Bloedverlies,wat moet ik doen...?

Hallo Meiden,

Net bij het na de wc gaan,had ik wat donker bloedverlies.
Nou lees ik dat dat normaal kan zijn,maar ben toch ongerust!
Ik ben pas 5 weekjes en 2 daagjes zwanger.
Moet ik wachten tot morgen en dan de vk of ha bellen?

Liefs Nathas.

Hoi Nashasja,

Ja, dat is zeker schrikken.
Het heeft nu in dit stadium geen zin om je ha of vk te bellen. Je bent pas 5 wkn zwanger en er is nu nog niets te zien op de echo. Je zeggen eigenlijk in zo'n vroeg stadium altijd tegen je; mw u moet maar afwachten.

Bruin/rood verlies is altijd weer schrikken maar kan echt van alles betekenen.
Bruin verlies  is oud bloed. Het kan aan de goede doorbloeding van je baamoeder liggen. Je kan ook een kleine beschadiging hebben, wat geen kwaad kan. Er kan ook een adertje gesprongen zijn. Oud innestelingsbloed enz enz.........
Het kan echt van alles betekenen wat helemaal geen kwaad kan.
Maar..........het kan ook het begin van een miskraam zijn.
Ik wil je niet bang maken maar bij mij begon mijn miskraam vorig jaar april (na 6 wkn) ook met een klein beetje bruin verlies wat steeds erger werd. Het begon 's middags en 's nachts is het rood geworden met flinke stolsels en buikpijn. De volgende dag ben ik het vruchtje verloren.

Ik had het "geluk" dat ik al bij een gynocoloog liep (in de MM) dus ik kreeg daarna wel meteen een echo en mijn baarmoeder was al helemaal schoon. Ik had zelf het vruchtje al helemaal afgestoten.

Ik wil je heel veel sterkte wensen in  spannende tijd.
Verlies nog niet de moed joh, het gaat ook vaak goed. Er zijn meer mensen die bloedverlies hebben tijdens zwangerschap en ook een gezonde baby krijgen.

Kruimel

Hoi Kruimel,

ja het was donker/bruin bloed en maar een heel klein beetje!Ik ga gewoon nog even niet van het ergste uit!Ik hoor idd dat het vaak ook om oud innestelingsbloed of adertjes die gesprongen zijn kan gaan.Een vriendin van me is nu 15 weken en die heeft ook bloedverlies gehad.Ik hoop dat het eenmalig was en dat het verder goed gaat!Maar even afwachten...maar is toch even schikken!

Liefs Nathas.

Hoi Natas,
Nou, je laat me wel even schrikken, zeg!
Wat vervelend voor je.
Wat ik heb gelezen kan een bloedinkje geen kwaad, zolang het niet gepaard gaat met hevige buikkrampen. Het kan ook een pseudo menstruatie zijn, dat houdt in dat jouw lichaam denkt nu weer ongesteld te moeten worden, waardoor er een beetje bloed vrijkomt.
Zolang er geen krampen zijn, denk ik dat alles oke is hoor.
Laat je weten hoe het met je gaat?
Succes meid.
X Muus

Hoi Muus,

Dank je wel voor je lieve bericht!Ik heb verder geen pijn of krampen,het was met plassen vanmorgen.Verder voel ik me nog zwanger,dus ik ga maar niet van het ergste uit!

Liefs Nathas.

hoi hoi

ik hoop voorje dat alles goed is denk het wel...
maar muis ff op jou reageren vorig jaar heb ik dus een miskraam gehad en geen spatje pijn op die dag maar wel mn kindje verloren

Hoi Patricia,

Wat vervelend moet dat voor je zijn geweest. Ik ben ook pas 4 wkn en 3 dag zwanger van mijn 1e kindje en heb alle info ook alleen maar van horen zeggen en internet. Daarom probeerder ik Natas een beetje gerust te stellen. Maar een bloeding kan natuurlijk altijd een mk zijn of worden. Laten we met zn allen hopen dat het hierbij blijft voor Natas en dat ze weer lekker kan gaan genieten van het wonder in haar buik!!!!

Terug
Bovenaan