Bloedverlies 6 + 2 weken zwanger

Stop met testen. Een test meet alleen hcg en kan je niet vertellen hoe het met de zwangerschap gaat. Je zal echt de echo af moeten wachten. Mocht jij je zorgen maken, kan je vast wel eerder terecht voor een echo.
Nou lekker bot zeg?
Ik weet dat een test HCG meet, alleen wanneer je een miskraam hebt, moet het streepje langzamerhand minder licht worden. Dus dat is het enige beetje houvast wat ik heb. Mijn testen worden nog steeds donkerder en lopen op. Dus voor mij is dat een teken dat mijn lichaam nog steeds HCG aan het verdubbelen is.
 
Nou lekker bot zeg?
Ik weet dat een test HCG meet, alleen wanneer je een miskraam hebt, moet het streepje langzamerhand minder licht worden. Dus dat is het enige beetje houvast wat ik heb. Mijn testen worden nog steeds donkerder en lopen op. Dus voor mij is dat een teken dat mijn lichaam nog steeds HCG aan het verdubbelen is.
Ik bedoel het niet bot maar verwacht niet teveel van een simpele zwangerschapstest. Zolang er nog een vruchtje is, ook al zou het onverhoopt niet meer groeien, dan blijft je lichaam hcg aanmaken. Pas als je lichaam het gaat afstoten, dan daalt de hcg-aanmaak. Je zoekt houvast die de test je niet kan geven.
 
Nou lekker bot zeg?
Ik weet dat een test HCG meet, alleen wanneer je een miskraam hebt, moet het streepje langzamerhand minder licht worden. Dus dat is het enige beetje houvast wat ik heb. Mijn testen worden nog steeds donkerder en lopen op. Dus voor mij is dat een teken dat mijn lichaam nog steeds HCG aan het verdubbelen is.
Nee dus. Een test hoeft helemaal niet af te lopen bij een miskraam. Zolang er nog iets gaande is, loopt hcg op. Of sowieso wanneer je geconcentreerdere urine hebt lijkt het streepje donker.
Ik snap dat je houvast en zekerheid zoekt. Maar dat ga je niet vinden in een zwangerschapstest. Dit is schijnzekerheid.
 
Bloedverlies in het begin komt regelmatig voor en als het niet heftig is en ook niet met krampen is het vaak ook onschuldig. Maar bel er anders de verloskundige even over. Wie weet kun je wat eerder voor je echo terecht.

Ik ken zelf in ieder geval meerdere mensen met bloedverlies waarbij de zwangerschap helemaal goed is verlopen verder.

Garanties heb je echter nooit en kan niemand je geven. Ook artsen en verloskundigen niet. Dit is een beetje de onzekerheid die ook bij een zwangerschap komt kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vis
Ik ben ondertussen 6 weken. Ik heb sinds woensdag bruine bloedverlies. Van bruin is door gegaan naar helder rood hoeveelheid was zoals normale menstruaties. Krampen in mijn onderbuik heb ik wel. ik ben toen op spoed gegaan omdat ik ook pijn begon te krijgen het was rond 22:00 s avonds. Ze hebben bloed laten trekken en mijn hsg was gedaalt. Ik moet wachten voor een echo tot maandag 22 april. De verpleegsters van spoed zeiden dat ik miskram heb. Maar ik snap het niet echt want hoe kan je zo zeker zijn als ze geen echo hebben genomen. Moet ik mij hiervoor zorgen maken? niet lang geleden heb ik een echo gehad de 15 april en alles zag er goed uit.
Ik voel dubbel..
 
Ik ben ondertussen 6 weken. Ik heb sinds woensdag bruine bloedverlies. Van bruin is door gegaan naar helder rood hoeveelheid was zoals normale menstruaties. Krampen in mijn onderbuik heb ik wel. ik ben toen op spoed gegaan omdat ik ook pijn begon te krijgen het was rond 22:00 s avonds. Ze hebben bloed laten trekken en mijn hsg was gedaalt. Ik moet wachten voor een echo tot maandag 22 april. De verpleegsters van spoed zeiden dat ik miskram heb. Maar ik snap het niet echt want hoe kan je zo zeker zijn als ze geen echo hebben genomen. Moet ik mij hiervoor zorgen maken? niet lang geleden heb ik een echo gehad de 15 april en alles zag er goed uit.
Ik voel dubbel..
Het is natuurlijk niet wat je wil horen maar hcg hormoon dat daalt, in combinatie met krampen en (ruim) bloedverlies, wijst wel op een miskraam. Met 6 weken is het vruchtje nog zo klein dat een echo ook niet altijd uitsluitsel biedt. En zelfs als de echo wel goed is in zo’n vroeg stadium kan het alsnog misgaan. Ik heb hier zelf helaas ervaring mee.. sterkte!
 
Terug
Bovenaan