blijven jullie ook werken na de bevalling?

Hoi

zoals ik al eerder schreef is minder werken voor ons geen optie.
Zal dus gewoon fulltime moeten blijven werken maar doe het in 4 dagen en mijn vriend ook. Creche dus voor 3 dagen.....Mijn vriend is militair en moet dus ook rekening houden met de uitzendingen, de oefeningen en alle andere dingen....dus denk geen avondvullende activiteiten voor mij.....want ik weet van tevoren nooit wanneer hij thuis is.

Jennifer

Ik ben nu bijna 9 weken zwanger van ons eerste kindje.
Deels heb ik weinig keus, zal ik voor de financien moeten blijven werken.
Ik zit echter wel ik de luxe positie dat ik minder kan gaan werken.
Aan stoppen zou ik ook niet willen denken, vindt mijn werk nog veel te leuk!
Zou daarnaast gek worden als ik de hele dag thuis moest zijn.

Werk nu nog 20 tot 30 uur per week in de thuiszorg, wil na de bevalling graag 16 tot 20 uur per week gaan werken.
Oppas is bij ons niet echt een probleem; mijn vriend werkt regelmatig, ik onregelmatig en de momenten dat we alle twee werken gaat mijn zusje oppassen.
Zij is al moeder van twee peuters,  dan  3 1/2  en bijna 2, dus denk dat ons kindje daar wel op zijn of haar plek zal zijn.

Hallo,

Ben zwanger van mijn 1e kindje. Ik blijf werken na de bevalling. Werk nu fulltime (36 uur) en kan na de bevalling kiezen om minder te gaan werken, of eerst ouderschapsverlof opnemen. Dat wordt voor 50% doorbetaald. Dus ik denk dat ik het laatste doe.
Ben  van plan om 28 uur te gaan werken, ene week 4 dagen, andere week 3 dagen.
Mijn man gaat 32 uur werken (4 dagen).
Het plan is dan dat ons kindje 2 dagen per week naar de crèche gaat.
In de ene week ben ik dan de resterende dag ook vrij, in de andere week willen we de oma's vragen om op te passen.
Ja we hebben het al helemaal bedacht, al is het nog maar pril

Oh ja, deels moet ik ook blijven werken vanwege de financiën.
Maar aan de andere kant heb ik veel te leuk werk om het op te geven.
Zou denk ik helemaal gek worden om in dat kleine wereldje met je kind te zitten!

Hoi iedereen,

Ook ik blijf werken.

wil van 38 naar 32 uur.
De woensdag vrij, want ik wil niet mijn kindje 4 dagen achter elkaar naar de opvang brengen.

Verder willen wij onze hobby's gewoon behouden!
Mijn grootste hobby is de toneel en dit is maar een half jaar nooit het hele jaar door.
En verder verschillende hobby's maar niet echt op vaste dagen dus dat is vast wel in te plannen!

is iemand van jullie trouwens bekend met gastouders?
Of het gastouderbureau flexmoeders?

Liefs
Anita

Ik denk dat wij gaan voor kinderopvang ipv gastouder.
Als je gastouder ziek is of op vakantie gaat, zit je al met een probleem.
Daarnaast hebben ze bij de kinderopvang toch meer opleiding,
voor gastouder zijn de normen niet zo streng. En ik zie best wel vaak mensen hun
kind opvoeden op een manier hoe wij dat niet zouden willen. Ik neem aan dat ze op
een kinderopvang wel duidelijke regels etc hebben.
En als de baby ziek is, heb ik zelf vrij veel vrije dagen, en al besloten om zoveel
mogelijk de dagen te gaan werken als mijn moeder vrij is, zodat zij eventueel ook kan
oppassen.
Daarnaast zit het kinderopvang op een paar minuten loopafstand van ons huis.
Als gastouder zou ik mijn moeder kunnen vragen, maar dan beperk ik haar ook in haar dingen plus daarnaast werkt zij ook, dan vraag ik haar liever bij bijvoorbeeld ziekte of een leuk logeerpartijtje als we 's avonds iets hebben of iets met zijn tweeën willen doen.
Zodra ik "het" bekend heb gemaakt, maak ik een afpraak voor een rondleiding bij  de kinderopvang die we op het oog hebben.

Wij blijven allebei gewoon 32 uur werken en zijn dus beiden sowieso al 1 dag thuis, (op verschillende dagen: heerlijk tot nu toe, zo'n dagje voor jezelf). Daarnaast hebben we allebei het grote geluk dat we een dag thuis kunnen werken straks, dus er blijft nog 1 dag over om opvang te regelen en dat willen we graag via gastouderopvang doen, liefst iemand uit onze kerk...
Wij willen expres geen KDV, want daar lopen vaak van die jonge grietjes rond, en wisselt het personeel zo veel. Ik begeleid zelf jongeren die weer terugkeren naar school en ik vind het altijd heel gaaf als die meiden bijvoorbeeld op een KDV ook een kans krijgen bijvoorbeeld een leerwerktraject te doen, maar eerlijk gezegd wil ik m'n eigen kind dara liever niet hebben.
Bovendien wil ik m'n kind ook gewoon kunnen brengen als het ziek is, koorts heeft, enzovoort en moet het geen probleem zijn als wij files hebben/vertraging met de trein: we wonen namelijk ruim een uur reizen van ons werk vandaan. Bij een KDV gaan ze op een gegeven moment gewoon dicht en wij zijn beiden niet vroeger dan kwart over 6 thuis als alles volgens planning gaat...

Ook ik moet er niet aan denken fulltime thuis te zitten, miets voor mij, ik zou me ontzettend gaan vervelen, denk ik. Da's straks in de praktijk nog even meemaken hoe dat in het echt is, maar ik ben wel vrij nuchter aangelegd en doe m'n werk graag, :)
Bovendien moeten we beiden blijven werken om ons huis te kunnen betalen, (en dan hebben we nog in de goedkoopste categorie gekocht... :-( Huizen zijn gewoon te duur).  In de toekomst zal mijn man wel fors meer gaan verdienen en zou ik eventueel minder kunnen gaan werken en daarnaast heb ik ook plannen om in de toekomst een eigen praktijk te vestigen, (ik ben therapeut), dat zou ook meer vrijheid geven en dan ga ik ook meer verdienen, (want tegen m'n huidige karige loon ga ik geen therapie geven, :)
Nouja, allemaal plannen nog, we zullen zien hoe het de komende jaren echt gaat lopen, :)

na de 1e ben ik drie dagen gaan werken, na de 2e zou ik 2 dagen gaan werken (ouderschapsverlof) maar dat beviel zo slecht en ik wilde zo graag thuis zijn dus toen ben ik na een paar weken gestopt en nu is de 3e onderweg en ik blijf lekker thuis, als ze straks allemaal op school zitten ga ik wel weer wat doen maar vooropig geniet ik deze jaren lekker thuis.

Terug
Bovenaan