Wij blijven allebei gewoon 32 uur werken en zijn dus beiden sowieso al 1 dag thuis, (op verschillende dagen: heerlijk tot nu toe, zo'n dagje voor jezelf). Daarnaast hebben we allebei het grote geluk dat we een dag thuis kunnen werken straks, dus er blijft nog 1 dag over om opvang te regelen en dat willen we graag via gastouderopvang doen, liefst iemand uit onze kerk...
Wij willen expres geen KDV, want daar lopen vaak van die jonge grietjes rond, en wisselt het personeel zo veel. Ik begeleid zelf jongeren die weer terugkeren naar school en ik vind het altijd heel gaaf als die meiden bijvoorbeeld op een KDV ook een kans krijgen bijvoorbeeld een leerwerktraject te doen, maar eerlijk gezegd wil ik m'n eigen kind dara liever niet hebben.
Bovendien wil ik m'n kind ook gewoon kunnen brengen als het ziek is, koorts heeft, enzovoort en moet het geen probleem zijn als wij files hebben/vertraging met de trein: we wonen namelijk ruim een uur reizen van ons werk vandaan. Bij een KDV gaan ze op een gegeven moment gewoon dicht en wij zijn beiden niet vroeger dan kwart over 6 thuis als alles volgens planning gaat...
Ook ik moet er niet aan denken fulltime thuis te zitten, miets voor mij, ik zou me ontzettend gaan vervelen, denk ik. Da's straks in de praktijk nog even meemaken hoe dat in het echt is, maar ik ben wel vrij nuchter aangelegd en doe m'n werk graag,

Bovendien moeten we beiden blijven werken om ons huis te kunnen betalen, (en dan hebben we nog in de goedkoopste categorie gekocht... :-( Huizen zijn gewoon te duur). In de toekomst zal mijn man wel fors meer gaan verdienen en zou ik eventueel minder kunnen gaan werken en daarnaast heb ik ook plannen om in de toekomst een eigen praktijk te vestigen, (ik ben therapeut), dat zou ook meer vrijheid geven en dan ga ik ook meer verdienen, (want tegen m'n huidige karige loon ga ik geen therapie geven,

Nouja, allemaal plannen nog, we zullen zien hoe het de komende jaren echt gaat lopen,