bijna einde contract en zwanger

Normaal zou je het (waarschijnlijk) ook pas met 12 weken op je werk vertellen, dus ik zie geen reden waarom je nu ook niet zou wachten tot 12 weken.
Je bent nu 5 weken zwanger en (wat ik nu ga zeggen klinkt misschien heel lullig, maar zo is het niet bedoeld) het kan nog alle kanten op met je zwangerschap.
Straks ga jij deze week vertellen dat je zwanger bent, geven zij jou geen contractverlenging en als het dan mis gaat met je zwangerschap, zit je straks zonder zwangerschap en zonder werk.
En zoals iemand eerder al zei, je baas houdt in die zin ook geen rekening met jou. Dus waarom zou jij nu dingen anders aanpakken als anders om hem/haar.

Succes en laat je niet onnodig in de stress brengen hierdoor, nergens voor nodig.

Groetjes Elise

En dan nog even een aanvulling op de rest van de meiden:
Ik wist niet dat ik al zwanger was. Voor het zelfde geld kom je er pas met 12 weken achter... dan zeggen ze toch ook niet van ... je hoeft niet meer te komen. Gewoon lekker je mondje dicht en nog even alleen genieten van je zwangerschap.

Heel veel succes en ben nu al benieuwd hoe het af loopt :)

Groetjes,

Frieda
mv Kyra 07-06-2007

Hallo

Ik ga het ook proberen zolang mogelijk voor me te houden.
Alleen het is echt een klein bedrijfje dus je kent ze allemaal erg goed.

Maar ja toch maar even aan me zelf denken

Groetjes

He mama,

Ik zou niets vertellen hoor als ik jou was..Je bent nog geen 12 weken en dan hoor je het officieel door te geven aan je werkgever. Stel het zo lang mogelijk uit ik was ook zo eerlijk en ben meteen ontslagen ..Had ik weer een andere baan ben inmiddels 27 wk en 4 dg zwanger en ben 17 augustus ook weer ontslagen. Alleen omdat ik last heb van me bekken ze willen je gewoon niet PUUUUUR om je zwangerschap zo asociaal. Nu ga k lekker genieten van thuis zitten en als ik ben bevallen solliciteren voor een parttime functie dan maar..
Echt een drama allemaal...

NIET VERTELLLLLENNNNN liefsss van ons

Hoi Indy,

Als ik jou was zou ik het ook pas na 13 weken vertellen.
Ten eerste is de spannende periode van je zwangerschap voorbij en heb je als het goed is ook je eerste echo gehad.
En dan heb je toch je contract binnen, zou ik me ook niet schuldig over voelen hoor.
Ik heb het zelf meegemaakt dat mijn contract niet verlengd werd toen ik al 7 maanden zwanger was!
Mijn contract zou in oktober omgezet worden in vast, en toen ik zwanger was heb ik mijn manager en de manager pz er nog naar gevraagd.
Maar nee, ik hoefde me absoluut geen zorgen te maken over mijn contract, ze waren super tevreden over me en het zou allemaal goed komen!
Maar toen ik vervroegd met verlof was gegaan i.v.m. rugklachten en nog even langs mijn werk ging om gedag te zeggen, kreeg ik mooi te horen dat ik niet meer terug hoefde te komen!
Een of andere rotsmoes over mijn pt dagen en mijn motivatie die naar beneden was gegaan (want ze mogen natuurlijk niet de  zwangerschap als reden aanvoeren).
Die bazen kunnen meedogenloos zijn hoor, dusse...lekker mondje dicht houden!
Succes!

Groetjes Anna

Oh ja, en 13 november heb ik een wolk van een dochter gekregen .
En werk nu dichter bij huis  en kreeg heel snel een  vast contract (want deze baas is gelukkig wel relaxed).

hallo indy

als ik jou was zou ik het ook zeker niet vertellen. ten eerste kan het nog fout gaan.
klinkt hard en is natuurlijk ook niet te hopen. maar laten we realistisch blijven die
kans is er gewoon. en dan zit jij zonder werk, want laten we eerlijk zijn die bazen
managers enz. zitten niet te wachten op zwangere vrouwen. zij spelen het hard maar
dat kunnen wij ook!!!! het is natuurlijk te hopen dat je het nog een tijdje kan verbergen,
zonder kotsend door de zaak te rennen bijvoorbeeld. dan krijgen ze al gauw een vermoeden. maar wacht eerst ff dat contract af en vertel het pas met 12 tot 13 weken.
je bent echt niet verplicht om het eerder te melden hoor. en ze zullen je misschien
nog wel een schuldgevoel aanpraten ook. maar niks van aan trekken!!!!!!

ik heb zelf nu ook problemen op mijn werk, maar helaas voor mijn baas heb ik een
vast contract. heb ik al ruim 9 jaar, maar ineens functioneer ik niet meer volgens hem.
ik heb hem wel ff duidelijk gemaakt dat ik heel goed weet dat dit onzin is en dat ik
weet dat ik niet ontslagen mag worden. ook heb ik de vakbond ingelicht, hij behandeld me nu echt als een hond. maar helaas kunnen ze weinig doen en gebeurd
dit nog veels te vaak.

wees vooorbereid en succes met je  contract

veel liefs hopvrouw

Het is wat met die bazen.

Ik heb nog een sollicitatie lopen bij het ziekenhuis. Ik moet er woensdag heen. Ik kan niet meer verzwijgen dat ik zwanger ben. ben inmiddels 22 weken. Ben eens benieuwd hoe daar wordt op gereageerd.

liefs
talke

Terug
Bovenaan