Bij de kinderarts en wat een dag (we zijn pas halverwege)

Wat een gedoe Ilona! Gelukkig zin de duitse ziekenhuizen erg goed, dat scheelt weer. BEn benieuwd wat ze uit het plasje kunnen opmaken. Hopenlijk gaat het drinken snel beter!

Sabine

jee wat een dag zeg!!
ben benieuwd hoe het met laura verder gaat.
arme meid!!

die jongens hadden natuurlijk de dag van hun leven.... hihi... met dit weer lekker op een schip! wat wil je nog meer.... haha!!

nou succes ermee en hou ons op de hoogte!!

groetjes marijke

Hoi allemaal,

het plasje was in orde en ze mocht weer lekker met me mee. Wat ik alleen niet bevredigend vind, is dat de arts er totaal geen moeite mee had dat ze nog maar een derde van de normale hoeveelheid had gedronken (tot nu toe nog steeds 200 ml). Ik houd het in de gaten en als er wat veranderd, dan vertel ik het jullie.

Eigenlijk ben ik dus nog steeds bezorgd. Wat is de minimale hoeveelheid vocht die zo'n uk moet drinken op een dag?

Groetjes Ilona

Tsjonge jonge, wat een gedoe. En dan komt ook alles bij elkaar natuurlijk. Zul je altijd zien. Gelukkig dat het volgens de kinderarts in orde was. Ik snap dat je bezorgd bent.
Geen idee wat die kleintjes minimaal moeten drinken. Je zou ook eens aangelengd diksap of carvan cevitam (daar zit geen suiker in) kunnen geven. En misschien wat meer fruithapje (zit ook vocht in).
Groetjes Veerle

Hee Ýlona,

Jeetje zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar had de arts dan ook helemaal geen advies? En als het zo blijft moet je dan weer terug komen?
Net wat Veerle schrijft, misschien iets van diksap, water, lauwe thee, want 200 cc tot nu toe is wel erg weinig. Ik hoop dat ze snel weer wat gaat drinken.
Hou ons op de hoogte!!

groetjes Sonja

Hoi Ilona,
Jennifer heeft afgelopen week in het ziekenhuis gelegen omdat ze dus niet meer dronk.... (Normaal 2x zo;n 15min., nu nog maar (met geluk) 5 minuutjes) Ze werd toen voor iedere voeding en na iedere voeding gewogen om te kijken hoeveel ze binnen kreeg. (Ze is vandaag 13 weken) In principe zou ze op  5 voedingen ongeveer  150 ml per keer binnen moeten krijgen (Ik geef BV dus zie niet wat ze binnen krijgt.) Daar kwam ze bij lange na niet aan.... 70 ml.
Toch moet ik vrijdag weer naar huis, en moest haar gaan wegen op het weeguurtje. Zijn we vanmiddag wezen doen, 40 gram aangekomen in 1 week, te weinig, maar genoeg om niet terug te hoeven.
Moet het wel in de gate houden, ook hier zijn de plasluiers een stuk minder. Maar zolang ze huilt met traantjes, nog "zevert" hoe ik me nog geen zorgen te maken?!?!
Wel volgende week weer gaan wegen.
De arts stuurde me naar huis met de volgende mededeling: gewoon wat vaker aanleggen.....
Ben benieuwd! Maar houd het wel goed in de gate met dit hete weer!!

Succes ermee!
Groetjes Nicole Mv Jennifer

hoi ilona
ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt ja.volgens mij is de minimum hoeveelheid vocht 700cc.als ze 500cc binnenkrijgt en het daarop goed blijft doen is dat ook nog wel reeel,maar minder lijkt me toch echt niet gezond.heeft ze vanavond nog wat gedronken?
ik vind t toch vreemd dat ze geen honger/dorst krijgt.hou je kleine meid maar goed in de gaten(alsof je dat niet doet)
beterschap

Hoi Ilona,

Ik reageer niet zo vaak, maar lees wel bijna dagelijks mee.
Wij zijn vorige week ook twee keer bij de huisarts geweest en bij de kinderarts in het zh omdat Nika (5 mnd) veel minder ging drinken, nog wel alert maar niet meer actief was en heel veel wilde slapen. Na drie dagen had ze ook ondertemperatuur (35.9) en spuugde ze een paar keer per dag alles weer uit. Ze krijgt normaal 1000 ml per dag, maar kwam maar aan 300-400 per dag. Volgens de ha moet ze minstens de helft binnen krijgen/houden van wat ze normaal drinkt. Ook kregen wij het advies om ORS te geven om uitdroging te voorkomen. Haar bloed en urine zijn gecontroleerd in het ziekenhuis (en het duurt inderdaad erg lang, wachten op een plasje als ze nauwelijks drinken) en daar kwam niets bijzonders uit. Volgens de kinderarts is het een buikvirus waar ze niets aan kunnen doen en dat tot twee weken kan duren. Ik schrijf elke voeding op en gelukkig gaat het langzaam iets beter. Ik blijf de hele dag door kleine beetjes aanbieden. Ik hoop dat het bij jou ook snel wat beter gaat, sterkte!

Terug
Bovenaan