Bijna jaar bezig met zeer onregelmatige cyclus, wie nog meer?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn naam is "tjoller". Gebruik niet mijn echte naam omdat nog niemand weet dat wij bezig zijn.
Ik heb in het begin al eerder op het foum gezeten maar ben er een ppos tussenuit geweest.
Wij zijn in april 2007 gestopt met de pil en sindsdien ben ik 5 maal ongesteld geweest met periode vtussen de 90 en 50 dagen. Dit is erg frustrerend omdat je zo niet kan berekene   wanneer je eisprong is. In het begin dacht ik steeds zwanger te zijn en heb ik verschillende testen gedaan maar nu weet ik dat het niet zo is en probeer ik er minder op te focussen.
Dat is wel moeilijk omdat in mijn vriendenkring de een na de ander zwanger word. Heel erg leuk maar soms steekt het wel omdat wij ook zo graag willen.
Ik ben laats bij de huisarts geweest en ik heb een bloedonderzoek gehad, hier was alles ok.
Ik moet ongeveer nog 4 weken wachten en als het dan nog niet met regelmaat komt wordt ik doorgestuurd.
Zijn er meiden die in het zelfde schuitje zitten??

Groetjes tjoller

hoi tjoller,
Ik zit in precies hetzelfde schuitje. ben ook eind april vorig jaar gestopt en heb een erg onregelmatige cyclus. ben nu zelf al bijna 4 maanden niet ongesteld geweest. was al een keer eerder naar de huisarts geweest maar die vond het toen nog te vroeg om me door te sturen. Maar 2 weken geleden ben ik opnieuw geweest en omdat ik toen al 12 weken niet ongesteld was geweest heeft hij me toch maar doorgestuurd. Ben vorige week voor het eerst met mijn vriend bij de fertiliteits poli geweest. Ze hebben toen een echo gemaakt en bloed geprikt. Ik heb ook medicijnen gekregen om een menstruatie op te wekken en daarna moet ik hormonen slikken (clomid) om een ovulatie op te wekken. En ondertussen moeten ik en mijn vriend allerlei onderzoeken ondergaan. Vind het wel spannend om de medische molen in te stappen en ben erg benieuwd naar de uitslag. Maar het is allemaal voor een goed doel. Ben jij al eens bij de huisarts geweest?
Groetjes  

Hoi Femm,

Bedankt voor je reactie, ben gelukkig niet de enige met al die onzekerheden.
Ik ben drie weken geleden bij de huisarts geweest en zij wil het nog 6 weken de kans geven. Dat zou betekenen dat ik vandaag ongesteld moet worden maar nog niets te bekennen. Bloedonderzoek gehad maar dat was allemaal o.k. Bij mij ligt de gemiddelde ongesteldheid op 55 dagen en dat is te lang en ik kan het zo ook niet uitrekenen wanneer ik moet klussen
Over twee weken mag ik bellen en dan gaat ze me doorsturen naar de gynecoloog.
Dus we blijven nog maar even afwachten en hopen op een wonder.
Maar spannend zeg de molen waar jij in beland bent.
Heb je last van de medicatie ?????
En wanneer krijg je de uitslag???

Groetjes tjoller

Hoi meiden, ik ben eind maart 2007 gestopt en werd ook (bijna) niet ongesteld. Uiteindelijk na lang "zeuren" in augustus naar het ziekenhuis gegaan voor een inwendige echo en toen bleek dat ik PCOS had. Dat geeft een afwijking aan je hormonen waardoor er geen volldige eisprong plaatsvindt. Dit was een enorme klap voor ons, nu zijn we dus in de medische molen. Maar dat is onze enige kans dus ik probeer de moed erin te houden. Nu dus de 12e maand en nog niet zwanger... Moeten jullie ook niet eens vragen om een inwendige echo, dan weet je misschien wat meer? En als het dan goed zit, geeft je dat misschien wat rust?

