Binnen het jaar zwanger 2e kindje

Hallo!

Ik vroeg me af of er hier meer vrouwen zijn die binnen het jaar zwanger waren/zijn van een volgend kindje en zou graag jullie ervaringen horen en delen :).

Vanochtend ben ik erachter gekomen dat ik na Een krappe 8 maanden weer zwanger ben van ons tweede kindje. Super pril dus nog. Ik ben nog niet eens ongesteld geweest :-l

We zijn natuurlijk super blij maar ik vind het ook heel erg spannend zo n tweede, nu je net gewend bent aan je ritme met nr 1. Ik voel me ook best onzeker hoe mensen (en werk) gaan reageren.

Mijn dochtertje is van november 2019 en ik was in september 2020 weer zwanger. Inmiddels 16 weken zwanger. 

Toen we het vertelde stond niemand er van te kijken en verwachtte het eigenlijk wel. 

Gefeliciteerd! Ik moet er zelf nog niet aan denken (onze dochter is nu 10 maanden), dus verder geen tips. Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap mag hebben

Onze dochter is van 23-9-2019 en ik ben 23-10-2020 bevallen van onze zoon. Wij wilde graag weinig leeftijdsverschil als het ons gegund zou zijn. Toen onze dochter 5 maanden was hoopte we dat het voor de zomer zou lukken en het was in 1x raak. Onze zoon is ruim 3 weken te vroeg geboren vanwege erge complicaties wat betreft mijn eigen gezondheid dus vandaar dat ze 13 maanden schelen ipv 14 maand. Ik vind het erg leuk!!
gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hebben ze bij jullie bij de verloskundige er nog iets over gezegd? Omdat ze adviseren 9-12 mnd te wachten eigenlijk natuurlijk...

Nee die hebben er niets van gezegd. Kennissen vroegen er wel naar of het een ongelukje geweest is.. vonden wij beetje vreemde reactie. Maar dat hou je altijd denk ik. 

mijn eigen gezondheid is helaas erg slecht. Ik had veelste hoge bloeddruk en daar had ik medicatie voor. Met 32 weken bleek ik 6 longemboliën in mijn longen te hebben. Medicatie sloeg telkens niet aan waardoor ik van 8 september tot zijn geboorte 3x ruim een week opgenomen ben geweest. Ze hebben me ingeleid maar toen maakte hij een slechte start helaas. Ze dachten aan een infectie ondanks antiobiotica bij de bevalling omdat ik drager van GBS bacterie ben. Achteraf bleek hij gewoon niet rijp genoeg om geboren te worden. Dus hebben we met hem een week op kinderafdeling gelegen. 

5 dagen erna ben ik weer opgenomen omdat ik aanhoudende buikpijn had. Ze zeiden allemaal naweeen. Het voelde niet oké maar toch maar doorgegaan omdat kraamzorg en verloskundige zei dat het normaal was en ik verder niet ziek/koortsig was. Toen ineens niet meer kunnen staan of zitten vd pijn. Gebeld naar ziekenhuis en bleek een placentarest. De rest van mijn baarmoeder stond vol met bloed vanwege bloedverdunners die ik gebruikte voor de longemboliën. Ik heb een spoed curretage gehad die flink gecompliceerd is verlopen. Ik ben daar ruim 2,5 liter bloed verloren en daarna werd ik op de uitslaapkamer niet goed en is het allemaal kantje boord geweest. 

nu gaat het naar omstandigheden goed. Ik heb alleen een conditie van niets, mentaal een behoorlijke klap gehad. Onze zoon maakt het gelukkig heel goed. Hopelijk ga ik zelf ook gauw weer opknappen! Maar desondanks is het heerlijk 2 van die kleintjes. 

zijn zus is nu ondanks dat ze pas 15,5 maand is zo lief voor hem. Ze gaat bij hem kijken als die huilt. Ze wil haar speentje met hem delen en aait hem over zijn hoofdje. Super schattig!

Oh jeetje wat heftig! Gelukkig is alles voor alsnog goed afgelopen en zijn jullie in orde, maar kan me voorstellen dat het wel een tijd duurt voor je daar fysiek en mentaal van bent bijgekomen.

Terug
Bovenaan