Bij jullie bed slapen.

Ja! 
Begon in de kraamweek omdat ze gewoon echt nergens anders sliep, zelfs niet op pappa, en ik dan dus ook niet. Tot 6 weken samen ons bed gedeeld, en toen stond ze de co-sleeper toe. We hebben een ikea bedje omgebouwd zodat het echt een verlengde van ons matras is. Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat ik weer kan liggen zoals ik wil. Maar ik vind dat ze al zo snel groot wordt (6,5 mnd nu), het is heel fijn om dit nog zo lang mogelijk te kunnen rekken. Ik ben er zelf totaal nog niet aan toe om haar helemaal alleen in haar eigen kamer te laten slapen. Ook al gaat dat overdag goed. 
De momentjes dat ze snachts even wakker wordt en haar speen zoekt, ze kan zelf de speen terug stoppen, maar zoekt toch wat bevestiging van mij. Dan hou ik half slapend haar vuistje vast en slapen we weer verder. Ik voel het vaak aan dat ze wakker gaat worden. Ik ben al wakker voor dat zij dat is. In de ochtend wordt ze altijd wakker met een big smile als ze ons gezicht ziet. Dan weet ik dat de dag gestart is. Anders hoor je een chagrijnige honger huil. Hoe mooi is het om zo je dag te starten. En dan trek ik haar lekker tussen ons in. Mijn man vindt het ook fantastisch. 
We liggen regelmatig tegen elkaar aan. Seks is overdag als ze op haar eigen kamer even slaapt. Of op de bank beneden. Dat doe ik liever niet met haar naast me, zou ze ook wakker van worden denk. 
Samen slapen versterkt onze band enorm. En ik wil het nog niet missen. 

Onze zoon (bijna 9 maanden nu) slaapt bij nog steeds bij ons op de kamer, maar wel in z'n eigen bedje. Ik ben er nog niet aan toe om hem naar z'n eigen kamertje te brengen 's avonds. Het betekent dat hij dus al op bed ligt tegen de tijd dat wij gaan slapen, maar als we het gewoon een beetje stil doen kunnen we prima nog vrijen zonder hem erbij wakker te maken. Ook een fluistergesprekje gaat prima. Hij wordt nog wel vaak midden in de nacht wakker, en dan vind ik het heerlijk dat we snel bij hem zijn. Schop ik mijn man eruit om hem even op het potje te zetten en ga ik in de tussentijd zelf ook even naar de wc, en dan zit ik klaar voor de borstvoeding, kan mijn man weer verder slapen, en leg ik hem weer daarna terug in bed. En tsja, als hij zo na 5  uur 's morgens wakker wordt, dan leggen we hem soms wel tussen ons in, want met een beetje geluk slaapt hij dan wel verder. En anders is het weer vroeg opstaan voor een van ons...

[quote quote=10376906]Oh nee hoor, lekker in eigen bedje slapen. Ik merk dat we daardoor zelf veel beter slapen. Ik lag wakker van ieder kuchje etc. En daarnaast vind ik het ook wel zo gezond voor mijn huwelijk met Mn man ?. Vind je het niet heel onhandig je kind bij je in bed slapen?[/quote]
In verband met de seks bedoel je? Nee hoor. Hoe denk je dat ze het vroeger voor elkaar kregen om zoveel kinderen te krijgen?? en wie zegt dat seks alleen maar savonds kan?

[quote quote=10376915]Hier slapen ze in principe altijd in hun eigen bed (2 dochters, 3 jaar en 15 maanden). Maar er zijn nachten dat één van de twee tussenin beland. Ze slapen samen op 1 kamer (meer ruimte hebben we niet) en als ze van elkaar wakker liggen en feest maken in bed, gaat één van de twee tussenin. Dat gaat prima. De ander heeft dan de kamer voor zichzelf en slaapt meestal snel weer. En degene die tussenin ligt, heeft geluk ? Dit gebeurt 1-2x per week denk ik. Andere nachten slapen ze prima door. Dus t is heel wisselend. Ik vind het fijner als ze gewoon in hun eigen bed slapen, maar ik heb geen zin in 2 kinderen die het hele huis op zn kop zetten midden in de nacht, dus dan heb ik er liever één tussenin. Dit werkt voor ons het beste. Slaapt jouw kindje wel zelfstandig in? Of moet je er altijd bij zijn? En slaapt ze wel goed bij opa/oma/opvang etc?[/quote]
Ik geef borstvoeding. Dus tot nu toe valt ze altijd in slaap met mij ernaast.
Opa/ oma gaan altijd wandelen zodat ze in slaap valt en naar de opvang gaat ze niet! 
Dank voor het delen :)

[quote quote=10376918]Vanaf dag 1 sliep onze dochter in haar eigen bed op haar eigen kamer. Nu slaapt ze al een tijdje slecht en komt ze ergens in de nacht vaak tussenin. Heb je dan seks op andere plekken in huis? Wij douchen al niet eens meer samen en beneden liggen de honden. Ik zou het enorm missen als ik niet lekker tegen mijn man kan liggen ’s nachts[/quote]
Nee gewoon in bed ;) we hebben een bed van 3 meter breed dus ruimte genoeg?

[quote quote=10376918]Vanaf dag 1 sliep onze dochter in haar eigen bed op haar eigen kamer. Nu slaapt ze al een tijdje slecht en komt ze ergens in de nacht vaak tussenin. Heb je dan seks op andere plekken in huis? Wij douchen al niet eens meer samen en beneden liggen de honden. Ik zou het enorm missen als ik niet lekker tegen mijn man kan liggen ’s nachts[/quote]
En 's nachts liggen we ook gewoon heerlijk tegen elkaar aan! Ze slaapt voor de rest van de avond meestal gewoon door. 

[quote quote=10376944]Ja eens wat BenB zegt.. ik lig ook graag tegen mn man aan in de nacht, ik mis dat ook echt als er een kind tussenin ligt en ze liggen met hun tenen in mn zij te prikken.. Ik heb ze liever in hun eigen bed in de nacht. En een keer seks op de bank is prima, maar in bed vind ik toch veel comfortabeler. En daarnaast, nu ik 2 kinderen heb, ben ik blij dat de oudste niet altijd tussenin sliep. Want zodra nummer 2 geboren is, wordt dat toch onmogelijk.. 2 kinderen tussenin gaat écht niet. Dus zolang je 1 kindje hebt is het nog te doen, maar zodra er ooit een 2e komt moet je het toch ‘afleren’, en dat lijkt me toch heel lastig..[/quote]
Oh? Op dit moment ben ik zwanger van ons 2e kindje en ik zie niet heel veel beren op de weg! Ik denk ook niet dat je dat van te voren kan zeggen eigenlijk.

Hier is de tweede nu 2 weken oud en ligt voor nu ook nog heerlijk tussen ons in. De oudste heeft tot 4 a 5 maanden tussen ons ingeslapen en ligt nog met ziekte tussen ons in.
De tweede is om 2.45 geboren en vanaf 5 uur hebben we met z'n 4 en in bed gelegen. De oudste werd uiteindelijk of even wakker.
Ik heb een co-sleeper naast het bed staan en daar gaat de jongste vanzelf in maar hij is nu nog zo onrustig dat het gewoon prettiger is om hem tussen ons in te hebben

Terug
Bovenaan