blaasontsteking

hallo allemaal,

ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb.
heb namelijk een erg branderig gevoel bij het plassen en dit gevoel blijft vaak nog een tijdje na duren.
nu vraag ik me af of jullie hier ervaringen mee hebben? hoor dat dit vaker bij de zwangere vrouw voorkomt.
wat hebben jullie toen gedaan? en hebben jullie een antibiatica kuur gehad of ging het vanzelf weer over? Neem namelijk eigenlijk liever geen antibiotica nu ik zwanger ben.

heb ook gelezen dat het gebruik van cranberry capsules kan helpen om de blaasontsteking kwijt te raken?

groetjes angelique
 
Cranberriesap en overdosis vitamine C helpen tegen een beginnende blaasontsteking.(Ik neem dan ongeveer 15 van die tabletjes tegelijk in)Het zuur van de overige vitamine C die direct door je lichaam afgevoerd wordt dood vrij veel bacterien. Zou toch naar de huisarts gaan. Ze houden er met antibiotica echt wel rekening mee dat je zwanger bent hoor.
 
Hier zit de held wat betreft blaasontsteking!
Heb het denk ik wel al 50x gehad.
Ik heb het laatste jaar idd cranberrypilletjes gehad en daarna niet mee gehad! die helpen echt heel goed!
Ik heb het vrij snel, als ik een dag al te weinig drink ben ik al aan de beurt, ik neem dan 2 van die pilletjes en zorg dat ik veel drink en dan is het weg.
Vitamine C bruistablet helpt idd ook, het lieft die met citroenzuur, die brand de boel echt goed weg, maar volgens mij is deze uit de handel gehaald.
Bel wel even met je huisarts want het kan best gevaarlijk zijn. Je hebt wel ergens een bacterie en dus ontsteking in je!
Succes en sterkte! Blijf vooral veel water drinken en niet teveel koffie en thee...

Liefs (dokter hihi) Chantal
 
bedankt voor jeullie reacties,
chantal even een vraagje? welke cranberry gebruik je nu tijdens je zwangerschap? hoor ook wel berichten dat sommige niet kunnen tijdens de zwagerschap. dus ben benieuwd welke jij gebruikt dan weet ik welke ik ook kan aanschaffen.

en supertje dat van die vitamine c ga ik ook proberen, baat het niet dan schaat het niet. ;-)

groetjes angelique
 
Kijk inderdaad uit met de blaasontsteking. Je kunt wel zelf even proberen. Maar je moet er wel zo snel mogelijk vanaf. Zou toch de huisarts bellen (evt. via spreekuur) en even vragen wat het beste te doen en dan erbij vertellen dat je geen AB wilt!
 
@ Angelique, Cranberola van het merk Arkopharma. Ik heb het bij de plaatselijke DA weg.
Het is best prijzig, 16,25 voor 60 capsules.

http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/35448/Cranberola-Arkopharma/

Hier zie je hoe het er uit ziet en meer info. Er staat wel bij dat je de huisarts moet raadplegen voor gebruik, maar een 1e hulp arts in het ziekenhuis en de gynaecoloog hebben mij destijds verteld dat het een natuurlijk product is en dus absoluut geen kwaad kan. Maar als je het niet vertrouwd kun je altijd de huisarts even vragen.
 
Heb hier zelfs standaard een antibiotica-kuur in huis liggen. Slaat bij mij heel snel door naar nierbekkenontsteking. Maar sinds ik de vitamine C af en toe gebruik en cranberriesap drink (1 glas per dag) heb ik eigenlijk het afgelopen jaar geen gebruik hoeven te maken van de antibiotica. (vanaf mijn 14e heb ik meerdere malen per jaar blaasontsteking) Maar zoals ik al zei: zou toch naar de huisarts gaan en niet tot maandag wachten.
 
ik ben nu in iedergeval met cranberry sap en vitaminec 1000 bruis begonnen. helpt nog niet erg dus bel morgen ochtend de huisarts voor een afspraak.
nog bedankt voor de reacties.

groetjes angelique
 
Terug
Bovenaan