Bij de kinderarts en wat een dag (we zijn pas halverwege)

Hoi allemaal,

vannacht hadden we een roerend nachtje! Laura spookte behoorlijk (omdraaien en tegen de bedspijlen aan liggen) en de buurman is van zijn schip af gevallen. Hij had het warm en kon niet slapen. Is toen op de boeing gaan zitten en is daarvanaf gekukeld. Meestal is dat niet erg, je wordt wel wakker als je het water raakt, maar hij viel precies in de bijboot. Daar is hij uit gekrabbeld en hij is naar bed gegaan. Toen hij om 5 uur wakker werd, kon hij zich niet meer bewegen. Om 5 uur werd Mattijs dus wakker van allemaal stemmen aan dek. Hij werd door de politie, brandweer en ambulance van boord gehaald. Maar daar gaat het niet over.

Laura heeft gistermiddag, avond en vannacht niet geplast. Ik dus maar een dokter hier in de buurt (Duisburg) bellen om om raad te vragen. Hij wist het niet, maar gaf het nummer van een kinderarts. Daar was het antwoord "Hierheen komen, jetzt!". Ik in een taxi en op naar de kinderarts. Daar aangekomen zat er (natuurlijk) een miniplasje in de luier en ik kon haar weer meenemen, maar moet vanmiddag wel even terug komen met urine. (Hoe moet ik dat doen als ze niet piest?!?) Straks moet ik er dus een zakje op plakken en urine opvangen, want om 15.00 uur gaat de kliniek pas weer open en het mag niet ouder zijn dan een uur oud. Verder had ze wat uitslag opeens, maar dat hoort niet bij een ziekte (misschien wasmiddelenallergie). Dus ik ben weer behoorlijk druk met een hele hoop, maar niet met wat ik van plan was vandaag.

Verder heeft de buurman gisteravond een paar kwajongens betrapt op het leegspuiten van een brandblusser op ons schip, dus die hebben de buurman en mijn man even bang gemaakt en die moesten vanmorgen terug komen om het schip te boenen voor straf. Nu hebben ze het alleen zo naar hun zin, dat ze hier niet meer weg te slaan zijn. Ik heb vandaag ook al een paar wondjes van een van die jongens verzorgd en nu willen ze morgen weer terug komen . Dus daar zijn we ook al druk mee.

Ik hoop dat Laura nog gaat plassen en dat ik iets heb straks om in te leveren en dan doen we vandaag maar in de overlevingsstand!

Groetjes Ilona

hoi ilona
je bent er maar druk mee.maar dat laura niet plast is natuurlijk wel het allervervelendst.fijn dat de kinderarts meteen actie kwam.ik hoop dat er niks ernstigs is met haar.wat voor een uitslag heeft laura?boas heeft over zn hele lijfje rode bultjes.waarschijnlijk onschuldig en afkomstig van of de grote mensen  badschuim of misschien van de danoontjes(daar zit koemelk in).maar als moeder zijnde ben je natuurlijk meteen bezorgd.
laat je even weten wat de uitslag van laura's onderzoeken is?en laat die jongens maar lekker werken,dan heeft matthijs meer tijd voor jullie
groetjes kari

Tjonge, wat een verhaal...
Zal je net zien, dat ze dan wel plast! Kiespijn is ook vaak minder bij de tandarts...
Ik hoop ook dat ze nog even plast vanmiddag, of juist weer als vanouds, dat er niets aan de hand is! Veel succes en we horen het wel.

Groeten
Rosanne

Je hebt inderdaad van alles tegelijk vandaag zeg. Maar ik hoop dat het met je meisje allemaal wel meevalt en dat ze weer flink gaat plassen. Fijn dat die kinderarts zo snel reageerde zeg! Vertel je het even wanneer je meer weet?
groetjes van Ruth

Oh, en Kari, zouden die bultjes bij Boas niet van de warmte kunnen komen? Onze oudste zit ook altijd helemaal onder wanneer het warm is namelijk. Bij hem gaan die bultjes vanzelf weer weg als het buiten weer afkoelt.

Jeetje meid, wat een gedoe allemaal! Heeft Laura er verder ook last van?
Ik moest wel lachen om het verhaal van die jongens...ze zullen wel flink bang zijn geworden van Mattijs en de buurman als ze nu niet meer weg willen, hihi. Misschien had je iets meer jodium op de wonden moeten spuiten???

Nou, sterkte met de rest van de dag en ik hoop dat met Laura alles zo snel mogelijk weer helemaal in orde is!

Groetjes,

Eveline

Hoi allemaal,

bedankt voor de snelle berichtjes. Ondertussen zijn die jongens weg en dat ze bang waren kan ik me voorstellen. Mattijs is 2 meter en 130 kilo en de buurman niet zo groot, maar die kon erg goed zijn gezicht in de plooi houden toen hij vertelde dat die jongens de keus hadden tussen de politie bellen of vandaag terugkomen om schoon te maken. Als je de politie belt, nemen ze die jongens mee en draaien de ouders op voor de kosten van het schoonmaken door een proffesioneel bedrijg. Die inhoud van brandblussers is namelijk ontzettend slecht voor het ijzer omdat het zout is. Toen ze daarmee klaar waren zijn ze gaan zwemmen en springen van het schip. De ouders van die jongens (ze hebben het zelf thuis verteld) hebben ervoor gezorgd dat ze kwamen onder het mom van eigen schuld.

De buurman heeft gelukkig niet zijn nek gebroken, maar kan zich nog steeds niet bewegen. Het duurt minstens een week voor de zwelling in zijn nek is afgenomen volgens de artsen. Hij schijnt de afdruk van het bankje in de bijboot in zijn nek gehad te hebben.

Op hoe het met Laura gaat kom ik nog terug, maar ze heeft tot nu toe twee keer een halve fles leeg gedronken vandaag (dus maar ruim 200 cc) en 50 cc water. Dat moet dus echt meer worden! Ze heeft net wel een flinke stinkende geconcentreerde plas gedaan, dus we wachten nog maar even af en ik blijf haar drinken aanbieden en anders ga ik morgen naar Nederland.

Groetjes Ilona

wat kan een mens dan gek vallen he.hopelijk knapt hij snel weer op.gelukkig plast laura weer,maar wel vervelend dat ze niet goed wil drinken.daar word het niet snel beter op.heeft ze verder geen klachten?
ruth:die warmtebultjes ken ik wel,die heb ik zelf ook en boas ook wel eens.wat hij nu heeft is toch wat anders.geen bultjes maar donkerrode stipjes.net een ooievaarsbeetje,maar dan klein.3 op zn wang,1 in op zn schedel,1 op zn armpje en 2 op zn beentje.heel vreemd.maar hij is niet ziek,dus t zal wel niet heel erg zijn.
beterschap met laura iloon!!hopelijk kan je lekker aan boord blijven.je bent vorige week ookal zo lang van boord geweest.lijkt me ook niet echt leuk.
groetjes kari

Terug
Bovenaan