Bijna 10 w en al bekkentherapie

<p>Aanstaande zaterdag ben ik 10 weken zwanger en ik heb al vreselijke rugpijn met uitstraling en naar de zijkanten. Ik heb vandaag de visio gebeld en ik sta al ingepland voor aanstaande maandag bij een bekkenbodem therapeut. Ook werd mij al aangeraden om morgen te proberen te werken maar gaat het niet om mij ziek te melden en maandag met de therapeut te overleggen of werken nog wel verstandig is, in moet veel/zwaar tillen en veel/lang lopen met een bepaald gewicht op mijn buik/schouders/rug. </p><p>Zijn er hier meer die al zo vroeg in bekkentherapie moesten? </p><p>Hoe hebben jullie dit op het werk vermeld? </p>

Ik liep al rond de 16 weken bij de fysio. Inmiddels 28 weken en kom er nog steeds wekelijks want zonder kan ik echt niet. 
Bij de eerste afspraak werd meteen aangegeven dat ik minder moest gaan werken. Ik werkte 5 dagen per week van dinsdag tot zaterdag en sta dagelijks in de winkel. Mijn vaste werkdagen werken di, do en zaterdag! Nu sinds deze week werk ik helemaal niet meer omdat het niet gaat. 
Ik heb altijd in overleg minder gewerkt en rustig afgebouwd. Geef het aan op je werk, ze moeten rekening houden met je

Ik had al veel last van mn stuitje, nog voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik was op dat moment in Turkije en dacht dat ik last had van mn stuitje door alle slechte bedden/ stoelen etc. Paar dagen later wist ik dat ik zwanger was. Eenmaal in Nederland naar de huisarts gegaan en zei dat het al bekkenpijn was. Meteen doorverwezen naar de bekkenfysiotherapeut. 
Bij 8/9 weken zwangerschap hebben mijn manager en Arbo-arts besloten dat ik niet meer mocht werken. Was meteen al 100% ziekgemeld. Werk in de gehandicaptenzorg, zonder dat er veel lichamelijk beperkten tussen zaten. 
Dus ja, ik ben al heel lang onder behandeling? Gelukkig hebben mijn manager en Arbo-arts dat besloten, want ik was zelf veel langer doorgegaan met nog een groter risico op chronische bekkenpijn.
Ontzettend frustrerend, want ik kan steeds minder. Nu ben ik 32 weken, en kan steeds minder ook in het huishouden. 

[quote quote=10184794]Geef het aan op je werk, ze moeten rekening houden met je[/quote]Op mijn werk weten ze het maar moet gewoon doorwerken, kreeg zelfs te horen dat ziek melden niet kon.

:) ziek melden kan altijd. Dat de werkgever het niet leuk vind, dat is een ander verhaal. Het UWV betaalt bij zwangerschapsklachten dus als het niet gaat, dan gaat het niet.

Voor verlofperiode: eerste 24 weken zwangerschap(Klik om in te klappen)

Is uw zwangere werknemer ziek door haar zwangerschap vóór haar verlofperiode? Of zegt haar arts dat zij rust moet nemen? Dan kunt u voor haar een Ziektewet-uitkering aanvragen.
Uw werknemer krijgt de uitkering vanaf haar eerste ziektedag. Dat is de eerste werkdag waarop zij ziek is. De uitkering loopt door tot de dag dat zij weer beter is of totdat haar zwangerschapsverlof en –uitkering begint.

Jammer om te horen dat werkgevers nog steeds zo omgaan met zwangere vrouwen. Het zal hun eigen vrouw zijn of hun eigen zwangerschap. Kijken of ze er dan nog zo over denken

[quote quote=10184932] ziek melden kan altijd. Dat de werkgever het niet leuk vind, dat is een ander verhaal. Het UWV betaalt bij zwangerschapsklachten dus als het niet gaat, dan gaat het niet.

Jammer om te horen dat werkgevers nog steeds zo omgaan met zwangere vrouwen. Het zal hun eigen vrouw zijn of hun eigen zwangerschap. Kijken of ze er dan nog zo over denken[/quote]Bedankt voor je bericht. Maandag eerste therapie en s avonds naar de VK voor de "termijn" echo en dan overleg ik met hun wat zij het beste vinden qua werk. Mocht eruit komen dat ik minder of toch moet stoppen gooi ik dit (uw bericht) in de groep of ga zelf het UWV bellen. 

[quote quote=10184932] ziek melden kan altijd. Dat de werkgever het niet leuk vind, dat is een ander verhaal. Het UWV betaalt bij zwangerschapsklachten dus als het niet gaat, dan gaat het niet.

Jammer om te horen dat werkgevers nog steeds zo omgaan met zwangere vrouwen. Het zal hun eigen vrouw zijn of hun eigen zwangerschap. Kijken of ze er dan nog zo over denken[/quote]
Er ging hierboven even iets fout.
Bedankt voor je bericht. Maandag eerste therapie en s avonds naar de VK voor de “termijn” echo en dan overleg ik met hun wat zij het beste vinden qua werk. Mocht eruit komen dat ik minder of toch moet stoppen gooi ik dit (uw bericht) in de groep of ga ze

Ook ik had heel vroeg last van mijn bekken. Week 12 ..
ben nu week 34 en heb er nog steeds last van.
bij mij is het nooit weggegaan maar wel betere tijden gehad. Beetje op en neer ik ben kapster van beroep en moest ook al vroeg Mn werk staken.. 
mijn tip en tip van de bekkenfysio
ga kleine stukjes lopen, niet tever en meerdere keren per dag. Fietsen is beter voor je bekken.
bekkenband!
en alles symmetrisch doen
dus niet je sokken bijv staand aandoen maar gaan zitten en dan je sokken aandoen zelfde voor schoenen etc
maar denk dat je wel oefeningen krijgt van je bekkenfysio!

succes ❤️ komt vast goed 

Terug
Bovenaan