Bij hoeveel maanden slaapt een baby klokje rond?

Onze dochter sliep met 8 weken al het klokje rond. Om 20 uur kreeg ze haar laatste fles en ging ze gelijk naar bed ... de volgende ochtend wordt ze rond half 9 wakker. Soms is dit wat eerder, dan zit er een half uur tot 1 uur tussen afhankelijk van het tijdstip van haar voedingen ... Ik heb geen vast schema. Ze komt als ze honger heeft! In ieder geval drinkt ze nu met haar 10 weken 180 cc per keer.  Ze krijgt zo'n flesje 5 a 6 keer per dag ...

Overdag slaapt ze niet zoveel. Wat hazeslaapjes en ligt ze lekker in de box, zit in haar wipper te spelen of bij pappa/mamma op schoot ...    

Groetjes Esther

Zarah is nu 7,5 maand en slaapt nog niet het klokje rond. Ze wil nog een fles rond 23.00 uur, en sinds kort slaapt ze pas door tot 7 uur. En dat is voor ons al echt een luxe! Voorheen werd ze rond half 5 al wakker voor een fles.
Ze had een heel laag geboortegewicht, en daarom mochten we haar echt een hele tijd niet te lang laten doorslapen. Ze moest echt elke 3 uur een voeding. Ben dus ook erg jaloers op mensen die zeggen dat hun kindje met 6 weken al 8 uur doorsliep. Dat mochten wij gewoon niet eens! Maar goed, die tijd hebben we gehad, en ik ben erg blij met hoe het nu gaat.

hoi hoi wat ik in de tijd had geprobeerd is om de laatste fles eerst een uur later te geven en dan doe je eerst een half uur en dan na een maandje nog een half uur laten na dat uur heb ik hem niet meer wakkeer gemaakt en kwam hij nog een paar keer snachts ik heb hem toen geen volle voeding gegeven maar een klein beetje en wat ook kan helpn is om bij de laatste fles nutrix vanille rijstebloem toete voegen dan zijn ze langer verzadigd groetjes marijke

hoi hoi,

mijn zoontje ging met ongeveer 3 maanden klokje rond slapen.
we hebben altijd gevoed op verzoek en dit is dus vanzelf zo ontstaan.
hij slaapt van half 9 tot half 9.
hij is nu ruim 10 maanden en slaapt nog steeds dezelfde uren.
succes ermee.

groetjes kwinty.

Vanaf 7 maanden kreeg ik onze zoon niet meer wakker voor z'n papfles, toen heb ik 'em laten slapen van 19:00 tot 07:00 uur. Ik begreep van het consultatiebureau dat kleintjes het zelf aangeven, maar dat 7 maanden blijkbaar heel gewoon is (netjes zei ze....)

Hoi hoi

Het is inderdaad voor iedere baby verschillend hoor. Een vriendin van mij moest haar kindje ook om de zoveel uur een flesje geven. Dit i.v.m een te laag geboortegewicht. Haar zoontje is er zo aan gewend geraakt dat 's nachts voeden dat het er nu erg moeilijk uit te krijgen is.

Onze meid heeft er gelukkig nooit problemen van gemaakt. Wij zijn dan ook wel erg gelukkige ouders, want onze dochter slaapt al vanaf dag 1 door. Wij zijn er nooit uit gehoeven om een flesje te geven 's nachts. In het begin kreeg ze 's avonds om 23.30 de laatste fles en sliep dan door tot 7.30. We gingen dus na de laatste fles met z'n allen het bed in.
Natuurlijk zijn wij er ook wel eens uit gemoeten omdat ze huilde of omdat ze haar speen kwijt is. Maar nooit voor en voeding.
De laatste voeding hebben we ook steeds eerder gezet. Nu gaat ze om 20.00 uur naar bed en slaapt tot de volgende morgen 7.30. Ze is inmiddels wel al bijna 10 maanden maar ik vind dit heerlijk.
Overdag hebben wij altijd rust en regelmaat   gehad. Slapen, eten, spelen en weer naar bed.

Veel succes ermee.
Groetjes Anne

quote: Anninas reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-12-2008 15:07:17'));

Hoi hoi

Het is inderdaad voor iedere baby verschillend hoor. Een vriendin van mij moest haar kindje ook om de zoveel uur een flesje geven. Dit i.v.m een te laag geboortegewicht. Haar zoontje is er zo aan gewend geraakt dat 's nachts voeden dat het er nu erg moeilijk uit te krijgen is.

Maar nachtvoedingen zijn geen aangeleerde gewoonte 'die er weer uit moet'!!! die je ze aanwent door ze te geven.
Nachtvoedingen zijn heel gewoon voor babies, in je buik kregen ze 24/24 te eten, om een baby gezond te houden zijn nachtvoedingen in het begin gewoon nodig. En bij elke baby werkt het metabolisme anders, dus komt ook het doorslapen op een ander moment. Er zijn volwassenen die nog steeds niet doorslapen!!!

Hoi,

Senna is met kerst 8 maanden oud en zij komt ook nog iedere nacht voor een voeding. Ze krijgt van mij om half acht de voeding voor de nacht en ze heeft een tijd gehad dat ze om vier uur weer kwam voor een voeding. Ik dacht toen: ik probeer nu te schuiven zodat ze op een gegeven moment om half zeven ofzo voor haar voeding komt. Maar plots begon ze om half een te komen voor haar voeding.
Ik geef 'm gewoon omdat mijn ervaring is, dat als ze geen voeding krijgt, ze om het half uur wakker wordt en het vervolgens weer een tijd duurt eer ze weer in slaap valt.

Ze heeft bij elkaar 3 nachten gehad dat ze doorging tot vijf uur. Waar dat door komt, ik zou het niet weten. Ze heeft die dagen niets extra's ofzo gegeten. Senna krijgt nu borstvoeding en flesvoeding, ieder de helft. Ze krijgt 's avonds voor het naar bed gaan de nachtvoeding van Nutrilon, maar ik merk ook hier weinig verschil van. Ook als ik er bambix doorheen doe, blijft ze gewoon komen voor voeding. Ik denk dus dat het een kwestie is van uitzingen. Het ene kind slaapt eerder door dan het andere kind en ik denk ook dat het ene kind meer nodig heeft dan het andere kind,.
Ik vind het overigens niet zo erg hoor, als ze maar meteen weer gaat slapen na haar fles en meestal doet ze dat ook wel.

Succes
Anna

Terug
Bovenaan