Groetjes Lot

Hallo lotgenoten!

Gelukkig ben ik niet de enige! Ik ben in maart 2007 gestopt met de pil en zijn in augustus 2007 voor het echt begonnen, als je begrijp wat ik bedoel. Ik heb ook nog geen regelmatige cyclus en daar baal ik behoorlijk van.  
Ik heb wel een positieve zw test gehad in okt. maar die was heel licht  en na een week werd ik toch ongesteld. Of ik dus echt zwanger was ??!! Ik heb zo'n mijn twijfels.
ik mag volgende week naar de gyn. hopelijk word ik hier wijzer van.  Er zijn namelijk een aantal factoren die onze vruchtbaarheid hebben kunnen beinvloed.  (mijn cyclus34-44-32-34-40-35-53-34-?)
Ik ben al aan het temperaturen en ovu sticks aan het gebruiken. Ik heb mijn lh piek wel gevonden en mijn temperatuur gaat netjes omhoog maar nog steeds niet zwanger. Ondertusssen zijn mijn vriendinnen wel zwanger geworden! echt frustrerend!
Ik zou het leuk vinden als we elkaar op de hoogte houden hierzo op het forum!

Groetjes
E

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reactie. Goed om te weten dat ik niet de enige ben.
Mijn huisarts heeft gezegd dat ik pas kan terug bellen voor een verwijzing als het een jaar is en dat is dinsdag over een week.
Weten jullie of het langen wachttijden zijn om bij de gyneacoloog terecht te kunnen?
Zou ik al kunnen bellen???
Ik zal in ieder geval die inwendige echo onthouden.
Iedereen heel veel succes , zal voor jullie duimen.
Ik zou het ook fijn vinden om elkaar op de hoogte te houden.
Ik hoor het wel hoe het was bij de gyn, poppetje.

Groetjes

Hoi allemaal,
Ik kon redelijk snel bij de fertiliteits-arts terecht, was eigenlijk door mijn huisarts ook verwezen naar de gynaecoloog maar toen ik deze belde stuurde zij mij meteen door naar de fertiliteits afdeling ivm met mijn onregelmatige cyclus. Meteen de eerste keer kreeg ik al zo'n inwendige echo en een bloedonderzoek.
Ik ben nog niet begonnen met de medicijnen omdat mijn vriend vandaag weer voor 2 weken is vertrokken naar het buitenland voor stage. Gelukkig hoef ik dit keer ook niet echt 2 weken zonder hem te doen want ik heb een ticket gekregen van zijn vader om hem daar op te gaan zoeken. Dit gooide mijn plannen om te gaan beginnen met de medicijnen een beetje door de war maar nu begin ik meteen als ik terug kom. 2 dagen nadat mijn vriend terug komt heb ik een afspraak voor hem gemaakt om zijn zaad in leveren want dat gaat ook voor de zekerheid getest worden. In de weken dat hij weg is eet ik elke dag bij andere mensen en die pilletjes moet ik tijdens het eten nemen, dus wanneer ik terug kom moet ik iets bedenken om die medicijnen ongezien te nemen want anders ga ik daar vragen over krijgen. Maar een paar mensen weten dat wij hiermee bezig zijn. Hebben jullie een idee?
Ook moet ik op de 12e dag van mijn cylcus dan een echo laten maken,en zal daarna  een paar keer terug  moeten komen.  Hoe doen jullie dat op je werk?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen en zou het ook fijn vinden om elkaar op hoogte te houden.
Groetjes Femm

hoihoi,

ik zit nu op dag 86. eind maart ben ik naar de HA geweest, mede omdat mijn zusje en moeder PCO hebben. hij stelds zelf voor om een afspraak te maken met een fertiliteits arts, om dat uit te sluiten. hier ben ik erg blij om. ik ben in september gestopt met de pil.
maar al met al kan ik pas 4 april heen, dus dat duurt vrij lang.

groetjes lizzy

Terug
Bovenaan