Bij hoeveel weken begint je buik te groeien?

Bij mij was het vanaf week 20 pas duidelijk te zien. Ik zag het zelf vanaf week 11 maar heb heel lang mijn normale kleding kunnen dragen. 
Ligt eraan of het je eerste kindje is, hoe sterk je buikspieren zijn maar bijvoorbeeld ook of je kort of lang bent. ?

Dat verschilt per persoon. Als ik het had gewild, had ik het tot 28 weken nog kunnen verbergen. Ben ook niet super slank van mezelf, maar ook niet veel overgewicht. Verschilt per lichaam. Nu nog steeds bescheiden buik met 36 weken. 

Is inderdaad per persoon anders. Bij mijn eerste zwangerschap pas rond 20 weken zwangerschapskleding nodig en dat mensen begonnen te zien dat ik zwanger was. Bij deze zwangerschap al rond 12/13 weken. Nu heb ik nog een kleine buik, want met 38 weken zit ik nog steeds op een kleine 32 cm. Het wijkt zelfs zo af dat ik komende week een extra groeiecho krijg om te kijken of de kleine wel genoeg groeit, omdat mijn buik niet meer lijkt te groeien en eigenlijk groter hoort te zijn met deze termijn. ;)

Verschilt indd per persoon. Bij mij was het met 12 weken al erg duidelijk en nu met 27 weken denken mensen dat ik bijna moet bevallen zo groot is mn buik. Vriendin van mij is 3 weken geleden bevallen en bij haar zag je eigenlijk helemaal niks!

Ik heb vorige week een zwangerschapsbroek aangeschaft omdat de meeste van mijn broeken al niet meer passen, ik ben nu 7+4 
Het zijn wel voornamelijk de darmen die bij mij enorm opgezet zijn, het is nog niet echt een zwangerschapsbuik maar meer dat het lijkt of ik flink ben aangekomen in 2 weken tijd...

Bij mij begon mijn buik met 12 weken echt wel te groeien en zaten mijn normale broeken niet meer lekker. Toen leek het echter meer alsof ik gewoon aangekomen. Met 14 weken was het een echt bolletje. 
Tegen het einde van mijn zwangerschap was ik echt een planeet, zo dik. 

Dankje wel allemaal voor het reageren. Ik ben namelijk afgevallen, omdat ik vaak moet overgeven of weinig eetlust heb. Bij mij zie je nog niet echt een buik. Ik hoop dat ik dat wel krijg en toch aan zal komen

Terug
Bovenaan