

Hey meid.

Gelukkig ben je toch naar de gyn gegaan. Ze houden nu alles goed in de gaten, en je kunt gelijk je vragen kwijt.
Betekenen die cystes nu dat je ook pcos hebt?

Wel een heel erg spannende tijd voor jullie, ik weet precies wat je doormaakt.
Heel erg veel succes met alles, en laat je vooral horen hier op het forum, dat lucht enorm op.

Veel liefss

Wat goed dat je geweest bent! Hetzelfde verhaal als bij mij in januari en vorige maand bleek het weg te zijn. Fijn dat ze nu alles gaan onderzoeken.

Groetjes

@Bosbesje,
dankjewel voor je bericht.
Ze zei dat het er heel erg op lijkt om PCO te hebben. Maar ze wil dit bloedonderzoek nog verder afwachten.
Dus 10 juli is dan de "grote" dag... om meer info te krijgen.

@Beauty,
vorige maand bleek het weg te zijn?? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik ben even op google wezen zoeken, maar ik kan nergens iets vinden ook qua leeftijd e.d.
Mij verbaasd het voornamelijk dat ik voordat ik de pil begon met slikken wel een cyclus had die tussen de 30 - 37 dagen schommelde. Maar ik kon daar wel een vergelijking mee trekken met mijn gewicht.

Ik hoorde van haar dat 'ontpillen' al helemaal niet meer zo is. Ben je 1 week gestopt met de 'pil' dan is dat hormoon ook weer uit je lichaam. Dat je lichaam dan nog wel wat tijd nodig heeft om weer zelf alles te doen... tsja... maar eigenlijk is dat ook niet helemaal bewezen. Eigenlijk is het 1 week, volgens de resultaten die er nu zijn.
Vond ik wel weer een opkikker. :)

Welke leeftijd hebben jullie?

Ik ben op dit moment 23 jaar en 9 maanden.

Oh, en om e vraag te beantwoorden, ik ben ik januari 29 geworden!

ik ben 31 met een veel hoger bmi als jou...nl 33.2. (ook bij mijn eerdere 2 zwangerscappen)
voor de rest is mijn verhaal hetzelfde als bij jou... eerst gemiddeld cyclus tussen de 5 en 6 weken. en nu opeens 9 weken.... en ook deze ronde zit ik alweer op dag 31 en volgens mijn nog geen eisprong gehad.
ik ga di naar de gyn! ben benieuwd!

fijn dat er bij jou schot ik de zaak zit! sterkte met alle onderzoeken en resultaten!!

Terug
Bovenaan