Bij hoeveel maanden slaapt een baby klokje rond?

A

Anoniem

Guest
hallo,

Ik heb een kleine van 6 1/2 maand

Hij krijgt   nu de laatste fles om 22:00

Vanaf hoeveel maanden gaat hij slapen van 19:00 / 20:00 tot de volgende ochtend?

Ben ff benieuwd

hoi hoi,
ik heb begrepen dat dit per kindje veel kan verschillen. de een slaapt al met een paar weken door, de ander met 6 maanden, of 1 jaar sommige zelfs pas met 1,5 jaar.

ik zit er ook op te wachten. haha. de een slaapt namelijk bijna altijd van 21:00 tot 7:00 of 8:00 en de ander wil vaak tussen 2 en half 4 nog een fles. maar dat kan ook nog wel eens precies andersom gaan. het is jammergenoeg nog even afwachten.

Groetjes,
petra

Daar is helaas niet echt een antwoord op te geven. Het verschilt echt per kind. Je zou kunnen proberen de tijd van de laatste fles telkens iets naar voren te schuiven en dan kijken of hij gewoon doorslaapt tot de volgende ochtend.... Het is echt uitproberen en aanpassen.

Groetjes, Yvette

Er zijn zat kinderen die nooit een klokje zullen rondslapen hoor!
Tot een aand of 6-8 hoef je er so wie so niet op te rekenen, dan is het vaak ook gewoon nog niet   goed voor ze.

Het verbaasd me hoeveel babies er nog zijn die met een half jaar nog niet doorslapen. Vroeger was dit toch echt niet zo. Het is niet abnormaal,d at niet, maar het is wel iets van deze tijd.
Vanaf een maand of 3 kun je het ze ook leren. Mijn kinderen begonnen rond 3 maanden door te slapen. Als ze dan een keer kwamen, liet is ze mopperen. soms zelfs echt huilen. Mijns inziens rennen de ouders van tegenwoordig sneller naar hun kind bij de eerste kik. De een heeft wel eerder honger en is er minder snel aan toe om door te slapen natuurlijk. Maar je kunt het een beetje sturen. Vaak is het namelijk een gewoonte geworden om ' s nachts of 's avonds nog wat te drinken. Die gewoonte kun je doorbreken door te verschuiven.
mijn kinderen gingen op een gegeven moment weer 's nachts wakker worden en dan wat jengelen en huilen. Gewoon laten gaan, even kijken, en op een gegeven moment gewoon níet meer kijken! Dan gaat het wel over.
Ik weet dat ik nu heel veel mensen over me heen krijg, maar verder zorg ik goed voor mijn kinderen hoor hahaha
Het is niet eenvoudig om ze te laten huilen, en de ene moeder of vader (lijkt soms wel of hier alleen maar moeders voor de kinderen zorgen...) kan dit beter aan dan de ander. En als je het dus niet aankunt, dan heb je pech en duurt het een tijdje voordat ze doorslapen.

Is inderdaad bij elk kindje verschillend.
WIj hebben gelukkig geluk gehad met onze zoon Tim
Hij is 18-08-08 geboren en nu dus 15 weken.
Met 4,5 week sliep hij al door van 23.00 laatste fles tot 07.00/08.00.
Sinds vorige week geven wij de laatste fles om 20.30 en ook dan slaapt hij al heerlijk tot 07.30 door. Om 20.30 moeten we heb zelfs al wakker maken uit een diepe slaap.

Overdag is hij echter wel wat meer wakker zo nu en dan een uurtje slapen en 's middags meestal iets langer, maar het is verder een vrolijk mannetje dus maak me daar geen zorgen over.

Groetjes Yvonne

Hi,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je schema, krijgt je kereltje nog 5 voedingen of zit hij al op 4?
Hier zaten we met onze kleine man met 5 maanden op 4 voedingen 08.00-12.00-16.00-20.00 uur dat ging eigenlijk redelijk vanzelf. Hij gaf het zelf aan dat hij langer tussen de flessen kon laten. Het schema daarvoor was 07.00-10.30-14.30-18.00-21.30 uur
Hij ging op een gegeven moment 's morgens langer slapen en huilde dus ook niet van de honger maar ging eerst lekker spelen. Vandaar dat ik dacht dat er wel wat meer nacht tussen kon... Als je al op 4 voedingen zit zou ik idd zoals Yvette al aangaf de 22.00 uur voeding wat naar voren proberen te halen. Meestal is de ochtendtijd het "ijkpunt" Daar bedoel ik mee dat die tijd er vaak al zo vast inzit dat het makkelijker is de nacht te verlengen door je hummel eerder naar bed te brengen, dan te verwachten dat ie uit gaat slapen, dat laat zich toch niet dwingen! Haha!

