bijna einde contract en zwanger

A

Anoniem

Guest
Hai

Ik ben zwanger van ons tweede kindje, maar nu zit ik met een probleempje in mijn eerste zwangerschap werkte ik ook bij het zelfde bedrijf.
Ik had toen ook geen vast contract en mijn contract werd niet verlengt, omdat ze geen parttimers nodig hadden.

Nu werk ik weer bij het zelfde bedrijf, en wel parttime en ben dus weer zwanger.
Ik heb nu weer geen vast contract.
Ik ben nu 5 weken zwanger.
Mijn contract loopt eind oktober af, ik weet zeker dat als ze niet weten dat ik zwanger ben het verlengt wordt.
Maar nu weet ik dus niet wanneer ik het moet vertellen.
Ze zouden me het deze week laten weten of ik nog een verlenging krijg, maar ik vind het zo lullig als ik twee weken later aan kom dat ik zwanger ben.

Wat zouden jullie doen?

Hoi Indy,

ik zou gewoon niets zeggen. Het is dan misschien wel niet zo netjes, maar je ontslaan omdat je zwanger bent is ook niet netjes, ook al zeggen ze altijd dat er een andere reden voor is. Je kunt altijd als reden aandragen dat je het later hebt verteld omdat ze je er niet voor mogen ontslaan en dus wilde wachten tot na een bepaalde tijd ofzo.
Ik zou gewoon even aan mezelf denken hoor, je baas denkt ook niet aan jou als hij je ontslaat.

Groetjes Sharon.

Gefeliciteerd met je zwangerschap
in principe hoef je je zwangerschap pas met 17 weken te melden bij je baas dus ik zou zeggen mondje dicht zover het mogelijk is( als je niet te ziek bent of geen last tijdens je werk)
Eind okt ober ben je 13 weken eest wachten tot je nieuwe contract ingaat voordat je iets zegt.
Dit is mijn mening en weet dat het misschien niet helemaal netjes is maar je doet inprincipe niet iets wat niet mag.

Succes

Gewoon niets zeggen hoor. je hoeft niets. Mij is het overkomen. Ik ben omdat ik zwanger ben op straat gezet. Heb sinds deze week geen baan meer. Om een lang verhaal kort te maken. Mij was toegezegd dat ik een vaste baan zou krijgen. Helaas kon ik mijn buik niet blijven verbergen (3mnd, duurde het nog voordat mijn contract afliep) en heb het moeten zeggen. en opeens kon niets meer.

Vreselijk om zo een baas te hebben, maar ze lopen wel rond. Je hebt al ervaring daar opgedaan die minder leuk was,   tja waarom zou je het zo vroeg zeggen. Denk lekker aan jezelf.

liefs
talke

hoi hoi

inderdaad niets zeggen! je hoeft het nog niet te vertellen en dat zou ik dus ook zeker niet doen. ik heb het wel verteld voordat het eigenlijk pas moest, en mijn contract werd niet omgezet naar een vast contract dus ik zit nu zonder werk.
ook geen pretje (nou ja, soms dan ;))

liefs antoinet
19wk&5dgn

Er lopen zoals ik de afgelopen tijd heb vernomen toch echt vervelende bazen rond. Dus inderdaad voel je niet schuldig omdat je privé nog even privé houdt

liefs
talke

Hallo

Bedankt voor jullie tips!
Het is fijn om t horen dat ik me niet schuldig hoef te voelen.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Liefs Indy

Ik denk zelfs, dat je het normaal gesproken ook voor je zou houden tot je een week of 12 zwanger bent, dus als je nu niets zegt, is dat niet eens abnormaal. Dus ik snap niet eens waar het schuldgevoel vandaan komt.

En inderdaad, ik zou ook vooral mijn mond houden tot je het contract binnen hebt.
Zeker  als je al weet dat een contract er niet meer in zit zodra je het zegt en dat is wel het geval bij deze werkgever.

Groetjes, Mir

Terug
Bovenaan