Bij hoeveel weken begint je buik te groeien?

Tuurlijk komt dit nog :) het duurt vaak bij een eerste zwangerschap sowieso langer voor je wat ziet. Bij mij was het met 18 weken voor het eerst zo dat iemand heel voorzichtig durfde te opperen dat ik zwanger was. Pas rond 20 weken begon het meer op een zwanger buik te lijken dan een uit de hand gelopen vetrol haha dus komt zeker goed! 

Ik ben nu ruim 22 weken zwanger, en kan nu wel zeggen dat er echt een buik is. Nog niet vol zwanger, maar het is wel echt te zien nu. In principe zag ik het al een beetje bij ongeveer 14 weken denk ik, maar met kleding aan was er nog vrij weinig te zien. De echoscopist van de 20 weken echo, zei ook dat je buik pas echt gaat groeien vanaf 20 weken. Dus denk dat het na die tijd pas echt zichtbaar wordt.

Daar is geen antwoord op t geven. Ik had zelf met 12 weken al een buik die andere met 20 hebben. Was dan ook enorm aan het eind (baby van 4kilo gekregen( maar ken ook mensen die amper een buik hebben gehad en dat als en het niet wist je t niet zag. Beide heeft ze voor en nadelen. Buik is leuk omdat ik het in ieder geval prachtig vond. Maar amper een buik.is weer sneller in je oude kleding 

Ik ben 23 weken en nog geen buik. Zoals anderen al zeiden, geniet van je kleine buik, als het groter wordt heb je er veel meer last van.

Ik merkte het met 16 weken wel al aan mijn broeken maar pas zichtbaar was mijn buik met 21 weken en toen ging het ook echt snel! Nu 28 weken en een hele duidelijke buik ?
Ik had overigens wel altijd een platte buik, geen gespierde of zo maar gewoon prima. Het verschilt zo per persoon.. mijn collega is nu 16 weken zwanger en draagt al volop zwangerschaps kleding met wel gewoon een normaal postuur. 

Bij mij pas met 20 weken, ben nu bijna 22 weken. Mijn moeder was 10 kg afgevallen tijdens haar zwangerschap door de misselijkheid en begon pas een buikje te krijgen na 24 weken! Ik ben er toch gezond uitgekomen :)

Terug
Bovenaan