Bij jullie bed slapen.

<p>Slapen jullie babies/ kinderen bij jullie in bed? </p><p>Waarom wel of juist niet? </p><p>Ik ben heel benieuwd. Ik heb een dochter van 1,5 jaar die al vanaf dag 1 heerlijk bij ons in bed slaapt. Ik vraag me nu af of er ook veel andere ouders zijn die dat zo doen of juist niet❤</p>

Heerlijk toch! Lekker doen als dat is wat jullie allebei willen. Het lijkt me heel knus. Vond het zelf niet zo handig, want we hielden elkaar vooral wakker met alle geluidjes. Wel in de co sleeper geprobeerd de eerste weken, maar vanaf 5 weken naar zijn eigen kamer. Onze zoon is nu bijna 1. 
Voordeel is dat hij zelfstandig in slaap valt en ook op de crèche of uit logeren bij opa en oma is geen enkel probleem. Als hij moe is lijkt hij echt blij te zijn om naar z'n eigen bedje te mogen. De optie bij ons in bed kent hij niet. Als hij er in de ochtend even bij komt is t direct keten en spelen. 
Lekker van genieten als t wel kan! 

Ja heerlijk vind ik het. Onze zoon is nu 2 jaar, eerste tijd in een wiegje ernaast en later in een zelfgebouwde co sleeper. Vanaf een maand of 3 starten hij wel altijd in zijn eigen bed, maar eindige altijd bij ons op de kamer. Het heeft zich heel natuurlijk afgebouwd in 2 jaar tijd. Nu gebeurd het nog zeer zelden, als hij ziek is merken we dat hij echt die behoeften heeft. En stiekem geniet ik dan ook erg van die knuffel nachten haha.

Onze dochter slaapt eigenlijk vanaf dag 1 in haar eigen kamer. Meer omdat ik dit zelf fijner vond, alles was al zo ingrijpend en een grote verandering, dat ik het fijn vond dat dit wel hetzelfde bleef. 
En daarnaast als het wel eens gebeurde lag ik de hele nacht wakker ?
Ze is nu 3.5 en slaapt altijd in haar eigen bed zonder problemen. Nummer 2 is onderweg en ben van plan het hetzelfde te doen. Dus iedereen zijn of haar eigen ding ?

Oh nee hoor, lekker in eigen bedje slapen. Ik merk dat we daardoor zelf veel beter slapen. Ik lag wakker van ieder kuchje etc. En daarnaast vind ik het ook wel zo gezond voor mijn huwelijk met Mn man ?. Vind je het niet heel onhandig je kind bij je in bed slapen?

Hier sinds een half jaar slaapt de kleine bij ons in bed. (2jaar) dit omdat we aan het verbouwen zijn. 
Wij hebben er allebei geen problemen mee en slapen alle 3 goed :) 

Ohh hier niet hoor, ik word wakker van iedere kuch en duw, vreselijk. Maargoed iedereen moet dat zelf bekijken! Nu hoef ik het ook niet af te leren haha! Er komt over een half jaar een kleintje bij, als ze dan af en toe erbij wil mag dat best een paar keer..

Dit vind ik echt een leuk topic! Hier een kindje van 1 jaar. In eerste instantie lag ze altijd in haar eigen bedje, wel op onze kamer. De reden was toen, dat we maar 1 slaapkamer hadden. In die tijd vielen we wel eens samen in slaap (geef borstvoeding). Ondertussen zijn we verhuisd en hebben we meerdere slaapkamers. En de kleine slaapt nog steeds op onze kamer. Ze start momenteel in haar eigen bed, maar komt later altijd bij ons slapen. Wii ervaren dit als positief. @45 even op jou vraag. Hoe het zit met je relatie met je man.. niet alles hoeft in de slaapkamer toch? 
Ik denk dat het indd van zelf wel gaat afbouwen, en ieder kindje is anders. De een wil misschien helemaal niet bij je slapen. Dus maak me er geen zorgen over. Vind het wel fijn om te weten dat meerdere kindjes bij de ouders in bed slapen.

Terug
Bovenaan