Binnenkort gaan bevallen en kraambezoek

Wij zouden wel gewoon bezoek toelaten thuis. We vragen wel om op voorhand even te bellen of een berichtje te sturen om te polsen of het kan zodat we zelf kunnen plannen wie wanneer komt. Zo staat er niet plots een hoop mensen voor de deur en kunnen we het bezoek spreiden. Zoals hierboven ook gezegd laten we de baby dan niet vasthouden door anderen. De enige andere personen die de baby zullen mogen vasthouden zijn onze ouders en onze broers en zussen. Bij veel mensen in onze omgeving heb ik al gezien dat zij een limiet zetten op wie de baby mag vasthouden. Met al dan niet gevaccineerd zijn houden wij ook geen rekening omdat ieder dit voor zich beslist en dit een vrije keuze is. Uiteraard lijkt het me wel logisch dat je niet op babybezoek gaat wanneer je je zelf niet goed voelt of effectief ziek bent. Zelf ben ik tijdens mijn zwangerschap wel gevaccineerd en geef ik nu dus ook antistoffen door aan de baby maar vaccins zijn geen ultiem wondermiddel en je kan inderdaad nog altijd ziek worden of de ziekte doorgeven. Dus voorzichtig zijn zal er sowieso wel inzitten.
 
Hier de deur redelijk gesloten gehouden voor bezoek maar dat was niet vanwege het hele covid gebeuren. Wanneer er iemand langskwam dan wel op afstand gehouden maar dat was meer omdat ik niet wilde dat iedereen aan onze baby zat.
Iedereen verzocht te appen als ze klachten hadden oid maar ik was meer huiverig voor het RS-virus.
 
[quote quote=10477641]Bij ons is het vaccineren of niet op visite komen.[/quote]Wat maakt het nou uit of iemand gevaccineerd is of niet. Je baby is niet gevaccineerd dus niet beschermd. Gevaccineerden en niet Gevaccineerden kunnen beide corona hebben en overdragen. Alleen mensen met vaccin worden minder snel ernstig ziek. Dus in theorie lijkt me dit nog gevaarlijker omdat ze mis niet in de gaten hebben dat ze corona meedragen. Maarja ieder z'n ding..
 
Net bevallen en iedereen komt gewoon langs.. ga het niet eens vragen of ze wel of geen vaccinatie hebben.. boeit me weinig aangezien ik zelf nog niet gevaccineerd ben..
En iemand met een vaccinatie kan nog steeds corona krijgen en het nog steeds verspreiden dus zou niet weten waarom ik mensen wel of niet buiten de deur moet houden..
mensen met een koortslip of die verkouden zijn etc wel.. maar dat is logisch neem ik aan..
 
Ik ben een maand geleden bevallen.

En bij mij mocht juist iedereen langs komen tenzij ze net zijn ingeënt .
Die mensen wil ik minimaal 2 weken niet in de buurt van mn baby.
Ken er teveel met griep verschijnselen de eerste dagen en zelfs corona gelijk een paar dagen na hun prik.

Dus nee. Die mogen lekker thuis blijven

 
Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Het is alleen niet kloppend dat gevaccineerde geen risico voor jou en jou baby zouden kunnen vormen. Ongeacht gevaccineerd of niet, iedereen kan iets overdragen naar een ander. Dat was voor corona-tijd ook zo.. alleen dacht men daar dan niet over na. Logisch dat geen bezoek komt als zij zich grieperig of verkouden voelen.. daarnaast kan kraambezoek ook langskomen zonder de baby aan te raken dus bindt je er niet zo op vast. Beslis evt als je baby geboren is en doe vooral waar jij je fijn bij voelt.
 
Terug
Bovenaan