Binnen het jaar zwanger 2e kindje

Mijn dochter is in augustus 2019 geboren. In juni 2020 hadden we een positieve test. Ik ben op dit moment 30 weken zwanger. Onze kindjes schelen straks precies anderhalf jaar. We hebben hier heel bewust voor gekozen, niet verwacht dat het zo snel weer mocht lukken!
Aan de ene kant vind ik het pittig, ook omdat is nog steeds veel ziek ben in de zwangerschap. Ook moet mijn dochter natuurlijk nog overal bij geholpen worden. Aan de andere kant slaapt ze overdag nog twee keer, waardoor ik ook mijn rust kan pakken, wat echt een voordeel is. 
Ik denk dat alles twee kanten heeft. Zowel veel als weinig leeftijdsverschil. 
In onze omgeving bijna alleen maar positive reacties gehad. Ook een aantal keer gehoord, wat snel. Maar iedereen zijn menging..

Ook hier twee kindjes met weinig leeftijdsverschil. Eerste kindje is van september 2019 en het kindje in mijn buik wordt april 2021 geboren. Ze zullen straks 19 maanden schelen. 
We spraken de wens uit naar elkaar dat we graag met een maand of drie weer wilden proberen en toen was het al raak.
Bij mij heeft alleen de gynaecoloog gecheckt of ze de waarschuwing van zwanger worden binnen een jaar (na keizersnede) wel gegeven hadden. 
Nu 21 weken zwanger. Vond moederschap in combi met de misselijkheid en moeheid overdag wel heftig. Nu gaat het goed!

Wij hebben een zoontje van september 2019 en ik was na 7 maanden opnieuw zwanger. Nu 35 weken en verwachten onze volgende in januari. Bewust voor gekozen en mijn herstel na de eerste zwangerschap ging snel. We hebben ook een makkelijk kind dus voor ons stond eigenlijk niets in de weg. Meningen van anderen vind ik niet zo interessant, ons lijkt het heerlijk als ze straks samen kunnen opgroeien.
Uiteraard is het fysiek wat zwaarder maar onze zoon loopt dus dat scheelt een hoop tillen. Helaas wel nierstuwing gekregen maar dat heeft niets te maken met de tijd tussen de zwangerschappen, dat kan altijd gebeuren. 

Succes met je zwangerschap, hopelijk gaat het voorspoedig! 

Wij hebben een dochter van juni 2019 en ben nu 37 weken zwanger van de tweede. Bij ons schelen ze 18 tot 19 maanden straks. Ik ben al wat ouder en wilde er dus niet te veel tijd tussen laten zitten. Geen gekke reacties hoor!

Dank je wel voor jullie reacties!

Hebben jullie het idee gehad dat je lijf niet voldoende hersteld was? Ik heb dat idee voor mezelf namelijk helemaal niet, voel me goed en dat voelde ik me al heel snel na de bevalling. Plus het gaat met onze eerste ook gewoon heel goed, dus we voelen de ruimte ervoor ook.

Mijn dochter is van oktober 2019 en nu in verwachting februari 2021. 16 maanden zit er tussen. 
Bang voor mn lichaam nooit geweest. Ze zeggen ook juist dat het weer makkelijker is omdat je lichaam nog een beetje zwanger is waardoor je minder last hebt van banden en dergelijke. 
Als je je prima voelt zou ik me daar toch echt niet druk om gaan maken.

Leuk om te lezen! Ik ben ook net zwanger van de tweede, als alles goed gaat (het is nog heel pril) dan schelen ze bij de geboorte anderhalf jaar. Ik vind het dit keer ook wat spannender hoe mensen zullen reageren, maar denk er ook meteen achteraan dat dat onzin is! Als je er zelf maar blij mee bent toch? :)
Ik vind ook de praktische zaken wel spannend. Hoe dat gaat als je een dag in je eentje bent met die twee  kleintjes. Hoe dat gaat met opvang. enz enz..

Mevrouw Cactus: herken ik helemaal! Dus ons eerste en tweede kindje zijn (hopelijk als alles goed gaat) straks ongeveer even oud!

Hier ook de hoofdbrekens hoor hoe je dat logistiek moet doen. Maar vele zijn ons voor gegaan dus dat zal vast goedkomen!

Terug
Bovenaan