bijna einde contract en zwanger

Hoi,

Weet niet of je ondertussen al een beslissing genomen hebt, maar ik zou het nog gewoon voor jezelf houden.
Zelf heb ik ook een slechte ervaring met je werkgever in vertrouwen nemen tijdens een contract voor bepaalde tijd. Ik kon kiezen of 40 uur blijven werken of ze zouden het contract niet verlengen. Terwijl een vast contract al op de plank lag... Moet je na gaan dat mijn werkgever een vrouw was die net zelf een half jaar daarvoor een kindje had gekregen...Onbegrijpelijk sommige mensen.
Dus hoe goed je soms ook denkt ervoor te staan, uiteindelijk moet je aan jezelf denken en ik zou dus ook nog niets zeggen.
Pas als de tijd komt dat je wettelijk verplicht bent het te melden of als je er niet meer omheen kunt (groeiende buik) dan het melden.
Succes en ben benieuwd hoe het uitpakt.

He meid,

Zo lang je kunt zou ik het voor jezelf houden en niets vertellen. Je weet immers hoe ze reageren als je het wel verteld. Laat ze maar eerst dat contract verlengen. Bovendien ben je niet verplicht het al te vertellen en is het heel normaal dat mensen het pas na de eerste echo vertellen aan vrienen/familie en het werk. Maak je er dus niet druk over en denk lekker aan je(jullie)zelf.

Ik heb overigens vorige week te horen gekregen dat ik per 1 okt een vaste baan krijg. Mijn baas is op de hoogte van onze 3 mk en weet dus dat ik elk moment weer kan komen vertellen dat ik zwanger ben. Toch willen ze me voor vast hebben, super gewoon! Ik heb trouwens gisteren weer positief getest, dus hoop idd over een aantal weken te mogen melden dat ik  half april met zwangerschapsverlof ga. :)

Succes op je werk en geniet lekker van je zwangerschap!

groetjes,
Dion

Hallo

Ik ga het zeker zolang mogelijk voor me houden, ik had op mijn werk gevraagd of ik het twee manden van te voren zou horen.
Dat hadden ze me ook toegezegt met het sollicitatiegesprek, maar nu vinden ze het ineens niet meer nodig.

Dus ik ga nu ook echt aan mezelf denken.

Groetjes

dat is raar dat ze je het eerst 2 maanden van te voren willen mededelen en nu ineens niet meer. wellicht staat er iets over in de cao.
mijn contract loopt eind nov. af. en ik hoor het 1 oktober. nu weten ze bij mij al lang dat ik zwanger ben, ga halverwege nov. met verlof.

maar het is wel even spannend nog, maar dat komt gewoon door de hormonen denk ik. als collega's zeggen maar tja jij bent nu natuurlijk wel zwanger....

Terug
Bovenaan