Bloedingen

<p>Hoi Dames,</p><p>Yes wij zitten in ronde 1 en 20 september is mijn NOD dag, nog even te gaan. Nu heb ik de afgelopen dagen veel steken en branderig gevoel in mn baarmoeder. Net bij het plassen zie ik dat ik oud bloed verlies, niet veel alleen bij het afvegen. Zit op 5/6 dagen na mijn eisprong. Toch word ik er niet blij van, de afgelopen 3 maanden heb ik continu last van doorbraak bloedingen die gerust 5 dagen kunnen duren en dan door naar de menstruatie. Nu zou ik graag een echo willen om eens te kijken waar dit vandaan komt, helaas vind de huisarts dit niet nodig. </p><p>Herkennen jullie die tussen tijdse bloedingen? Iemand enig idee waar dit vandaan komt?</p><p> </p><p>Groetjes</p>

Hoi Olifantje, 
Ik ben ook al enkele maanden pilvrij en wij zitten momenteel in ronde 2. 
Ik herken de veegjes wel. In ronde 1 had ik dit ook en zou dit enkele dagen geweest zijn rond de tijd van innestelling. Ik was toen ook 5 dagen overtijd en had toen ook 5 dagen veegjes. Spijtig genoeg is mijn menstr. nadien toch doorgekomen.
Nu in ronde 2 heb ik terug dezelfde veegjes de eerste dag lichtroze, de 2de dag bruine maar dan enkele dagen voor de periode waarin ik normaal mijn ovulatie heb.  Dus hoop ik nu op een ovulatiebloeding.
Ook herken ik de hele pijnlijke steken in mijn baarmoeder. In de periodes dat ik veegjes heb zijn deze ook heel erg aanwezig. Ik kan dan zelfs dubbelplooien van de pijn. 
Zelf heb ik dus momenteel nog geen idee van waar het komt.

Hoi Olifantje, 
Wat grappig, ik zit ook in de eerste ronde en mijn NOD is ook 20 sept. Spannend he..? Wel vervelend die onzekerheid over tussentijdse bloedingen, ik heb dat zelf niet (ook niet eerder gehad).
Maar wel heb ik steeds een zwaar gevoel alsof ik ongesteld moet gaan worden. Terwijl het daar ook nog wel erg vroeg voor is (voor mij nu dan dag 18 in mn cyclus). 
Wanneer ben je precies gestopt met anticonceptie? Kan het zijn dat je hormonen/cyclus daarvan nog van slag zijn? Overigens kan het ook zijn dat je een blaasontsteking hebt, dat branderige herken ik zelf in elk geval niet?
Ik duim voor je op een positieve test straks!

Hi meiden, ah wat spannend!! En Filo ook op de 20ste ik ga duimen hoor?
Ik ben al ruim 3 jaar van anticonceptie af, dat kan het gelukkig niet zijn, blaasontsteking ook niet hoor! Het is echt heel licht en branderig maar niet storend (is nu ook weer voorbij) na 3 jaar zonder pil herken je klachten wel maar nu zijn het precies pijntjes die ik niet ken (hoezo ik word gek haha)
We gaan het afwachten, heb het in periodes dat het doorbreekt en nu is het alleen maar verwarrend! Mocht het na morgen ophouden heb ik nog goeie hoop!
We gaan duimen en houden jullie mij op de hoogte??

Ik schat mn kansen toch klein in... Net flink wat drupptjes bloed verloren, zit nu op dag 20. Vind het te vroeg voor een menstruatie maar geen idee wat het wel kan zijn? dit is nu de 4e maand dat ik deze bloedingen heb, vind het helemaal niks

@olifantje hmm, ik dacht aan innestelingsbloeding misschien, maar als je dit vaker hebt is dat het misschien niet.
Heeft de huisarts helemaal niks nagekeken? Een uitstrijkje gedaan bijvoorbeeld? Vind het maar gek dat ie er helemaal geen aandacht aan besteedt verder. En frustrerend want dan voel je je ook niet serieus genomen!
Ik voel ook wat 'vreemde' dingen gebeuren, maar heb geen idee wat het te betekenen heeft. Ik zit op dag 19 dus er zit echt niks anders op dan afwachten

@Olifantje, ik heb het vorige ronde en deze ronde gehad. Vorige ronde echt 7 dagen voor mijn nod wat bruine veegjes af en toe dus veel te vroeg voor nod. Deze ronde was het op dag 5 voor nod met helder rood toen 3 dagen bijna niks af en toe bruine afscheiding en toen mijn nod.
Omdat het zo vroeg was en ik dit nooit had dacht ik in eerste instantie (of hoopte) een innestelingsbloeding maar helaas want beide keren brak mijn menstruatie aan. Nu is het heeel normaal om voor nod wat bloed te verliezen. Jou lichaam weet dan namelijk al of het zich moet klaarmaken voor een zw of niet en op dat punt zal het hormoon steigen (als je zwanger bent) en ga je dus niet meer ongesteld worden. Als je niet zwanger bent zakt een bepaald hormoon waardoor het kan zijn dat je al even wat bloed verliest of oud bloed want je lichaam gaat zich voorbereiden op de menstruatie.
Het is dus heel normaal in de laatste fase van je cyclus en ik denk dat het voor de dokter daarom geen nood is om te controleren. Ook kan het om een innesteling gaan maar dan moet het "bloeden" na dag 2 afnemen en stoppen.
Lang verhaal sorry! Maar omdat ik het zelf ook had en zo raar vond ben ik er achteraan gegaan

@Film
Het bloeden is  nu weer gestopt.. snap er niet veel meer van. De arts heeft toen gezegd dat ik "jong en gezond ben, dan zit je lichaam gewoon vol hormomen" pas als we langere tijd aan kindjes bezig zijn moet ik aan de bel trekken. Zit op dag 21 nu, als het de komende dagen weg blijft is het zeker anders. Heb ook nooit fel rood bloed tussendoor gehad. Spannend he meid, heb jij een cyclus rond de 26 dagen? Ik heb een app die standaard 28 dagen pakt, vaak zit ik er 1 max 2 dagen, kan dus ook de 18e of 19e worden?! Lekker veel afleiding zoeken! 
@Farru 
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Had vanochtend weer bloedingen  verwacht maar er was niks...ik hou het in de gaten, vind het zelf wel vervelend dat ik soms bijna 2 weken ongesteld ben door die extra bloedingen. Zou bijna een man willen zijn haha 
Nog even wachten meiden!!

Terug
Bovenaan