blijven jullie ook werken na de bevalling?

Hoi
ik ben voor het eerst zwanger en we krijgen er twee tegelijk! op dit moment werk ik maar 10 uur en ben ik aan het afstuderen. ik hoop voor dat ze komen in ieder geval afgestudeerd te zijn, en hou dan mijn 10 uur baan aan, misschien word die binnekort uitgebreid met een aantal uur. dat zou dan voor de eerste tijd prima zijn. Misschien neem ik wel na mijn kraamverlof ook nog een maandje extra ouderschapsverlof, om aan die twee   te kunnen wennen.. en ons nieuwe schema!
hoop daarna ook zo'n drie dagen te gana werken. mijn man is één dag thuis en ik werk veel avonden, dus met 1 of twee dagen opvang redden we het dan wel. we moeten misschien alleen iets voor de avonden regelen, omdat mijn man ook veel avonden werkt. we werken allebei in een kerk, dus veel vergaderen etc. in de avonduren..
ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan!
maar we hebben nog even ben nu bijna 13 weken!
groetjes
susanne

Hoi,

Ik ben nu 25 weken zwanger van de 2e, werk sinds 2004 (toen mijn zoon geboren is) 3 dagen en dat blijf ik na de bevalling in augustus/september ook gewoon doen. Financieel zal ik wel moeten, zonder mijn salaris redden we het niet.

Trouwens, ik moet er niet aan denken om 7 dagen in de week thuis te zitten in het "luiers en flesjeswereldje". Ik bedoel: ik ben behalve moeder ook nog gewoon vrouw en mens,  heb uitdagingen nodig.

Qua opvang is de keuze voor mij eenvoudig, mijn zoon van 4 gaat al sinds dat hij 3 maanden was  2 dagen naar een gastouder en 1 dag naar opa & oma. Voor ons 2e kindje wordt dit hetzelfde. De gastouderopvang bevalt ons prima en als ze op vakantie gaan, is er altijd een mouw aan te passen.

Nu dit jaar gaan de gastouder en opa&oma toevallig tegelijkertijd op vakantie, maar gelukkig hebben mijn man en ik allebei flexibele werkgevers en is het zo opgelost. Ik begin eerder en ga eerder naar huis om onze zoon op te halen van school en mijn man begint later zodat hij hem kan wegbrengen 's morgens.

Ik wil maar zeggen, kinderen krijgen is keuzes maken en dat je zelf niet altijd gelukkig bent met de keuzes die je hebt, dat kan ik me heel goed voorstellen.

Groetjes,
Karin

Terug
Bovenaan