Binnenkort gaan bevallen en kraambezoek

Bij mij kwam iedereen gewoon op bezoek. Als ze zelf klachten hadden bleven ze al thuis. En als mensen op bezoek kwamen hielden ze wel goede afstand en deden ze erg voorzichtig.
 
Het is echt niet zo dat er geen verschil zit in besmettelijk zijn en wel of niet gevaccineerd zijn. Ja je kúnt het nog steeds overdragen als je gevaccineerd bent, maar zonder symptomen ben je sowieso niet heel besmettelijk, en als gevaccineerde ben je dus nóg minder besmettelijk. Dat komt omdat gevaccineerden aanzienlijk minder virusdeeltjes bij zich dragen, en hoe minder er daarvan aanwezig zijn, hoe minder kans dat je het overdraagt. Een recente Amerikaanse studie laat zien wel 90% minder kans op een ander besmetten. Dat er nog steeds een kans bestáát, is echt een slecht argument om te zeggen, het maakt niet uit. Het studieresultaat lag ook in de lijn der verwachting. Dus als je daar onderscheid in zou maken, zou ik dat begrijpen; en dat is dus ook gewoon goed te onderbouwen, het is gewoon aangetoond (en het is dus ook logisch..).

Hoe dan ook, het is jouw persoonlijke keuze. Dit gezegd hebbende, als je het aantal bezoekers per keer en per dag begrensd, en vooral de 1,5m goed aanhoudt (en degenen met symptomen thuisblijven), is de kans op besmetting sowieso wel klein. Ik persoonlijk liet niemand mijn eerste vasthouden de eerste weken (was ook wel iets te vroeg geboren en was ook het advies), behalve de oma's. Maar zal dat nu weer zo doen verwacht ik, ongeacht vaccinatie of niet, is gewoon een persoonlijk iets. :) Ook het rs-virus zou ik een goede reden vinden om daar nog langer mee te wachten. Dus wat je ook wil, het is jouw kindje, dus jouw keuze!
 
[quote quote=10477582]Bij ons is iedereen welkom ingeënt of niet. Ik ga daarin niet discrimineren. Iedereen maakt zijn eigen afweging in het vaccineren. Ik ga ook niet weigeren omdat ze geen griepprik, dktp of iets dergelijks hebben gehad.Voor mij zijn ze nog steeds dezelfde mensen gevaccineerd of niet. Corona splijt de samenleving en daar weiger ik aan mee te doen.[/quote]
En zo is dat. Fijn dat er meer mensen niet aan de verdeeldheid meewerken ?
 
Wat ik zou doen: baby iig niet laten vasthouden, en als je dat wel wil bij bepaalde personen, handen stuk wassen!
En heeft iemand klachten, laat die niet langskomen. Bij verkoudheidsklachten mochten ze bij mij, baby geboren pré Corona, absoluut niet langskomen. Helaas logen bepaalde personen hierover en had mijn kind van nog geen 4 maanden uiteindelijk een ernstige bronchitis te pakken en was ik ruim 2 weken heftig verkouden. 
In een ander geval wilde iemand met koortslip mijn kind vasthouden. Koortslip kan dodelijk zijn voor baby's en heel veel mensen weten dit (ook)niet.
Ik merk dat mensen weer erg makkelijk worden en dus ook met hoesten en niezen afspreken, dus ik zou duidelijk communiceren wat je wilt.
Succes!
 
Ik ga in oktober bevallen.
En iedereen is gewoon welkom. Het is niet aan mij om mensen te vragen naar hun medische status. Heb je ziekte verschijnselen, ongeacht van welke ziekte, dan blijf je thuis.
Ik heb diverse studies en onderzoeken gelezen dat gevaccineerde het zeker ook kunnen overdragen. Het vaccin kan hoogstens het risico op een ernstig ziekteverloop verminderen. Dat geldt voor elk vaccin.
Verder is juist het opbouwen van een sterk imuunsysteem goed voor kinderen. Daar hoort nu eenmaal ook contact met mensen bij. Dat was voor corona al zo en zal nu niet anders zijn. 
Maar ieder moet het zelf weten natuurlijk hoe ze hun kraamperiode doorkomen. Maar stop aub met deze onlogische tweedeling! Juist in de kraamperiode moet liefde centraal staan.
 
Ik ben vorig jaar november bevallen, net voor de lockdown begon. Verloskundige en zkh hadden gewaarschuwd om heel voorzichtig te zijn de eerste weken omdat effecten bij baby's nog niet bekend waren. De lockdown bevestigde op dat moment mijn gevoel van voorzichtig zijn. We waren erg terughoudend met bezoek. 
Inmiddels is de tijd weer verder, mogelijk dat er meer onderzoek bekend is. Maar achteraf kijk ik terug op een saaie kraamtat bezoek betreft. Ik had sommige mensen toch liever wel op bezoek gehad achteraf gezien. Of binnen ipv achter een raam.
Qua vasthouden wilde ik alleen mensen van wie ik wist dat ze afstand hielden van anderen & dat ook konden qua werk/leefsituatie + vooraf handen wassen. Over dat laatste sta ik nog steeds achter. Alleen had ik achteraf wel liever meer mensen in huis toegelaten.
Mijn advies, volg je gevoel en praat er vooraf over met mensen die je dierbaar zijn
 
 
Door de vaccinaties is de kans op het krijgen én het verspreiden van corona significant kleiner, dus ik zou de niet ingeënte bezoekers afhouden. Als ze niet eens de moeite nemen om de samenleving te helpen om ons uit deze pandemie te halem, en het leven en de toekomst van mijn kind niet belangrijk genoeg vinden om een gratis prik te halen, mogen ze gerust achter aansluiten. 
Corona is geen griepje, het is een SARS virus wat longen, zenuwen, hart, brein beschadigt. Steeds jongere mensen gaan er dood aan - en het zou allemaal niet hoeven, als iedereen meedeed. Kinderen gaan niet meer dood aan polio en mazelen en pokken door vaccinaties - en Covid-19 zou dus ook verleden tijd kunnen zijn.
Ik ben in juni bevallen en goddank zijn al mijn vrienden en familie ingeënt. We hebben besloten om voorlopig geen familie in het buitenland te bezoeken.
 
Ik ga aan al mijn bezoek vragen of ze een mondkapje willen dragen, of ze nou wel of niet zijn gevaccineerd. Ik heb via mijn werk erg goede kapjes kunnen scoren en die krijgt het bezoek bij de voordeur. Ik moet er niet aan denken dat iemand mijn kleine meid ziek maakt. Niet alleen corona, ook RS of verkoudheid hoeft mijn gloednieuwe babietje niet mee te maken!!!
 
Terug
Bovenaan