Blij dat ik vandaag op mijn werk ben...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ik ben blij dat ik vandaag op mijn werk ben. Mijn schoonzus komt vandaag bij ons op visite. Ik gruwel wel bij het idee dat zij mijn kleine meisje vasthoudt....
Mijn vorige zwangerschap was niet goed gegaan. Ons dochtertje was met 22 weken zwangerschap overleden. Omdat je dan al zover bent, moet je toch gewoon bevallen. Het was een bijzonder moment. We waren verdrietig, trots en gelukkig tegelijk als je zo'n klein hummeltje in je handen krijgt. We hebben haar Beau* genoemd. Ze is geboren op 7 december 2005.
Twee weken na de bevalling belt mijn schoonzus of we konden oppassen op haar kleine van 4. Ik zei tegen haar dat ik daar nog niet aan toe was en nog een hoop te verwerken had. Dat viel bij haar in het verkeerde keelgat en we waren een slechte oom en tante. Het was maar goed dat het fout was gegaan met de zwangerschap want we zouden toch nooit goede ouders zijn. Ik heb toen opgehangen en ben totaal ingestort. Ze heeft ook nog gemaild dat ik professionele hulp moest zoeken en dat ik niet zo dramatisch moest doen over een miskraam.
Jullie begrijpen hopelijk wel dat ik niets meer met haar te maken wil hebben.
Mijn vriend ziet haar nog wel, maar dat is meer voor zijn kleine neefje. Ze hebben eigenlijk ook maar heel weinig contact. Ik zou het liefste hebben dat hij helemaal geen contact meer met haar zou hebben. Ik vind het vreselijk dat zij Britt ziet.
Dat is toch geen overdreven reactie van mij na haar opmerkingen?
Al met al, ik ben blij dat ik op dit moment op mijn werk ben. Dat wel, maar ik ben met mijn hoofd ergens anders.
Dit moest ik even kwijt.
Groetjes,
Marie-José

wat een k*twijf zeg dat ze zo reageerd ze is notebenen zelf moeder
nou ik had haar ook nooit meer willen zien

geeft je groot gelijk
 mischien heeft ze zelf een cursus emotie uiten nodig
zal haar goed van pas komen

nou meid werkse vandaag

groetjes mariella

Hoi Marie-Jose,

Ik vind dat een hele normale reactie hoor dat je geen behoefte hebt aan contact met haar, wat een onbeschofte dingen om te zeggen als je net zoeits moeilijks hebt doorstaan!!!! Dat doe je toch niet!!!! Nou die zou er bij mij niet meer inkomen!
Ik snap dat je blij bent dat je op je werk zit, maar in je gedachten ben je toch thuis lijkt me.
succes met werken en laat je nog weten hoe het thuis gegaan is?
Groetjes Monique

Dat is echt een afschuwelijke reactie van haar geweest. Juist van iemand die zelf een kindje heeft zou je iets meer begrip verwachten. Echt sommige mensen, daar kan ik  gewoon niet bij. Kan me voorstellen dat je haar niet meer hoeft te zien.

Wat verschrikkelijk dat je eerdere zwangerschap is misgegaan.Pffff dat draag je je hele leven bij je denk ik.  Een miskraam lijkt me uberhaupt  verschrikkelijk,  en zeker als je al zo ver bent in de zwangerschap. Ik vind dat je met 22 weken nog nauwelijks van een miskraam kan spreken.  Veel sterkte.

Wat een vreselijk verhaal! Dat je met 22 weken je kindje verliest is heel verdrietig, en daar mag je toch gewoon om rouwen!!?? Dat je dan zo behandeld wordt is gewoon te erg voor woorden! Ook al heb je een miskraam gehad in de 1e drie maanden van je zwangerschap, dan moet je dat ook allemaal verwerken. Net of het verliezen van je kindje door een miskraam niet zo erg is! Ik hoor dat wel vaker, dat daar zo makkelijk over gedacht wordt. Daar word ik dan weer heel verdrietig van....
Kan me voorstellen dat je haar niet meer wil zien.

Heel veel sterkte!

Lien.

Hoi,

wat een stom mens zeg! Ten eerste is het met 22 weken geen mk meer en ten tweede heeft een mens gewoon tijd nodig om zoiets te verwerken!  Ik heb met iets meer dan 12 weken een mk gehad in 2003 en had ook tijd nodig... zeker als je dan kinderen, baby's of zwangere vrouwen ziet in die periode. Ik heb het daar moeilijk mee gehad tot zeker de uitgerekende datum toen, dus een paar weken is echt niet de tijd die je nodig hebt en dan ook nog eens zo'n mail sturen. Als ze zelf zoiets meemaakt piept ze wel anders! Ik kan daar echt boos om worden, om zulke reacties. Dat je nu geen behoefte aan haar hebt, snap ik heel goed. Gelukkig ben je er niet en hoef je haar vandaag niet onder ogen te komen.

Groetjes Ilona

Ow, men wat een bitch.

Ik zou ze de ogen uitgekrabd hebben geloof ik.
Ik snap heel goed dat je geen contact meer met iemand wil die zo reageert.
Ik geloof niet dat er iets ergers is dan je kindje verliezen in welke fase dan ook. Of dat dat nu in de zwangerschap is of daarna. Je bent toch moeder vanaf het allereerste begin. Tenminste zo voel ik dat hoor.

Ik begrijp dat je vriend zijn nichtje wel wil blijven zien, maar dan kan hij toch ook daar naartoe gaan.
 voel je niet schuldig hoor, ik vind je gevoelens helemaal terecht.

groetjes irene

sorry ik bedoel natuurlijk neefje.
dement?

valt best wel mee.

Terug
Bovenaan