blijven jullie ook werken na de bevalling?

A

Anoniem

Guest
ik ben nog nooit gestopt met werken ,en ben ook nu van plan om door te gaan
had met mn eerste 2 kids mn ouders als lieve oppas
ik werkte in een zorginstelling in de huishouding
toen mn zoon 4 werd wilde ik stoppen en er voor hem zijn als hij thuiskwam
maar ja op mn werk wouden ze me niet kwijt en omdat ik ook diploma helpende had kon ik een baan in de avonduren krijgen
2 avonden per week van 6 - 10
dit bevalt mij zo goed ,mn man is dan thuis dat ik met de derde en vierde gewoon ben blijven werken en ook is het goed te doen dus ik denk nu met de vijfde dat ik het ook gewoon blijf proberen
je bent er even lekker tussen uit he?
even uit de peuters/kinderen
even lekker onder je collega,s
ik heb het gewoon   nog nodig
en financieeel is het altijd even lekker meegenomen [heb er mooi de zwemlessen van de kids mee betaald]haha
weten jullie al of jullie gaan blijven werken en hoe je dat gaat regelen?

Hoi,

ben zwanger van de eerste en dus nog geen ervaring met werken na de bevalling. Zoals het er nu uitziet zal ik gewoon moeten blijven werken...mijn vriend en ik redden het financieel niet als ik stop met werken. Zal gewoon fulltime door moeten werken.
Totaal nog geen idee hoe alles gaat lopen...ben bezig een creche te regelen maar is allemaal erg moeilijk.............
Zou graag in de positie zitten dat ik minder kan werken maar helaas kan dat gewoon niet........ik ben wel altijd op vrijdag vrij en mijn vriend op maandag dus gelukkig hoeft de kleine dan maar 3 dagen naar de creche......

Jennifer

Hoi,

Ik ben zwanger van de derde en ben na de geboorte van mijn eerste 3 dagen gaan werken. Dat ging na de geboorte van de tweede ook goed en zo zal het na de geboorte van de derde ook gaan. Ik vind het wel lekker om ook te werken. Wat afwisseling tussen de kinderen en het volwassen leven. Ook mijn kinderen vinden het prima en doen het erg goed op deze manier. De oudste gaat naar school en de naschoolse opvang  en de jongste gaat twee dagen naar het kdv en 1 dag naar de oppasoma.

Als het kan zou ik wel 2 dagen willen gaan werken, maar eerst even wachten tot mijn man klaar is met zijn studie en wat meer verdient, hihi...

Groetjes Paula

hoi,

Ik ben na de geboorte van mijn dochtertje 3 middagen gaan werken. Tijdens mijn zwangerschapsverlof zijn we verhuisd en dit was het eerste dat ik tegen kwam.
Tijdens schoolvakanties werk ik 5 dagen van 9 tot 6.
Mijn dochter gaat naar het kdv.
Ik ben nu zwanger van de 2e (wat klinkt dat raar ik weet het nog maar net!) en als mijn contract verlengd wordt zal ik ook zo door blijven gaan.
Als de oudste over 2 jaar naar de kleuterschool gaat zijn deze uren niet meer logisch natuurlijk, maar dat zien we dan wel weer.
Ik moet er niet aan denken om niet te werken!

groeten Elke

Hey,

Ik stop "voorlopig"  met werken na de bevalling. Voor het financiele hoef ik het niet te doen. Al zouden we dan wel vaker op vakantie kunnen.....

Later wil ik misschien nog 1 dag gaan werken. Al is het dan ook voor de contacten.

Ik ben 29 weken zwanger van de 1e.

Groetjes...

Hoi!

Ik ga na mijn zwangerschapsverlof gewoon weer aan het werk voor drie dagen in  de week. Mijn vriend is 1 dag thuis en ik twee, de overige dagen gaat ons kindje naar de creche. Ik zou niet constant thuis willen zitten, denk dat ik daar heel sjaggie van wordt.. heb het idee dat mn wereldje dan zo klein wordt. Plus dat ik mn werk ook gewoon heel leuk vindt en goed verdien. Nadeel is ook als je er tussenuit gaat dat je daarna altijd weer onderaan de ladder begint, dan kun je misschien beter, minder gaan werken dan groei je meer mee met de rest..

Ik ben nu bijna 34 zwanger van de eerste! Nog twee weekjes werken en dan eindelijk verlof!! :)

Groetjes!

Zelf ben ik na de komst van de 2e gestopt met werken. De oudste was toen 1,5.
Toen hij er was ben ik 2,5 dag blijven werken.
Door allerlei dingen bij elkaar (waarbij de belangrijkste was dat ik eigenlijk het liefst zelf die eerste jaren voor mijn kindjes te willen zorgen)  heb ik na de bevalling van de 2e besloten te stoppen.
Nu is de 3e onderweg en ga nog niet direct weer aan het werk.

Als ik werk had gehad wat ik in de avonduren had kunnen doen dan was ik waarschijnlijk wel blijven werken, maar ja echt een 'dayjob' en over het algemeen voor minimaal 20 uur en het liefst nog iets meer. Dat moet dus nog maar even wachten... als de jongste  naar school gaat ga ik om me heen kijken.... wie weet waar we dan tegenaan lopen!

groetjes,
Marije

Hallo,

Zoals het er nu uit ziet blijf ik 3 dagen werken,
helaas kan mijn vriend door zijn functie niet parttime werken.
Ik zou het zonde vinden om niets met mijn studie te doen of over een
aantal jaren weer opnieuw te moeten beginnen.
Zeker omdat je dan niet meer op de hoogte bent van de ontwikkelingen ed.
Daarnaast hebben wij niet het geluk een huis te hebben gekocht voor de sterke
waardestijgingen en dus de hoofdprijs betaald.
Sommige buren hebben in guldens minder betaald dan wij in euro's, dus ook financieel
is het gewenst.

Daarnaast zou ik volgens mij helemaal gek worden van de hele dag thuis zitten.

Hoe gaan jullie het doen met de avondvullende activiteiten als sporten, vrijwilligerswerk, hobby's ed?
Wij zijn nu gemiddeld drie tot vier avonden weg door de week, daar zal wel echt verandering moeten komen, hebben jullie daar al over nagedacht?

Terug
Bovenaan