@ Sjana1
Ik zal je niet aanvallen hoor, moet zeggen dat ik het toevallig vandaag nog op het werk zei, dat ik schrok van het feit dat er nog héél véél mensen zoekend zijn naar een regelmaat in de dag. En dat er dan ook nét zo veel mensen reageren dat je dat met 6 of 7 maanden nog niet kunt verwachten!
Nou dan hebben we hier ook enórm geluk gehad (is ook wel een beetje zo hoor  we hebben echt een schatje hihi) vanaf 4 weken sliep meneertje "door" tot 6 uur en vanaf een week of 7 kwam hij erachter dat de wereld niet verging als hij tot 7.15 uur bleef slapen! En tuurlijk wisselde de ene dag wel met de andere maar ik ging uit van de eerste fles 's ochtends, in de loop van de ochtend schoof ik dan wat met de tijden maar met de middagfles rond 13.00 uur zat ik altijd weer "op schema!"
Ben vanaf begin errug consequent geweest met rust en regelmaat en realiseer me nu steeds meer dat ik daar nu de vruchten van pluk!
Want ja hoor, ik heb me ook wel eens een keiharde moeder gevoeld als ik hoorde dat anderen hun beebjes lekker na de voeding op hun buik lieten slapen en ik dan ons mannetje onverbiddelijk na een kwartiertje/ half uurtje naar zijn eigen bedje bracht!
Misschien is het makkelijker om een ritme te creëren als je de fles geeft aangezien je borstvoeding meestal op verzoek geeft?

Maargoed we dwalen af.............
Nogmaals ik ben benieuwd naar de rest van je tijden!

Groetjes Saskia

quote: sjana1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-12-2008 14:34:21'));

Het verbaasd me hoeveel babies er nog zijn die met een half jaar nog niet doorslapen. Vroeger was dit toch echt niet zo. Het is niet abnormaal,d at niet, maar het is wel iets van deze tijd.
Vanaf een maand of 3 kun je het ze ook leren. Mijn kinderen begonnen rond 3 maanden door te slapen. Als ze dan een keer kwamen, liet is ze mopperen. soms zelfs echt huilen. Mijns inziens rennen de ouders van tegenwoordig sneller naar hun kind bij de eerste kik. De een heeft wel eerder honger en is er minder snel aan toe om door te slapen natuurlijk. Maar je kunt het een beetje sturen. Vaak is het namelijk een gewoonte geworden om ' s nachts of 's avonds nog wat te drinken. Die gewoonte kun je doorbreken door te verschuiven.
mijn kinderen gingen op een gegeven moment weer 's nachts wakker worden en dan wat jengelen en huilen. Gewoon laten gaan, even kijken, en op een gegeven moment gewoon níet meer kijken! Dan gaat het wel over.
Ik weet dat ik nu heel veel mensen over me heen krijg, maar verder zorg ik goed voor mijn kinderen hoor hahaha
Het is niet eenvoudig om ze te laten huilen, en de ene moeder of vader (lijkt soms wel of hier alleen maar moeders voor de kinderen zorgen...) kan dit beter aan dan de ander. En als je het dus niet aankunt, dan heb je pech en duurt het een tijdje voordat ze doorslapen.

Ik val je niet aan hoor, maar: keep dreaming...vroeger sliepen kinderen even goed niet door. Alleen, ouders hebben slechte geheugens (gelukkig maar, anders zouden er nooit brusjes komen) en vergeten heel snel tot wanneer en hoe vaak ze 's nachts uit bed moesten. En zo komen de oma-fabeltjes in de wereld "jullie sliepen met 6 weken door".
Ouders zaten vroeger even goed met de handen in het haar over hun nachtelijke spruiten. Alleen, ze kregen minder begrip en support, maar de mededeling "zet ze maar in de bijkeuken, dan hoor je ze niet". Gevolg: veel mislukte borstvoedingsrelaties en veel ouders en babies in de stress.
Tegenwoordig weet men meer dan vroeger. Vroeger werd gezegd dat huilen goed voor de longen was. Tegenwoordig weten we dat bij een baby huilt het stresshormoongehalte in het bloed en in de hersens flink stijgt, en dat dit gevolgen kan hebben voor de ontwikkeling en hechting.
Gelukkig krijgen ouders die met de handen in het haar zitten tegenwoordig meer begrip van hun omgeving 'het hoort erbij' i.p.v. 'eigen schuld, je bent niet streng genoeg voor je baby'. En eerlijk gezegd, dat spreekt mij aan!

Terug
Bovenaan