Blijf van m'n buik!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik merk steeds vaker dat mensen aan mijn buik willen zitten, gewoon ongevraagd..

Vorige week had ik een feestje van mijn ouders, allemaal bekenden van hun daar, ik kende de meeste mensen niet eens... en ik had de hele avond door een polonaise aan mijn buik zitten.

Kijk, dat mijn familie, en goede vrienden dat doen, daar heb ik niets op tegen. En als ik het zat word, zeg ik 'nu ff niet'.

Maar als wild vreemden dat doen, dan sta ik zelf al met mijn bek vol tanden. Dit omdat ik dit zelf gewoon niet in m'n kop haal.. ik stel mezelf altijd de vraag als het om anderen gaat "zou ik dit zelf fijn vinden". Dus ik sta met mijn bek vol tanden, en ik wil mensen ook niet afschrikken.... maar ik heb het echt gewoon totaal gehad.
Maar het ergste vind ik, dat ik dicht klap, en dus niets zeg, en als ik wat zou zeggen, dan ben ik bang dat ik niet meer zo vriendelijk ben/blijf...

Wie heeft hier ervaring mee? En wat zou ik kunnen zeggen?

bvd
Liefss Nens

oh ja dat vond ik ook zo vreselijk, ik bleef het maar zeggen....misschien dat dit  helpt.....  

He meiden,

Ik ken het probleem nog niet, aangezien ik nog maar een hele kleine buik heb en dus veel mensen nog niet zien dat ik zwanger ben.
Ik weet wel HEEEL zeker dat ik het HEEEEL vervelend vind als mensen aan mijn buik gaan zitten zonder het te vragen!
Een van mijn goede vriendinnen is vorig jaar zwanger geweest en ik heb nog niet eens bij haar mijn hand op haar buik gelegd zonder het te vragen... laat staan bij een vreemde!
Ik denk dat ik erg vuil ga kijken mocht het me gaan gebeuren.... so people watch out

Succes!
Nymue

Het leek me heel vervelend als mensen aan mijn buik gingen zitten!
Ik was dan ook vastbesloten om zo'n tshirt aan te schaffen! Maar ik heb nergens last van!!! Misschien kijk ik heel smerig??? In het begin heb ik tegen veel mensen gezegd dat ik het vervelend vond als er ongevraagd aan mijn buik gezeten werd, maar ook vreemden of vage bekenden blijven er af of vragen het. Heel fijn! Maar waarom, ik weet het niet. Mijn buik is toch echt al goed zichtbaar...

Groeten,
Rosanne, 26 weken

Ik heb exact hetzelfde probleem. En om het te voorkomen ben ik niet naar de verjaardag   van mijn oma geweest. Heb er heel erg veel moeite mee.
Mijn schoonmoeder zit niet eens zomaar aan mijn buik, dan moet je als vreemde daar toch ook vanaf blijven. Als ik in de buurt van mensen ben die ik ken probeer ik beide handen op mijn buik te houden zodat ze het niet zomaar kunnen aanraken.
Ik vind het echt vervelend. Zelf zou ik het nooit zomaar doen, deed het niet eens bij mijn zussen zonder te vragen.

Waar is het respect gebleven???

Ik vind het vreselijk als mensen dat doen! En dat heb ik ook duidelijk gemaakt dat ik dat absoluut niet wil. Mensen die niet luisteren en toch aan me gaan zitten pulken aai ik terug over hun buik. Daar schrikken ze vaak van en trekken hun eigen hand ook gelijk terug.

Vind het ook bizar dat mensen dat doen trouwens, ken niemand die het leuk vind als een ander zomaar ineens aan ze zit te pulken maar blijkbaar ben je nogal aaibaar zodra je buik uit gaat steken.

hi,
Ik heb er ook al veel last van dat onbekende mensen aan mijn buik willen zitten, zelfs mij eigen family vraagt of het mag. Meestal zie ik hun hand al komen en zorg ervoor dat ze mijn buik niet aanraken door hun hand te pakken. Je moet wel snelle reactievermogen hebben ,maar het schrik ze goed af. En je hoeft er niks bij te zeggen, ze begrijpen je boodschap dan wel.

groetjes Suzanne 25,4 weken

Hallo,

Ook ik kan daar HEEL moelijk tegen.
Heb steeds het gevoel alsof niet alleen ik maar ook het kindje ervan schrikt.
En ook al schrokkken we er niet van...waaarom zouden ze er aan mogen zitten???
Een week geleden.
Mijn vriend had een waterpolo wedstrijd,dus alle kennissen,vrienden en totaal onbekende waterpolo supporters waren in het zwembad.
Ze kennen allemaal mijn vriend,dus aoutomatish kennen ze mij blijkbaar ook.
Na de wedstrijd stonden we nog wat te drinken aan de bar.Ik vertelde mijn vriendinnen hoe vervelend ik het vond als iedereen ongevraagt aan mijn buik zat.En tijdens mijn verhaal,18 mensen,ja,ACHTIEN,die even langs liepen en "heel attent" een aai op me buik deden.VERSCHRIKKELIJK!!!
Mijn vriendinnen moesten er enorm om lachen,want hun mannen kwamen ook even langs voor een aai...:)
Totdat een vrouw van 60 met een dikke snor een oor op mijn buik deed... Ze ging luisteren,zei ze.Ik ken haar,ze wil me altijd op mijn mond kussen als ze me ziet en daar heb ik nooit zo'n behoefte aan...
Ik wist niet hoe ik moest reageren.Ik bleef maar kijken,terwijl ze me helemaal vastgepakt had,voorover gebukt,met haar oor op mijn buik,2 handen om me heen en neus bijna in me K*T.
Ook giesteren,ging ik even bij mijn werk langs(nu ik verlof heb ga ik af en toe bij colegaes koffie drinken)Er werken 60 man daaren juist de mensen waar je helemaal niks mee hebt,gaan dan aan je buik zitten.Had giesteren 6 handen tegelijk op me buik zitten!Goh wat was dat iritant!

Terug
Bovenaan