Bij jullie bed slapen.

Hier slapen ze in principe altijd in hun eigen bed (2 dochters, 3 jaar en 15 maanden). Maar er zijn nachten dat één van de twee tussenin beland. Ze slapen samen op 1 kamer (meer ruimte hebben we niet) en als ze van elkaar wakker liggen en feest maken in bed, gaat één van de twee tussenin. Dat gaat prima. De ander heeft dan de kamer voor zichzelf en slaapt meestal snel weer. En degene die tussenin ligt, heeft geluk ;) 
Dit gebeurt 1-2x per week denk ik. Andere nachten slapen ze prima door. Dus t is heel wisselend. Ik vind het fijner als ze gewoon in hun eigen bed slapen, maar ik heb geen zin in 2 kinderen die het hele huis op zn kop zetten midden in de nacht, dus dan heb ik er liever één tussenin. Dit werkt voor ons het beste.
Slaapt jouw kindje wel zelfstandig in? Of moet je er altijd bij zijn? En slaapt ze wel goed bij opa/oma/opvang etc? 

Maar wat betreft de relatie met mn man ben ik ook echt blij dat ze in ieder geval de eerste helft van de nacht in hun eigen bed slapen.
De jongste heeft tot 10 maanden bij ons op de slaapkamer gelegen, maar werd geregeld wakker als wij s avonds naar bed gingen en lagen te kletsen/de lamp aan deden/vrijen. Ik was er uiteindelijk heel blij mee dat ze naar de slaapkamer van haar zus verhuisde. Ik vond het toch heel lastig, altijd een kind op mn slaapkamer. Nu kunnen we in ieder geval weer ongestoord praten en vrijen haha.

Maar wat betreft de relatie met mn man ben ik ook echt blij dat ze in ieder geval de eerste helft van de nacht in hun eigen bed slapen.
De jongste heeft tot 10 maanden bij ons op de slaapkamer gelegen, maar werd geregeld wakker als wij s avonds naar bed gingen en lagen te kletsen/de lamp aan deden/vrijen. Ik was er uiteindelijk heel blij mee dat ze naar de slaapkamer van haar zus verhuisde. Ik vond het toch heel lastig, altijd een kind op mn slaapkamer. Nu kunnen we in ieder geval weer ongestoord praten en vrijen haha.

Vanaf dag 1 sliep onze dochter in haar eigen bed op haar eigen kamer. Nu slaapt ze al een tijdje slecht en komt ze ergens in de nacht vaak tussenin. Heb je dan seks op andere plekken in huis? Wij douchen al niet eens meer samen en beneden liggen de honden. Ik zou het enorm missen als ik niet lekker tegen mijn man kan liggen 's nachts 

Eigen kamer, eigen bed...
Zoontje maakt een groot feestje bij ons in bed dus daar zijn we nooit aan begonnen.
Enkel keertje dat hij ziek was en bij mij op mn borst in slaap viel maar daarna weg gelegd

Ja eens wat BenB zegt.. ik lig ook graag tegen mn man aan in de nacht, ik mis dat ook echt als er een kind tussenin ligt en ze liggen met hun tenen in mn zij te prikken.. Ik heb ze liever in hun eigen bed in de nacht. En een keer seks op de bank is prima, maar in bed vind ik toch veel comfortabeler.
En daarnaast, nu ik 2 kinderen heb, ben ik blij dat de oudste niet altijd tussenin sliep. Want zodra nummer 2 geboren is, wordt dat toch onmogelijk.. 2 kinderen tussenin gaat écht niet. Dus zolang je 1 kindje hebt is het nog te doen, maar zodra er ooit een 2e komt moet je het toch 'afleren', en dat lijkt me toch heel lastig..

Allebei (3 jaar en 10 maanden) altijd in eigen bed. Ik kan totaal niet slapen anders. En ze zijn het gewend dus willen zelf ook niet anders dan heerlijk in eigen bedje.

Ik heb tot 20 maanden samen geslapen met mijn dochter. Min of meer uit nood mee gestart omdat ze alleen tegen mij aan sliep, later was het ook gewoon fijn. Rond 20 maanden het peuterbed neergezet en daar start ze nu altijd in. Soms slaapt ze door, soms komt ze in de loop van de nacht bij ons in bed.
Voor wat betreft intimiteit; mijn dochter ligt niet in het midden naast mij, daar staat ook de co-sleeper. Wij konden dus prima tegen elkaar aanliggen en intiem zijn. Of inderdaad op andere plekken dan het bed. Er zijn genoeg mensen die met hun kinderen samen slapen die meer dan 1 kind hebben ;)

Terug
Bovenaan